Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - Los rozbitka

Misja główna, w której naprawiamy zniszczony statek.

Jest to druga, obok Ścigając boga, misja fabularna, która rozpocznie się automatycznie po zakończeniu prologu. Zadanie pojawi się w dzienniku podczas pobytu na plaży w lokacji Zacisze Vilariego (na wyspie Maje).

Okaże się, że Buntownik, czyli statek, który podróżował główny bohater, osiadł na mieliźnie i trzeba go naprawić.

Opuść plażę (mapa Zacisze Vilariego #8) i skieruj się na północ wyspy, gdzie dotrzesz do Portu Maje. Na miejscu natkniesz się na Gubernatora Clario (mapa Przystań w Port Maje #2) przemawiającego przy tłumie na placu. Wejdź z nim w interakcję.

Gubernator zaprosi bohatera do swojej posiadłości (mapa Przystań w Port Maje #3), gdzie będzie chciał przedyskutować temat naprawy statku.

Mapa - Przystań w Port Maje

Po wejściu do posiadłości skieruj się do gabinetu, gdzie rozpocznij rozmowę z Clario. Bez względu na jej przebieg gubernator zdecyduje się pomóc drużynie, tylko jeśli wyświadczą mu przysługę. Chodzi o dotarcie na engwitańskie wykopaliska i odnalezienie zaginionych animantów.

Opuść miasto i zacznij kierować się na wschód w stronę wykopalisk. Po drodze będziesz musiał minąć Przesmyk Whakura, gdzie rozpocznie się tekstowy fragment gry. Możesz przeszukać okolicę z wykorzystaniem percepcji i przetrwania, aby w ten sposób odnaleźć i wyłączyć pułapkę. Następnie możesz kontynuować przejście lub stanąć do walki z grupą xauripów.

Mapa - Engwitańskie wykopaliska

Po dotarciu na teren wykopalisk zejdź na dół (po drodze natkniesz się na kilka stworów, a na dole na pantery) i podejdź do klatki (mapa Engwitańskie wykopaliska #4) i rozpocznij rozmowę z animantami, którzy opowiedzą co się wydarzyło. Przy okazji będziesz mógł dołączyć do drużyny elfa Alotha.

Następnie skieruj się do podpoziomu areny (mapa Engwitańskie wykopaliska #8) i po przejściu przez podziemia dojdź do prochów Oderisiego (mapa Podpoziom areny #8). Po wejściu z nimi w interakcję rozpocznie się fragment z tekstowymi wyborami.



Kiedy się skończy bohater zdobędzie notatki Oderisiego, a w dzienniku pojawi się nowa misja główna o nazwie Żyły Eory. Aby ukończyć bieżące zadanie wróć do gubernatora (mapa Przystań w Port Maje #7) i zdecyduj czy oddasz mu notatki czy też zachowasz je dla siebie. Na koniec wróć na plażę (Zacisze Villariego), gdzie zostanie naprawiony statek, a w dzienniku pojawią się dwa kolejne zadania - Podstawowy personel i Podstawowe zapasy.

Zobacz także