Pillars of Eternity 2 - Neketaka: zadania dodatkowe, cz. 6
Misje poboczne: Za Republiki!, Pranie brudów, Podobieństwo umysłów, Spod gruzów, Cienie Neketaki, Owocny sojusz, Na skróty.
Neketaka jest drugą dużą wyspą, na którą trafisz w trakcie kampanii fabularnej. Dotrzesz do niej po wykonaniu dwóch misji głównych, czyli Ścigając boga oraz Los rozbitka. Po ich przejściu dotrzesz do Królewskiej Przystani, która jest pierwszą lokacją na Neketace.
Sama wyspa jest rozbudowana i składa się z wielu różnorodnych miejsc - od regionów biedoty i bandytów, gdzie prym wiodą czarne interesy i siła pięści, po bogate dzielnice i wille należące do zamożnych i wpływowych osób w mieście.
Poniżej przedstawiamy część zadań dodatkowych, których wypełnienia możecie się podjąć podczas pobytu na wyspie.
Na bieżącej stronie znajdziesz opisy następujących misji pobocznych:
- Za Republiki!
- Pranie brudów
- Podobieństwo umysłów
- Spod gruzów
- Cienie Neketaki
- Owocny sojusz
- Na skróty
Za Republiki!
Jest to zadanie dodatkowe, które aktywuje się automatycznie po ukończeniu misji głównej o nazwie Żyły Eory. Po spotkaniu w pałacu Nirra udaj się do biur Vailiańskiej Kompanii Handlowej (mapa Królewska Przystań #17) i porozmawiaj dyrektorem Castolem.
W tym momencie zadanie się zakończy, a w dzienniku pojawi się kolejne o nazwie Pranie brudów.
Uwaga - gdyby okazało się, że biuro dyrektora jest zamknięte i strzeżone przez strażników, to być może wcześniej będziesz musiał ukończyć zadanie Cienie Neketaki, aby odblokować dostęp do gabinetu.
Pranie brudów
Zadanie będziesz mógł rozpocząć po rozmowie z dyrektorem Castolem w siedzibie Vailiańskiej Kompanii Handlowej (mapa Królewska Przystań #17). Dyrektor przebywa na piętrze i może się okazać, że aby się do niego dostać trzeba będzie wcześniej ukończyć zadanie Cienie Neketaki (w innym przypadku biuro może być zamknięte i strzeżone przez strażników).
Po przyjęciu zadania skieruj się do Lśniących Łaźni (mapa Taras Periki #6). Wejdź na piętro i odnajdź Brizze, z którą porozmawiaj. Otrzymasz od niej wskazówki i wino. Powiedz jej, kiedy będziesz gotowy, a zostaniesz przeniesiony na dół.
Celem jest porozmawianie i zdobycie informacji od dwójki osób:
- Quarno - aby wydobyć od niego wiadomości należy posłużyć się dyplomacją (8 punktów), blefem (10 punktów) lub zastraszaniem (12 punktów).
- Tola - podaruj jej wino, a następnie wykaż się dyplomacją (8 punktów) lub blefem (7 punktów).
Istnieje też inna możliwość zdobycia potrzebnych informacji. Możesz zabić obydwie postacie oraz okolicznych wrogów i przeszukać ciało Quarno, przy którym znajdziesz dziennik związany z transakcją. Gdybyś potrzebował broni, to znajdziesz ją w szafce stojącej w prawym dolnym narożniku ekranu.
Po zdobyciu informacji wróć do Castola i przekaż mu je. Zapłata będzie uzależniona od tego czy przekażesz mu wszystkie wieści czy tylko ich część. Przy okazji w dzienniku pojawi się kolejne zadanie - Podobieństwo umysłów.
Podobieństwo umysłów
Zadanie rozpocznie się automatycznie w trakcie rozmowy z dyrektorem Castolem (mapa Królewska Przystań #17) po wcześniejszym ukończeniu zadania Pranie brudów. Pierwszym celem będzie spotkanie się z kapitanem Furrante.
