Pillars of Eternity 2 - Fort Martwego Światła (mapa)
Piracka twierdza na małej wysepce.
Jest to sporych rozmiarów, wielopiętrowa twierdza leżąca na małej wysepce w południowo zachodniej części morza. Możesz na nią trafić podczas swobodnej eksploracji morskiej albo w trakcie wykonywania któregoś z zadań dodatkowych (na przykład Porachunki z piratem).
Warto wiedzieć, że po dotarciu na wyspę okoliczni piraci mogą mieć dwojaki stosunek do bohatera i jego drużyny. Jeśli zdobyłeś wcześniej banderę Principi (na przykład pod obrabowaniu jakiegoś statku tej frakcji) i wywiesisz ją przy wejściu do portu, to będziesz mógł nieatakowany swobodnie poruszać się po terenie twierdzy.
Jeśli natomiast skorzystałeś z cichego wejścia albo otwartego ataku, aby dostać się do fortu, to licz się z tym, że piraci będą nastawieni wrogo i będziesz musiał stawić im czoła.
Poniżej znajdują się mapy związane z główną częścią fortu oraz jego poszczególnymi częściami:
- Dziedziniec
- Lochy
- Dwór
- Tajemna przystań
- Dowództwo
Mapa - Fort Martwego Światła
- Przejście do portu - zaczniesz tu eksplorację, jeśli postanowiłeś wpłynąć do portu z flagą lub go zaatakować. W pobliżu jest Condwen, z którym możesz zagrać w kości na pieniądze.
- Drugie miejsce startu - zaczniesz tutaj, jeśli podczas zbliżania się do wyspy zdecydowałeś się podpłynąć pod osłoną nocy.
- Ned bez orzeszkód i wejście na wschodnie mury - Ned jest kupcem, który posiada rozległy asortyment towarów. Na szczycie schodów jest wejście na wschodnie umocnienia, którego pilnuje Ancret.
- Sceydwin - kobieta odbywająca karę za kradzież. Możesz ją zostawić lub uwolnić.
- Przejście między fortem, a dworem.
- Przejście między fortem, a lochami.
- Zachodnie schody - na lewo od nich przebywa Rumiany Feyr, z którym możesz rozegrać grę w picie alkoholu. Samych schodów pilnuje Ungwith, która ma za zadanie nikogo nie przepuszczać.
- Przejście między fortem, a kuźnią.
- Przejście między fortem, a dowództwem.
- Przejście między fortem, dworem i podziemną przystanią.
- Magazyn - znajdziesz w nim kilka skrzyń z rzeczami.
- Zbrojownia - jest pilnowana przez strażnika. W środku natkniesz się na broń i pancerze. Możesz się do niej dostać przez okno od strony plaży (#2).
- Przejście między kuźnią (mapa - dziedziniec), a lochami.
- Zapasy prochu - miejsce, gdzie możesz znaleźć broń, pancerze oraz materiały wybuchowe. Jest pilnowane przez strażnika.
- Cele - są pilnowane przez strażnika. Możesz je otworzyć i przeszukać znajdując między innymi dość cenne buty. Ponadto znajdziesz tu Oromino, który może pomóc w zadaniu związanym z Benwethem (Porachunki z piratem)
- Kuchnia - znajdziesz tu Ciasteczko Mainę, która może przygotować gulasz dla Mirke.
- Przejście między lochem, a dworem.
- Przejście między lochem, a podziemną przystanią.
- Kuźnia - oprócz skrzyń z wieloma przedmiotami spotkasz tu również Lamonda, który nienawidzi kapitana Benwetha. Pragnie jego śmierci i pomoże ci, jeśli w zamian uwolnisz jego załogę przetrzymywaną w lochach. Na ścianie z lewej strony możesz wypatrzyć przełącznik otwierający tajne przejście do sąsiedniego korytarza.
- Przejście między dziedzińcem, a dowództwem.
- Główne pomieszczenie dworu - spotkasz tu Mirke, która może ściągnąć Benwetha (zadanie Porachunki z piratem) oraz syrenę Syri związaną z zadaniem dodatkowym dotyczącym Serafena (Czarnoksiężnik i gentleman), ponadto może zdradzić ci kilka szczegółów związanych z Benwethem (Porachunki z piratem).
- Kapliczka - przy posągu możesz znaleźć kilka cennych pierścieni.
- Statek - wokół niego znajdziesz skrzynie z różnymi rzeczami.
- Pomieszczenie dowództwa - przebywa tu kapitan Benweth (zadanie Porachunki z piratem), a po wykonaniu zadania z nim związanego pojawia się również kapitan Aeldys. Pomieszczenie możesz otworzyć włamując się do zamka lub skorzystać z dźwigni na korytarzu. W sąsiednich pomieszczeniach znajdziesz skrzynie z cennymi rzeczami.
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
- Następnie: Pillars of Eternity 2 - Wyspa Picera (mapa)
Pamiętaj, że w trakcie eksploracji fortu, zwłaszcza jeśli wpłynąłeś do niego z wykorzystaniem bandery, będziesz natykał się na strażników. Ci często nie będą chcieli wpuścić cię do niektórych pomieszczeń. Możesz wtedy rozpoczynać regularne pojedynki narażając się na zdemaskowanie lub szukać innych przejść.