Pillars of Eternity 2 - Poko Kohara (mapa)
Mapy Ruiny Poko Kohary i Engwitańskiej przystani.
Poko Kohara jest wyspą znajdującą się we wschodniej części morza. Na wyspie znajduje się kilka miejsc, jednak to ruiny Poko Kohary są kluczowym miejscem związanym przede wszystkim z rozbudowanym zadaniem dodatkowym o nazwie Burze Poko Kohary.
Same ruiny są stosunkowo małym miejscem, gdzie można natknąć na kilka grup przeciwników, a przede wszystkim na Engwitańskiego tytana pilnującego głównego wejścia do podziemi - Engiwtańskiej przystani.
Sama przystań składa się z trzech poziomów. Celem jest dotarcie do najniższego poziomu, gdzie zdecydujemy o losie wielkiej, lśniącej adry.
Poniżej znajdują się mapy następujących lokacji:
- Ruiny Poko Kohary
- Engwitańska przystań poziom 1
- Engwitańska przystań poziom 2
- Engwitańska przystań poziom 3
Mapa - Ruiny Poko Kohary, Engwitańska przystań
- Miejsce startu.
- Oaza - znajdziesz tu potwory oraz pupila - Młode pustynnego żmija (+5 do obrony przy atakach naziemnych).
- Obozowisko xauripów - po ich pokonaniu znajdziesz tu między innymi łomy (są w skrzyni, ale uważaj na pułapkę).
- Przejście między 3 poziomem engwitańskiej przystani, a ruinami (staje się dostępne dopiero po dotarciu na 3 poziom przystani). W pobliżu na pustyni natkniesz się też na wrogów (zguby piasku).
- Główne wejście do ruin - uważaj, ponieważ po zbliżeniu się do niego będziesz musiał stawić czoła bardzo silnemu przeciwnikowi - Engwitańskiemu tytanowi (dobrze jest posiadać rozwiniętą drużynę i dobry sprzęt). Same drzwi możesz otworzyć przy pomocy łomu (znajdziesz go w obozowisku xauripów - #3), siły lub klucza muzuma (do zdobycia na Tikawarze - #10).
- Obóz Vailiańskiej Kompanii Handlowej - znajdziesz tu linę z kotwiczką, dzięki czemu będziesz mógł przeprowadzić test w celu zdobycia klejnotów (wymagane również: atletyka oraz zręczność).
- Miejsce z pustynnymi czerwiami.
- Sala z pułapkami i malowidłem ściennym - pułapki możesz rozbroić, a jeśli posiadasz rozwiniętą percepcję, to znajdziesz tu dźwignię, którą otworzysz przejście do sekretnej komnaty.
- Sekretna komnata - znajdziesz tu sporo cennych rzeczy. Dostaniesz się do niej przestawiając dźwignię w poprzedniej lokacji (#8).
- Pomieszczenie z małym posągiem adry - będziesz tu świadkiem sceny z duchami.
- Kolumna lśniącej adry.
- Przejście między 1, a 2 poziomem Engwitańskiej przystani.
- Sala z ciałem - po wejściu do środka natkniesz się na wizję z duchami. Przy zwłokach znajdziesz dziennik osób, które dotarły do tego miejsca. Ponadto, jeśli posiadasz 11 punktów mechaniki, to możesz otworzyć górne drzwi prowadzące do grobowca (#20), co znacznie skróci drogę do poziomu trzeciego.
- Sala z pustynnymi chochlikami - będziesz musiał je pokonać, jeśli nie skorzystałeś ze skrótu w sali z ciałem (#13).
- Zawalona sala - natkniesz się tu na pająki. Po walce z nimi warto przeszukać pomieszczenie, ponieważ przy zwłokach znajdziesz wytrychy i stary miedziany klucz przydatny do otworzenia drzwi prowadzących na trzeci poziom podziemi.
- Pomieszczenie z pułapkami i przeciwnikami - możesz je ominąć, chyba, że chcesz zdobyć łupy po wrogach (m.in. kamień ochrony przed znakiem koszmarów).
- Korytarz ze szkieletami - będą wdrapywać się po bocznych ścianach.
- Sala z Xakorasem - jest to silny przeciwnik będący w stanie przyzywać szkielety. Możesz go zwyczajnie ominąć albo zabić, aby zdobyć cenne łupy.
- Sala z adrowymi animatami - w walce z nimi odsuń się od znaku koszmarów, który osłabia drużynę. Możesz stąd dojść do grobowca (#20) albo przy pomocy mechaniki lub klucza znalezionego w Zawalonej sali (#15) otworzyć przejście prowadzące do schodów na niższy poziom.
- Grobowiec - znajdziesz tu kilku wrogów oraz skrzynię z cennymi rzeczami (uważaj na pułapkę). Do środka możesz dostać się od zachodu, po obejściu całego poziomu albo korzystając z mechaniki i otwierając drzwi z sali z ciałem (#13).
- Przejście między 2 i 3 poziomem Engwitańskiej przystani.
- Sale z piorunami - aby ją przejść zacznij kierować się jedną z postaci w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i po kolei eliminuj baterie esencji.
- Ciało Bezy - znajdziesz przy nim notatki związane z zadaniem Burze Poko Kohary.
- Engwitańska machina - związana z zadaniem Burze Poko Kohary. Pozwala przenieść się do innej rzeczywistości, gdzie podejmiesz decyzję w sprawie lśniącej adry.
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
- Następnie: Pillars of Eternity 2 - Sayuka (mapa)
Pamiętaj, że po zwiedzeniu wszystkich poziomów Engwitańskiej przystani nie musisz wracać na powierzchnię tą samą drogą. Wystarczy skorzystać z bocznego przejścia (#4).