Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Gardziel, Zaplecze, Trzewia (mapy)
Trzy lokacje w dzielnicy biedoty.
Neketaka to druga większa wyspa, którą odwiedzisz w trakcie kampanii fabularnej w Pillars of Eternity 2, a konkretnie po ukończeniu zadań głównych - Ścigając boga i Los rozbitka rozgrywanych na wyspie Port Maje, gdzie trafisz zaraz po prologu.
Na Neketakę składa się spora ilość różnych miejsc, w tym rozbudowane miasto z wieloma zakamarkami. Na wyspie natkniesz się na sporo osób związanych z różnymi zadaniami dodatkowymi.
Warto poświęcić nieco czasu na rozwiązywanie misji pobocznych, ponieważ na tym etapie przygody dobrze jest mocno rozbudować drużynę, a duża ilość zleceniodawców zapewnia zarówno nagrody rzeczowe, jak i cenne punkty doświadczenia.
Poniżej przedstawiamy mapy trzech lokacji:
- Gardziel
- Zaplecze
- Trzewia
Mapa - Gardziel
Gardziel jest biedniejszą częścią miasta, w której żyje dużo ubogich. Rozkwita tu czarnorynkowy handel, a ponadto można tu spotkać bandytów. Do Gardzieli możesz dostać się z Królewskiej Przystań, o ile skorzystasz ze wschodniego wyjścia.
- Zachodnie wyjście - możesz się tędy dostać do Królewskiej Przystani.
- Biha - pojawia się tu po scence przy windzie (#3). Jest z nią związane zadanie Wszyscy na pokład.
- Winda - kiedy się do niej zbliżysz będziesz świadkiem zesłania na dół Botaro przez nadzorcę Hitengę. Po niej rozpocznie się zadanie Wszyscy na pokład.
- Skarb ukryty przez Botaro (zadanie Wszyscy na pokład).
- Dziura - tawerna, w której możesz odpocząć. Spotkasz tu też kilka osób, m.in. kapitan Seduzo związaną z zadaniem Wszyscy na pokład oraz Fyrnę - zadanie Zaplecze. Na balkonie na piętrze znajdziesz pupila - psa Deusa (+1 do kondycji).
- Bandyci - możesz się tu na nich natknąć i załatwić sprawę na kilka sposobów: walką, przekupstwem lub korzystając z jednych z umiejętności związanych z perswazją (zastraszanie, obrotność lub blef).
- Dom Enoiego - w środku spotkasz Enoiego zlecającego zadania Zaplecze oraz Pokarm dla duszy.
- Dom Thelys - w środku znajdziesz trochę różnych składników.
- Sanktuarium Pitli - na lewo od wejścia znajdziesz pupila - kota Ickisa (+3 do obrony przed różnymi atakami). Pitli zleca natomiast zadanie Gorzkie lekarstwo.
- Przesmyki - prowadzą do kilku miejsc (scena tekstowa), w tym do Zaplecza, regionu związanego z kilkoma zadaniami dodatkowymi (Zaplecze, Gorzkie lekarstwo).
Mapa - Zaplecze
Jest to lokacja, do której możesz się dostać przechodząc przez Przesmyki (mapa Gardziel #10). Więcej na temat dotarcia do niej znajdziesz w opisie zadania o nazwie Zaplecze. Jest to czarnorynkowy region z handlarzami oraz osobami związanymi z kilkoma misjami pobocznymi.
- Przejście do Przesmyków (mapa Gardziel #10).
- Enarat - handlarka mająca w sprzedaży dobrej jakości pancerze, a także żywność i składniki alchemiczne.
- Kupiec - możesz się u niego zaopatrzyć w składniki alchemiczne.
- Rdza - zabójca, może udzielić wskazówki związanej z zadaniem Gorzkie lekarstwo.
- Imuani - handlarz specjalizujący się w sprzedaży pancerzy oraz broni.
- Ernezzo - handlarz mający szeroki wachlarz broni, pancerzy, wytrychów i innych przedmiotów. W pomieszczeniu jest też skrzynia z zamkiem (2 poziom) oraz drzwi do tajnego pokoju (#7) - 8 poziom zabezpieczeń.
- Tajny pokój Ernezzo - dostaniesz się do niego od strony sklepu Ernezza (zamek na 8 poziomie lub zdobycie klucza od handlarza) albo od wschodu (sekretny przełącznik - do wykrycia wymagana percepcja). Miejsce związane z zadaniem Gorzkie lekarstwo.
- Zbiry - musisz ich pokonać, aby dotrzeć do przejścia do Trzewi.
- Pies Algol (pupil) - zapewnia -20% do czasu trwania przypadłości kondycja.
- Przędzarz - może zajrzeć w myśli bohatera. Handluje magicznymi zwojami i jest związany z zadaniem Gorzkie lekarstwo.
Mapa - Trzewia
Region, do którego możesz dotrzeć przechodząc przez lokację o nazwie Zaplecze. Aby się tu dostać musisz zabić lub przekonać bandytów stojących na drodze do przejścia (mapa Zaplecze #8).
- Przejście do lokacji o nazwie Zaplecze.
- Awanturnik - mężczyzna będzie chciał stanąć do walki z drużyną. Możesz tak uczynić albo skorzystać z blefowania (4 poziom) lub powołania się na Derea (zadanie Pieśń Okaryny).
- Dzika Morena - szefowa gangu przemytników do której możesz się udać albo zostać ściągniętym przez awanturnika (#2), jeśli skorzystasz np. z blefowania. Kobietę możesz przekonać do siebie powołując się na Enoiego (zadanie Pokarm dla duszy), Derea (zadanie Pieśń Okaryny) lub korzystając z obrotności (6 punktów) i płacąc 500 sztuk złota. Kobieta może zlecić zadanie Towary i usługi. W pomieszczeniu za kobietą znajdziesz skrzynię (8 poziom) z pułapką.
- Zagroda - z zamkiem na 5 poziomie. W środku są dziki, które możesz zaatakować (na drużynę rzucą się wtedy piraci). W środku znajdziesz magiczny pierścień.
- Lina - dzięki niej oraz odpowiednio rozwiniętej atletyce, możesz szybko przedostać się na drugą stronę lokacji (możesz też skorzystać ze zwykłego przejścia na południu).
- Magazyn - znajdziesz tu nieco przedmiotów.
- Przejście do Starożytnej świątyni Huana - spotkasz tu też Gwenfin, jeśli jesteś w trakcie wykonywania zadania Pieśń okaryny.
- Łódź - możesz się nią dostać do Królewskiej Przystani.
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
- Następnie: Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Taras Periki, Posiadłość Arkemyra, Gildia Zaklinaczy Fal (mapy)
Powyższe lokacje są związane głównie z miejską biedotą oraz miejscówkami, w których interesy prowadzą lokalni bandyci. Warto jednak zagłębić się w te miejsca, ponieważ oferują sporą liczbę zadań dodatkowych.