Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - Neketaka: zadania dodatkowe, cz. 4

Misje poboczne: Sól na rany, Rodzinna duma, Gruba ryba, Złe przeczucia.

Neketaka jest wyspą, do której dotrzesz niedługo po rozpoczęciu przygody - po wykonaniu dwóch misji głównych, czyli Ścigając boga oraz Los rozbitka. Po ich przejściu dotrzesz do Królewskiej Przystani, która jest pierwszą lokacją na Neketace.

Główną częścią miasta jest tytułowe miasto - Neketaka. Mieszka tu ponad 100 tysięcy mieszkańców (oczywiście według statystyk), rozsianych po kilku głównych dzielnicach. Miasto charakteryzuje się bardzo dużą liczbą dodatkowych zadań do wykonania. Warto się nimi zająć, aby zdobyć nagrody rzeczowe i doświadczenie. Przy okazji będziesz też mógł też dołączyć do drużyny nowych bohaterów, a do załogi kolejnych żeglarzy.

Poniżej przedstawiamy część zadań dodatkowych, których wypełnienia możecie się podjąć podczas pobytu na wyspie.

Na bieżącej stronie znajdziesz opisy następujących misji pobocznych związanych z konfliktem rodzin Valera oraz Bardatto:

  • Sól na rany
  • Rodzinna duma
  • Gruba ryba
  • Złe przeczucia

Sól na rany

Tę misję poboczną będziesz mógł rozpocząć po rozmowie z Nerą Bardatto (mapa Królewska Przystań #10). Okaże się, że dziewczyna szuka swojego brata Larro, który miał stawić na spotkanie biznesowe.

Mapa - Królewska Przystań

Dziewczyna powie także, że Larro przebywa prawdopodobnie w pobliskiej karczmie lub w pobliżu wodospadu (mapa Królewska Przystań #10). Udaj się do tego drugiego miejsca, a znajdziesz poszukiwaną osobę. Problem w tym, że jest właśnie przed rozpoczęciem pojedynku z Orso Valerą. Dalszy przebieg jest zależny od decyzji podczas rozmowy. Możesz:

  • Doprowadzić do uniknięcia pojedynku - wymagania to: stanowczość (16 punktów), blef (5 punktów) lub moc (18 punktów).
  • Przekonać mężczyzn, aby nie walczyli na śmierć i życie - wymagania: blef (3 punkty) lub dyplomacja (3 punkty).
  • Powiedzieć, aby kontynuowali starcie - możesz też obstawić pieniądze na jednego lub drugiego.

Jeśli dojdzie do pojedynku, to rozpocznie się scenka tekstowa, w trakcie której możesz przypatrywać się pojedynkowi lub spróbować na niego wpłynąć. Finalnie całe zajście może skończyć się rozejściem mężczyzn (jeśli ich przekonasz o odstąpieniu od pojedynku) albo ranami lub śmiercią Orso albo Larro (w zależności od przebiegu pojedynku).

Bez względu na sposób zażegnania sporu, w tym momencie zadanie się zakończy, a w dzienniku pojawi się kolejne - Rodzinna duma.


Rodzinna duma

Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie po zakończeniu misji pobocznej o nazwie Sól na rany. Będzie związane z dotarciem do sedna sporu między dwoma zwalczającymi się rodzinami - Bardatto oraz Valera.

Mapa - Królewska Przystań

Pierwszym krokiem jest porozmawianie z odpowiednimi członkami osób poszczególnych rodzin.

  • W przypadku Valerów (mapa Królewska Przystań #5) jest to Atello przebywający na piętrze posiadłości. W trakcie rozmowy z nim oraz Martino możesz podjąć się wykonania zadania dodatkowego o nazwie Gruba ryba (możesz je rozwiązać, aby polepszyć stosunki z Valerami) oraz poruszyć temat przyczyn konfliktu z rodziną Bardatto.
  • Jeśli chodzi o Bardatto (mapa Królewska Przystań #11), to osobą tą jest Ezzali. Kobieta może zdradzić, skąd wziął się konflikt. Następnie zleci zadanie Złe przeczucia, związane ze zdobyciem informacji na temat spisku, jaki szykują Valerowie. Jeśli zależy ci na pogodzeniu rodzin, to nie przystawaj na wzięciu udziału w pułapce w skarbcu.

Po wykonaniu powyższych zadań będziesz mógł rozwiązać sprawę obydwu rodzin na dwa sposoby: pokojowo i agresywnie.

Wariant pokojowy - negocjacje

Po wykonaniu obydwu wymienionych misji, a zwłaszcza Złe przeczucia, porozmawiaj z Ezzali i powiedz, że nie chcesz dołączyć do pułapki, którą chce zastawić w skarbcu. Następnie udaj się do Atello i powiedz, że chcesz pogodzić obydwie rodziny. Mężczyzna powie, że jest zainteresowany, ale tylko jeśli przekonasz Ezzali, aby przybyła do niego na negocjacje.

