Pillars of Eternity 2 - Junvik i Strzaskana Rafa: zadania dodatkowe
Misje poboczne: Nemnok Pożeracz, Zaginione grymuary, Kraina marzeń.
Są to dwie małe wyspy, na których możesz podjąć się wykonania zadań dodatkowych. Pierwsza, czyli Junvik, jest położona na północnym zachodzie rejonu morskiego. Po dotarciu do niej pojawi się na mapie, jako wyspa nieznana. Dopiero, kiedy wysadzisz na ląd załogę zobaczysz przed sobą wioskę Junvików.
Druga z wysp, czyli Strzasakana Rafa, jest położona w przeciwległym końcu mapy, czyli na południowym wschodzie.
Poniżej podajemy spis zadań dodatkowych, które możesz wykonać w poszczególnych lokacjach:
- Nemnok Pożeracz - Junvik.
- Zaginione grymuary - Junvik.
- Kraina marzeń - Strzaskana Rafa.
Nemnok Pożeracz
Jest to zadanie dodatkowe, które możesz rozpocząć po dotarciu na wyspę Junvik, która znajduje się na północnym zachodzie morza (strzałka na poniższym obrazku). Po dotarciu na miejsce wyjdź na ląd i skieruj się do wioski Junvik.
Na miejscu porozmawiaj z Tatokiem, który zleci zadanie odnalezienia chłopca o imieniu Kaali. Aby kontynuować udaj się na północ wyspy, gdzie znajdują się Zalane Kurhany (dotrzesz do nich po scenie tekstowej). Na miejscu rozpraw się z przeciwnikami i skieruj się do Bram Śmierci, którymi zejdź na dół.
Trafisz do miejsca, gdzie znajdziesz chłopca. Przy okazji pojawi się Nemnok Pożeracz, z którym możesz postąpić na dwa sposoby:
- Zaatakować go i zabić - przygotuj się na dość ciężkie starcie z Nemnokiem, a także jego pomocnikami, w tym Kaalim.
- Dogadać się - w tym celu należy wykazać się odpowiednim poziomem dyplomacji (8 punktów). Skorzystanie z niej sprawi, że chłopiec wróci do domu. Należy teraz zdecydować o losie Nemnoka - możesz zabić go w walce lub przyjąć od niego zadanie Zaginione grymuary.
Po powrocie do wioski porozmawiaj z Kaalim, który wynagrodzi twoje starania pieniędzmi, a jeśli uratowałeś chłopca, to również specjalną zbroją.
Zaginione grymuary
Zadanie możesz rozpocząć u Nemnoka, tylko jeśli podczas rozmowy wybrałeś wariant pokojowy. Celem jest odnalezienie trzech grymuarów rozlokowanych w różnych miejscach Archipelagu Wiecznego Ognia.
Na powyższej mapie zaznaczono miejsca, w których znajdziesz grymuary. Poniżej przedstawiamy ich opisy:
- Grymuar Bipary (1 na mapie powyżej) - po wylądowaniu na wyspie Wytchnienie Wyrzutka udaj się do wioski. Zabij Biparę i przeszukaj jej ciało, gdzie znajdziesz pierwszy poszukiwany przedmiot.
- Grymuar licza (2) - znajdziesz go na wyspie w lokacji Zalana jaskinia, po tym jak pokonasz licza.
- Grymuar Menzzaga (3) - znajduje się w lokacji Strzaska Rafa na południowym wschodzie morza. Przedmiot zdobędziesz po pokonaniu Menzzaga.
Po zdobyciu trzech grymuarów wróć do Nemnoka, który w nagrodę podaruje ci cenne przedmioty. Warto dodać, że możesz je zdobyć również, jeśli nie podejmiesz się wykonania bieżącej misji. W tym celu musisz najpierw zabić Nemnoka, a potem przeszukać okoliczny teren.
Kraina marzeń
Zadanie to możesz rozpocząć po dotarciu do lokacji o nazwie Strzaskana Rafa, znajdującej się na południowym wschodzie mapy (strzałka na obrazku poniżej). Po wylądowaniu udaj się do lokalnej karczmy i porozmawiaj z Zakutym Łbem, który powie, że na wyspie dzieją się dziwne rzeczy i dobrze byłoby je sprawdzić. Na koniec rozmowy do środka wejdzie Zulka, a drużyna będzie musiała stawić czoła jej oraz lokalnym tubylcom.
Po walce udaj się do kolejnej lokacji - Chłostanej morzem krypty, eliminując napotkane potwory. Przejdź przez kryptę i kontynuuj, aż do dwóch mostów, przez które również przejdź. Aby otworzyć bramę będziesz musiał zdobyć dwie fiolki krwi. Zdobędziesz je zabijając dwóch wrogów: Kwatermistrza na zachodzie i Mistrza run na południu. Użyj fiolek na posągach, dzięki czemu będziesz mógł przejść dalej.
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
Trafisz do pomieszczenia z Menzzago, z którym musisz stoczyć walkę. Po pokonaniu jego oraz jego pomocników podejdź do czerwonej kuli i wejdź z nią w interakcję. Możesz ją zniszczyć (dzięki temu Zakuty Łeb będzie mógł dołączyć do załogi, ale wszyscy tubylcy zginą) lub zostawić w spokoju (mieszkańcy nadal będą żyć pod wpływem tajemnej siły, a Zakuty Łeb nie dołączy do załogi).