Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Stare Miasto (mapa)
Rozległe podziemia znajdujące się pod Gardzielą.
Neketaka jest sporych rozmiarów wyspą z dużą ilością różnorodnych lokacji, w tym z rozbudowanego miasta. Trafisz na niej po zakończeniu misji głównych (Ścigając boga i Los rozbitka) rozgrywanych na wyspie Port Maje, gdzie trafisz zaraz po prologu.
Na wyspie natkniesz się na sporo osób związanych z różnymi zadaniami dodatkowymi.
Warto poświęcić nieco czasu na rozwiązywanie misji pobocznych, ponieważ na tym etapie przygody dobrze jest mocno rozbudować drużynę, a duża ilość zleceniodawców zapewnia zarówno nagrody rzeczowe, jak i cenne punkty doświadczenia.
Poniżej znajdziecie mapy następujących lokacji:
- Punktu Widokowego
- Ruin
- Głównej części Starego Miasta
Mapa - Stare Miasto
Miejsce, do którego możesz zjechać windą z regionu o nazwie Gardziel. Są to podziemia wypełnione potworami, do których zsyłani są przestępcy. Ich los jest praktycznie z góry przesądzony, o czym szybko się dowiesz znajdując ich ciała.
- Winda - kursuje między Gardzielą, a Punktem widokowym Starego Miasta. Zawsze czeka tylko pół dnia, więc jeśli będziesz przebywał w podziemiach za długo, to będziesz musiał wrócić inną drogą.
- Magiczne pułapki i upiory.
- Ostatni ocalały - po dotarciu do niego będziesz mógł pomóc mu w wydostaniu się na powierzchnię. Aby to uczynić oczyść drogę z czerwi na zachodzie i powiedz, że można nią już przejść.
- Ruiny świątyni - po wejściu w interakcję z tym miejsce włączy się scena tekstowa. W jej trakcie możesz zanurkować i zaliczać testy związane z kondycją (16 punktów). Ich zaliczenie spowoduje, że będziesz mógł zdobyć Okarynę Głębin związaną z zadaniem Pieśń Okaryny. Po jej zabraniu czeka cię jeszcze walka ze szkieletami.
- Ciało Botaro - związane z zadaniem dodatkowym Wszyscy na pokład.
- Jaskiniowe czerwie.
- Przejście między Punktem widokowym, a Ruinami Starego Miasta.
- Skuldraki i czerwie.
- Przejście między Punktem widokowym, a główną częścią Starego Miasta.
- Legowisko potworów - znajdziesz tu dużą grupę czerwi i silnych zgub ziemi. Jeśli drużyna nie jest wystarczająco silna, to możesz próbować wywabiać potwory pojedynczo.
- Tajny przełącznik - możesz go zlokalizować, dzięki odpowiednio rozwiniętej percepcji. Jego przesunięcie otwiera kamienną ścianę, dzięki czemu możesz dostać się do Komnaty Fal.
- Komnata Fal.
- Przejście do Trzewi.
- Przejścia między Ruinami, a główną częścią Starego Miasta.
- Stara kryjówka - warto ją odwiedzić, ponieważ znajdziesz tu gadający miecz Modwyr.
- Ciało - znajdziesz tu szablę o bardzo dobrej jakości. Po jej podniesieniu drużyna zostanie zaatakowana przez dużą liczbę potworów, w tym jednego bardzo silnego (Cuchnący Koszmar).
- Tajna skrytka - do zobaczenia wymagana jest percepcja. W środku znajdziesz dobrej jakości pancerz.
- Trupożercy - grupa silnych wrogów, w tym jednego bardzo mocnego (Szalony Żniwiarz). W pobliżu jest też pułapka, dlatego lepiej wyciągnąć wrogów na wolną przestrzeń.
- Komnata pływów - figura otwiera pobliskie drzwi prowadzące do Starej świątyni Ondry (#20), ale tylko jeśli włożysz do niej Okarynę Fal lub Okarynę Głębi (zadanie Pieśń Okaryny).
- Sala z Olbrzymim Jaskiniowym Czerwiem - jest to bardzo silny boss. Możesz go jednak wyminąć korzystając ze skradania się. Na ścianie jest mozaika związana z zadaniem Pieśń okaryny.
- Sala z sarkofagami - znajdziesz tu sporo cennych i unikalnych przedmiotów. Możesz dostać się do tej sali wkładając w kamienną ścianę dwie okaryny (więcej na temat ich zdobycie w opisie zadania Pieśń okaryny).
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
- Następnie: Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Mosiężna Cytadela, Wężowa Korona (mapy)
Podziemia Starego Miasta najlepiej eksplorować po odpowiednim rozwinięciu drużyny. Znajdziesz tu bowiem sporo silnych przeciwników, zwłaszcza w głównej części lokacji. Dlatego lepiej być dobrze przygotowanym na takie spotkania.