Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Królewska Przystań, Dzika Klacz (mapy)
Pierwsze miejsce, do których trafimy po dotarciu na wyspę.
Neketaka jest sporych rozmiarów wyspą z dużą ilością różnorodnych lokacji, w tym z rozbudowanego miasta. Trafisz na niej po zakończeniu misji głównych (Ścigając boga i Los rozbitka) rozgrywanych na wyspie Port Maje, gdzie trafisz zaraz po prologu.
Na wyspie natkniesz się na sporo osób związanych z różnymi zadaniami dodatkowymi.
Warto poświęcić nieco czasu na rozwiązywanie misji pobocznych, ponieważ na tym etapie przygody dobrze jest mocno rozbudować drużynę, a duża ilość zleceniodawców zapewnia zarówno nagrody rzeczowe, jak i cenne punkty doświadczenia.
Poniżej znajdziecie mapy dwóch lokacji:- Królewska Przystań
- Dzika Klacz (gospoda)
Mapa - Królewska Przystań
Pierwsze miejsce do którego trafisz podczas pobytu na wyspie Neketaka. Jest to rozległa lokacja portowa, w której znajdziesz dużą liczbę miejsc do odwiedzenia oraz osób, z którymi możesz porozmawiać i rozpocząć nowe zadania.
- Port - w tym miejscu znajdziesz się po wylądowaniu na wyspie w ramach misji Żyły Eory (natkniesz się tu na kapitan portu Kaohę). Z tego miejsca możesz też wrócić na swój statek stojący przy kei.
- Osa - handlarka rybami oraz Łowczyni - handluje sprzętem dla łowczych.
- Szkutnik Zamar - możesz się u niego zaopatrzyć we wszystkie niezbędne rzeczy związane z podróżami morskimi (w tym zwerbować nowych marynarzy). Jest też związany z zadaniem dodatkowym Długa historia długu.
- Rebero - handlarz specjalizujący się w sprzedaży pancerzy i odzień.
- Posiadłość Valerów - willa, w której znajdziesz sporo pozamykanych skrzyń z cennymi rzeczami. Możesz też porozmawiać z właścicielami.
- Dom - znajdziesz tu zamkniętą na zamek skrzynię z różdżką i alchemicznymi rzeczami oraz psa (pupila) o nazwie Xopn'aua (dodaje +2 do wnikliwości i +1 do metafizyki).
- Zaułek - możesz tu obejrzeć spektakl (tylko w trakcie dnia). Urchin ukradnie wtedy 1 monetę, ale możesz go na tym przyłapać i ją odzyskać (wymagane jest 8 punktów percepcji). Następnie możesz zdobyć od Tieli informacje na temat niebezpiecznych bandytów związanych z zadaniem Długa historia długu (uzyskasz je dając jedzenie lub korzystając z zastraszenia).
- Wanika - prowadzi sklep Broń i zbroje „Przy Porcie". Handluje głównie zbrojami oraz bronią.
- Cotta (tylko w nocy) - zbir związany z zadaniem Długa historia długu.
- Nera Bardatto - zleceniodawczyni zadania Sól na rany.
- Posiadłość Bardattów - znajdziesz tu m.in. Ezzali, która może zlecić zadanie Złe przeczucia.
- Emporium map Sanzy - możesz się tu zaopatrzyć m.in. w lunetę (przedmiot przydatny podczas podróży morskich), a także księgi, zwoje i mikstury. Sanza jest zleceniodawcą zadania Tworzenie mapy archipelagu.
- Lśniący młyn - miejsce, w którym znajdziesz pył adry oraz pupila Abrahama (zmniejsza karę do czasu odzyskiwania pancerza).
- Wodospad - w jego pobliżu znajdziesz Larro związanego z zadaniem Sól na rany, a także Orso Valerę (możesz u niego rozpocząć misję poboczną Rodzinna duma).
- Zili Valera - postać związana z zadaniem Złe przeczucia.
- Szewc - możesz się u niego zaopatrzyć między innymi w dłuto i młotek, a także rzeczy do rzemiosła.
- Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - główne miejsce tej frakcji. Znajdziesz tu między innymi Aenię zlecającą zadania Nagroda za głowę, Taewu (zadanie Sztuka negocjacji), na piętrze jest dyrektor Castol związany m.in. z zadaniem Pranie brudów i Podobieństwo umysłów, a na tarasie na piętrze pupila Toby'ego (+1 do percepcji). Budynek jest otwarty tylko za dnia.
- Dom - znajdziesz w nim skrzynię z zamkiem i pułapką, która zawiera kilka przedmiotów.
- Tawerna Dzika Klacz - możesz tu odpocząć, wynająć kurtyzany, zakupić nieco artykułów, a także porozmawiać m.in. z kapitan Radorą związaną z zadaniem Długa historia długu.
- Wyjścia do innych części miasta - przy południowym są mury z chochlikami do pokonania. Uwaga - różne wyjścia prowadzą do różnych dzielnic lub umożliwiają opuszczenie miasta.
Mapa - Dzika Klacz
Jest to główna gospoda w mieście, znajdująca się w regionie o nazwie Królewska Przystań. Możesz się tu udać na nocleg, skorzystać z usług kurtyzan oraz spotkać dużą liczbę osób związanych z różnymi zadaniami.
- Gyntel - karczmarz, u którego możesz wynająć nocleg lub dziewczynę albo zwerbować poszukiwacza przygód i zrobić zapasy na podróż morską.
- Abocco - człowiek zlecający zadanie Nagroda za głowę.
- Lucas - pojawia się tu wieczorem. Jest to urzędnik Vailiańskiej Kompanii Handlowej, który jest związany z zadaniem Sztuka negocjacji.
- Kapitan Radora - kobieta związana z zadaniem Długa historia długu.
- Kahn - postać zlecająca zadanie Na tacę albo na tacy.
- Schody łączące parter z piętrem.
- Ymir - możesz spędzić z nim noc (150 sztuk złota).
- Rabyuna - kurtyzana, z którą możesz spędzić noc (300 sztuk złota).
- Aenalys - kurtyzana, z którą możesz spędzić noc (100 sztuk złota), związana z zadaniem Na tacę albo na tacy.
- Konstanten - możesz spędzić z nim noc (250 sztuk złota), a także zwerbować do drużyny (barbarzyńca lub pieśniarz albo połączenie obu klas, czyli wyjec).
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
- Następnie: Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Gardziel, Zaplecze, Trzewia (mapy)
Królewska Przystań oraz karczma Dzika Klacz są pierwszymi miejscami, do których trafisz po wylądowaniu na wyspie Neketaka. Na kolejnych stronach poradnika znajdziesz opisy i mapy związane z pozostałymi regionami.