Mapa - Zęza
Aby to uczynić wsiądź na statek i skieruj się na wysepkę Zęza, która znajduje się na zachodzie morskiej mapy (pojawi się na niej, jako punkt). Na miejscu udaj się do Latarni Stosu, gdzie znajdziesz poszukiwanego kapitana (mapa Zęza #19). Okaże się, że aby kontynuować bieżącą misję będziesz musiał pomóc Furrante w innym zadaniu o nazwie Chytra propozycja.
Uwaga - bez względu na sposób, w jaki ukończysz zadanie Chytra propozycja, wróć do Castola, aby zakończyć bieżącą misję poboczną.
Spod gruzów
Jest to krótkie zadanie dodatkowe, które pojawi się w dzienniku automatycznie po wykonaniu misji fabularnej o nazwie Odległe światło. Po powrocie z wyspy Hasongo udaj się do pałacu (mapa Wężowa Korona #2).
Mapa - Wężowa Korona
Wejdź na dach i podejdź do królowej Onekazy II, z którą rozpocznij rozmowę. Kiedy to uczynisz misja zakończy się, a w dzienniku pojawi się kolejna o nazwie Cienie Neketaki.
Cienie Neketaki
Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji pobocznej o nazwie Spod gruzów, w trakcie której będziesz musiał porozmawiać z królową Onekazą II. Celem będzie odnalezienie mistrzyni Gildii Zaklinaczy Fal o imieniu Mairu.
Pierwszym celem będzie udanie się do wspomnianej gildii (mapa Taras Periki #13). Po wejściu do środka okaże się, że budynek wypełniony jest ciałami poległych wyznawców oraz koralowych naga, które zaatakowały budynek.
Mapa - Gildia Zaklinaczy Fal
Skieruj się na północny wschód, gdzie spotkasz mężczyznę, który powie o Mairu walczącej z napastnikami w podziemiach. Zejdź na dół korzystając ze schodów (mapa Gildia Zaklinaczy Fal #3). Rozpraw się z dwoma łucznikami i kieruj się do sali z sarkofagiem (mapa Gilida Zaklinaczy Fal #5).
Na miejscu rozpraw się z przeciwnikami i porozmawiaj z mistrzynią Mairu. Po zakończeniu dialogu kobieta umrze, ale będziesz mógł porozmawiać z jej duszą. Przy okazji wypowie tajemnicze słowa, stanowiące wskazówkę rozwiązania zagadki. Zanim do tego przystąpisz udaj na południowy zachód i rozpraw się z Zihą (mapa Gildia Zaklinaczy Fal #6), po czym podnieś Kij Łowcy Głębin (po rozwiązaniu zagadki stanie się dobrą bronią dla maga).
Skieruj się na północny wschód (mapa Gildia Zaklinaczy Fal #4), gdzie odnajdziesz drzwi. Wejdź z nimi w interakcję, a rozpocznie się scena tekstowa. Aby rozpocząć rozwiązywanie zagadki wybierz opcję dotknięcia drzwi Kijem Łowcy Głębin. Następnie przyjrzyj się czterem symbolom. Są to: Ngati (1 na obrazku powyżej), dłonie (2), deszcz (3) i księżyc (4).
Tarczą możesz obracać w prawo lub w lewo. Akceptacja oznacza wybranie symbolu znajdującego się na górze koła. Korzystając ze wskazówek, które uzyskałeś od ducha Mairu należy obracać tarczą i aktywować kolejne symbole w następującej kolejności:
- Ngati
- Księżyc
- Deszcz
- Księżyc
- Ręce
Dzięki temu odblokujesz przejście do komnaty ze smokiem Scoyrielaphasem (mapa Gildia Zaklinaczy Fal #7).
Możesz teraz postąpić na trzy sposoby:
- Zaatakować smoka - jest to boss, dlatego przygotuj się na trudne starcie. W jego trakcie ukrywaj członków oddziału pod magicznymi kopułami, które bronią m.in. przed atakami ogniowymi, a także wodnymi, co okaże się przydatne w przypadku przywoływanych sojuszników smoka (wrogowie o nazwie bicze wodne). Po osłabieniu przeciwnika będziesz mógł darować mu życie lub go zabić. Ten wariant spowoduje niezadowolenie królowej i pogorszenie stosunków z frakcją Huana.
