Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Stare Miasto (mapa)

Rozległe podziemia znajdujące się pod Gardzielą.

Neketaka jest sporych rozmiarów wyspą z dużą ilością różnorodnych lokacji, w tym z rozbudowanego miasta. Trafisz na niej po zakończeniu misji głównych (Ścigając boga i Los rozbitka) rozgrywanych na wyspie Port Maje, gdzie trafisz zaraz po prologu.

Na wyspie natkniesz się na sporo osób związanych z różnymi zadaniami dodatkowymi.

Warto poświęcić nieco czasu na rozwiązywanie misji pobocznych, ponieważ na tym etapie przygody dobrze jest mocno rozbudować drużynę, a duża ilość zleceniodawców zapewnia zarówno nagrody rzeczowe, jak i cenne punkty doświadczenia.

Poniżej znajdziecie mapy następujących lokacji:

  • Punktu Widokowego
  • Ruin
  • Głównej części Starego Miasta

Mapa - Stare Miasto

Miejsce, do którego możesz zjechać windą z regionu o nazwie Gardziel. Są to podziemia wypełnione potworami, do których zsyłani są przestępcy. Ich los jest praktycznie z góry przesądzony, o czym szybko się dowiesz znajdując ich ciała.

  1. Winda - kursuje między Gardzielą, a Punktem widokowym Starego Miasta. Zawsze czeka tylko pół dnia, więc jeśli będziesz przebywał w podziemiach za długo, to będziesz musiał wrócić inną drogą.
  2. Magiczne pułapki i upiory.
  3. Ostatni ocalały - po dotarciu do niego będziesz mógł pomóc mu w wydostaniu się na powierzchnię. Aby to uczynić oczyść drogę z czerwi na zachodzie i powiedz, że można nią już przejść.
  4. Ruiny świątyni - po wejściu w interakcję z tym miejsce włączy się scena tekstowa. W jej trakcie możesz zanurkować i zaliczać testy związane z kondycją (16 punktów). Ich zaliczenie spowoduje, że będziesz mógł zdobyć Okarynę Głębin związaną z zadaniem Pieśń Okaryny. Po jej zabraniu czeka cię jeszcze walka ze szkieletami.
  5. Ciało Botaro - związane z zadaniem dodatkowym Wszyscy na pokład.
  6. Jaskiniowe czerwie.
  7. Przejście między Punktem widokowym, a Ruinami Starego Miasta.
  8. Skuldraki i czerwie.
  9. Przejście między Punktem widokowym, a główną częścią Starego Miasta.
  10. Legowisko potworów - znajdziesz tu dużą grupę czerwi i silnych zgub ziemi. Jeśli drużyna nie jest wystarczająco silna, to możesz próbować wywabiać potwory pojedynczo.
  11. Tajny przełącznik - możesz go zlokalizować, dzięki odpowiednio rozwiniętej percepcji. Jego przesunięcie otwiera kamienną ścianę, dzięki czemu możesz dostać się do Komnaty Fal.
  12. Komnata Fal.
  13. Przejście do Trzewi.
  14. Przejścia między Ruinami, a główną częścią Starego Miasta.
  15. Stara kryjówka - warto ją odwiedzić, ponieważ znajdziesz tu gadający miecz Modwyr.
  16. Ciało - znajdziesz tu szablę o bardzo dobrej jakości. Po jej podniesieniu drużyna zostanie zaatakowana przez dużą liczbę potworów, w tym jednego bardzo silnego (Cuchnący Koszmar).
  17. Tajna skrytka - do zobaczenia wymagana jest percepcja. W środku znajdziesz dobrej jakości pancerz.
  18. Trupożercy - grupa silnych wrogów, w tym jednego bardzo mocnego (Szalony Żniwiarz). W pobliżu jest też pułapka, dlatego lepiej wyciągnąć wrogów na wolną przestrzeń.
  19. Komnata pływów - figura otwiera pobliskie drzwi prowadzące do Starej świątyni Ondry (#20), ale tylko jeśli włożysz do niej Okarynę Fal lub Okarynę Głębi (zadanie Pieśń Okaryny).
  20. Sala z Olbrzymim Jaskiniowym Czerwiem - jest to bardzo silny boss. Możesz go jednak wyminąć korzystając ze skradania się. Na ścianie jest mozaika związana z zadaniem Pieśń okaryny.
  21. Sala z sarkofagami - znajdziesz tu sporo cennych i unikalnych przedmiotów. Możesz dostać się do tej sali wkładając w kamienną ścianę dwie okaryny (więcej na temat ich zdobycie w opisie zadania Pieśń okaryny).


Podziemia Starego Miasta najlepiej eksplorować po odpowiednim rozwinięciu drużyny. Znajdziesz tu bowiem sporo silnych przeciwników, zwłaszcza w głównej części lokacji. Dlatego lepiej być dobrze przygotowanym na takie spotkania.

Zobacz także