Udaj się do domu Bardotto i poinformuj kobietę o propozycji Atella. Ezzali ostatecznie na nią przystanie. Wróć do Atella i powiedz mu o tym, a po chwili rozpocznie się scenka z negocjacjami. Ich wynik może być trojaki:

  • Pogodzenie się rodzin - jeśli będziesz wybierał opcje dialogowe związane z zażegnaniem konfliktu. Oto przykładowa (nie jedyna) kolejność wypowiedzi gwarantujących ugodę (niektóre wymagają rozwiniętej dyplomacji): Zacznijmy może od określenia żali... / Proszę, postarajmy się tego wszystkiego nie zniweczyć / Obowiązek powinien mieć priorytet... / O to właśnie chodzi... / Życie nauczyło mnie.... / Ezzali, czemu blokujesz Valerom handel? / A piraci? / Byłaś kiedyś rycerzem Złotego Paktu... / Ezzali, nie potrafisz dostrzec... / Przedyskutujmy to tak, jak negocjuje się sprawy biznesowe...
  • Zerwanie negocjacji - wybór ostatniej opcji dialogowej związanej z porzuceniem negocjacji sprawi, że Valerowie podstępem zabiją Ezzali i jej świtę, a następnie będą próbowali zabić bohatera i drużynę. Będziesz musiał stawić im czoła.
  • Złe poprowadzenie negocjacji - możliwe jest też takie prowadzenie rozmowy, w którym pałeczkę pierwszeństwa przejmie Ezzali i rodzina Bardotto. W takim przypadku dojdzie do starcia obydwu rodów, a bohater z drużyną będzie musiał stawić czoła zarówno jednym, jak i drugim.

Wariant agresywny - zabicie głowy jednego z rodów

Po wykonaniu zadania Złe przeczucia wróć do Ezzali i powiedz jej o znalezionych dowodach. Kobieta zdecyduje o przygotowaniu pułapki w skarbcu - powiedz, że pomożesz jej w tym.

Udaj się do skarbca, do którego schody znajdują się na prawo od pokoju z Ezzali. Zejdź na dół i porozmawiaj z kapitanem Vilamim. Kiedy będziesz gotowy do działania, powiedz o tym kapitanowi. Po chwili rozpocznie się walka, w której nie powinieneś mieć większych problemów z pokonanie złodziei.

Kiedy się zakończy wróć do Ezzali. Kobieta zaproponuje zabicie Atella, a dalsze losy rodzin będą zależeć od ciebie. Możesz:

  • Zabić Atella - po przyjęciu zlecenia od Ezzali wystarczy udać się do domu Valerich i rozprawić się z Atellem, a także Martino i okolicznymi strażnikami. Po wszystkim wróć do Ezzali po zapłatę.
  • Zabić Ezzali - po przyjęciu zlecenia na Attela udaj się do niego i powiedz, że Ezzali pragnie jego śmierci. Kontynuuj rozmowę, w trakcie której pojawi się nowe zlecenie polegające na zabiciu kobiety. Przyjmij je, udaj się do domu Bardatto, zabij Ezzali oraz okolicznych strażników i wróć do Attela po nagrodę.

Uwaga - jeśli zdecydujesz się na zwykłe zabójstwo Atella lub Ezzali, bez podejmowania wyżej opisanych kroków (związanych z pułapką w skarbcu oraz wzajemnych zleceniach na morderstwo), to misja zakończy się niepowodzeniem.


Gruba ryba

Jest to zadanie dodatkowe, które może zlecić Martino Valera (mapa Królewska Przystań #5), jeśli jesteś w trakcie wykonywania innej misji pobocznej o nazwie Rodzinna duma. Celem jest pozbycie się żeglarzy Królewskiej Kompanii Martwego Ognia, których znajdziesz w Dzikiej Klaczy (mapa Królewska Przystań #19).

Chodzi konkretnie o balkon, na który możesz się dostać wchodząc po drewnianych schodach. Kiedy do nich dotrzesz rozpocznij rozmowę z Krewetką. Możesz zaatakować marynarzy i ich zabić lub rozwiązać sprawę pokojowo. W drugim przypadku należy wykazać się blefem (4 punkty).

Bez względu na sposób rozwiązania sprawy wróć do Martino i odbierz nagrodę w postaci 1000 sztuk złota oraz żagli Valerów (możesz je zawiesić na swoim statku).


Złe przeczucia

Jest to misja dodatkowa, którą możesz aktywować po rozmowie z Ezzali Bardatto (mapa Królewska Przystań #11) w trakcie wykonywania zadania Rodzinna duma. Celem jest dotarcie do Ziliego Valery i zdobycie od niego informacji na temat rzekomego spisku rodziny Valerich.

Ziliego spotkasz w zaułku na lewo od Siedziby Vailiańskiej Kompanii Handlowej (mapa Królewska Przystań #17). Bez względu na to, jak poprowadzisz rozmowę (możesz się nawet przyznać do tego, że jesteś szpiegiem), to Zili i tak powie o Persie, przebywającej w gospodzie w sąsiednim regionie (mapa Gardziel #5).

Po dotarciu na miejsce omiń stojącą za kontuarem Fyrnę i skieruj się do korytarza, którym dotrzesz na zaplecze. Natkniesz się tu na poszukiwaną Persę w towarzystwie ochroniarza Baera. Bez względu na przebieg rozmowy finalnie i tak będziesz musiał pokonać jego oraz jego świtę.

Po walce przeszukaj ciała poległych. Przy Baerze znajdziesz schemat skarbca Bardatto, który jest jednym z dowodów w sprawie. Po przeszukaniu porozmawiaj z Persą, od której możesz wyciągnąć kolejne dowody związane ze sprawą. Następnie możesz dziewczynę przepędzić lub zabić.

Po zdobyciu dowodów wróć do Ezzali i przekaż jej zebrane dowody, za co otrzymasz 1500 sztuk złota oraz kadłub Bordatto.



Uwaga - jeżeli chcesz pokojowo zakończyć sprawę kłótni między rodami Valerich i Bordatto (zadanie Duma rodzinna), to pod żadnym pozorem nie gódź się na branie udziału w zasadzce w skarbcu (może się to wiązać z powiedzeniem Ezzali tylko o dowodach, które zdobyłeś po przesłuchaniu Persy - jeśli powiesz o Baerze lub znalezionym planie skarbca, to możesz zablokować wariant pogodzenia obydwu rodzin).

Zobacz także