- Wypuścić smoka - druga opcja zakłada uwolnienie bestii. W tym przypadku musisz przekonać Scoyrielaphasa o swoich zamiarach, a następnie przy pomocy Kija Łowcy Głębin dezaktywować cztery magiczne bariery. Wypuszczenie smoka również spotka się z nieprzychylnością królowej i pogorszeniem stosunków z frakcją Huana. Scoyrielaphas obieca jednak, że będzie pomagał bohaterowi w trakcie jego morskich wypraw.
- Utrzymać smoka w więzieniu - w tym przypadku należy zwodzić smoka, mówiąc mu o jego uwolnieniu. Kiedy będziesz przy pomocy Kija Łowcy Głębin badał magiczne zabezpieczenia wzmacniaj je. W pewnej chwili smok zorientuje się w twoich poczynaniach i zaatakuje drużynę. Stań z nim do walki i mocno go osłab. Kiedy bestia opadnie z sił będziesz mógł dokończyć wzmacnianie magicznego więzienia. W tym przypadku królowa będzie zadowolona z poczynań bohatera, a relacje z frakcją Huana polepszą się.
Po zakończeniu zadania, to znaczy po rozmowie z królową, w dzienniku pojawi się kolejne zlecenie o nazwie Owocny sojusz.
Owocny sojusz
Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie po zakończeniu zadania Cienie Neketaki. Królowa Onekaza poprosi, abyś nawiązał sojusznicze kontakty z plemieniem Wahaki. Plemię przebywa na wyspie Ori o Koiki na północnym zachodzie morza.
Mapa - Ori o Koiki
Po dotarciu na miejsce należy dostać się do sanktuarium, co możesz uczynić przekonując Kpiehę (mapa Ori o Koiki #2) i korzystając z windy, a następnie głównego wejścia do sanktuarium (#6) lub wchodząc po klifie (#4) i wchodząc do sanktuarium wejściem bocznym (#5).
Na miejscu należy porozmawiać z Ruasare (#10), która zgodzi się na sojusz jeśli wypełnisz dla niej zadanie o nazwie Barbarzyński biznes. Druga możliwość, to wykonanie zadania dla handlarzy łowców niewolników o nazwie Na ostrzu włóczni (spowoduje to śmierć dowódców Wahaki).
Bez względu na, który z wariantów wybierzesz wróć do Onekazy. W pierwszym przypadku będzie się cieszyć z nowego sojusznika, a w drugim wręcz przeciwnie. W tym momencie zadanie się zakończy.
Na skróty
Zadanie pojawi się w dzienniku po zakończeniu rozmowy z Flaune Ellete (mapa Święty Stopień #2) pod koniec zadania Poza światem. Początkowo w dzienniku pojawi się informacja, że należy czekać na znak od Flaune. Misję będziesz mógł kontynuować po wykonaniu zadania głównego o nazwie Oczekuje w ogniu.
Jeśli pójdziesz do Flaune Ellete i wyrazisz gotowość w podjęciu się kolejnej misji, to od razu zostaniesz przeniesiony do innej lokacji, a konkretnie do Podziemia Pahowane. Pierwszym celem jest opuszczenie podziemi schodami na północnym zachodzie.
Kiedy podejdziesz do drzwi, za którymi się kryją, okaże się, że wymagana jest dźwignia, którą będzie można wsadzić w otwór w ścianie. Udaj się na północny wschód lokacji, gdzie znajduje się zakątek z xauripami. Pokonaj je i przejrzyj skrzynię stojącą z prawej strony. Znajdziesz w niej poszukiwaną dźwignię.
Wróć z nią na zachód lokacji, wsadź w przystosowane do tego miejsce i pociągnij. Po otworzeniu przejścia skorzystaj ze schodów. Wyjście z podziemi znajduje się na zachodzie, chociaż możesz jeszcze rozejrzeć się po lokacji, napotykając m.in. kupców.
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
Po opuszczeniu podziemi trafisz na mapę Neketaki. Wróć do miasta i do Flaune Ellete. Na miejscu okaże się, że naukowcy zostali zaatakowani. Pomóż im odeprzeć atak, po czym porozmawiaj ze zleceniodawczynią zadania, a potem z dyrektorem Castolem przebywającym w siedzibie Kompanii (mapa Królewska Przystań #17).