Pillars of Eternity 2 - Poko Kohara: zadania dodatkowe
Misje poboczne: Burze Poko Kohary, Nikłe perspektywy, Zasady handlu.
Poko Kohara jest wyspą znajdującą się we wschodniej części morza. Na wyspie znajduje się kilka miejsc, jednak to ruiny Poko Kohary są kluczowym miejscem związanym przede wszystkim z rozbudowanym zadaniem dodatkowym o nazwie Burze Poko Kohary.
Same ruiny są stosunkowo małym miejscem, gdzie można natknąć na kilka grup przeciwników, a przede wszystkim na Engwitańskiego tytana pilnującego głównego wejścia do podziemi - Engiwtańskiej przystani.
Na poniższej stronie znajdziesz opisy zadań następujących zadań dodatkowych:
- Burze Poko Kohary
- Nikłe perspektywy
- Zasady handlu
Burze Poko Kohary
Zadanie możesz rozpocząć na dwa sposoby, a konkretnie po przeprowadzeniu rozmów z dwoma osobami. Chodzi o Atsurę, przebywającego w podziemiach sztabu imperialnego (mapa Mosiężna Cytadela #9) oraz Luevy Alvari z Vailiańskiej Kompanii Handlowej (mapa Królewska Przystań #17).
Warto dodać, że Atsura zleci przy okazji inne zadanie o nazwie Nikłe perspektywy, a Lueva misję poboczną Zasady handlu.
Mapa - Tikawara
Kolejnym krokiem jest dotarcie do wyspy Tikawara. Kiedy się na niej znajdziesz możesz wypytać o Poko Koharę trzy osoby: Vektora (mapa Tikawara #2), kapłankę (#8), a przede wszystkim wodza Ranga Ruanu (#10), od którego otrzymasz miedziany klucz muzuma, przydatny w dalszej części misji.
Po załatwieniu sprawy z wodzem wróć na łódź i zacznij kierować się na wschód od Tikawary. W końcu dotrzesz do miejsca poszukiwań, czyli Poko Kohary, na której wyląduj.
Mapa - Poko Kohara, Engwitańska przystań
Celem jest dotarcie do głównego wejścia do engwitańskiej przystani (mapa Poko Kohara #5). Zanim tam dojdziesz możesz rozejrzeć się nieco po lokacji, eliminując przeciwników i zdobywając kolejne wskazówki w scenkach z duchami (m.in. w obozie Vailiańskiej Kompanii Handlowej - #6).
Kiedy będziesz gotowy podejdź do drzwi, gdzie zostaniesz zaatakowany przez Engwitańskiego tytana. Jest to potężny przeciwnik zdolny między innymi do wyrzucania bohaterów w powietrze, dlatego przygotuj zawczasu drużynę, pamiętając aby była też na odpowiednim poziomie rozwoju.
Po wejściu do Engwitańskiej przystani znajdziesz się na pierwszym poziomie. Celem jest dotarcie do schodów (#12) prowadzących na niższy poziom (po drodze możesz m.in. odwiedzić tajną komnatę - #9).
Na drugim poziomie należy dotrzeć do kolejnych schodów (#21). Możesz tego dokonać na skróty poprzez otworzenie zamkniętych drzwi (#13) lub obchodząc całą lokację na około. Przed schodami jest zamknięta brama (#19), którą możesz otworzyć korzystając z mechaniki lub klucza znalezionego w pomieszczeniu z pająkami (#15).
Po znalezieniu się na trzecim poziomie dobrze jest wyłączyć niebezpieczną pułapkę z piorunami (#22). W tym celu zacznij kierować w stronę przeciwną do wskazówek zegara i niszczyć kolejne baterie esencji. Pamiętaj, aby nie wchodzić na pioruny - ścieżki, po jakich się poruszają są zaznaczone wzorami na podłodze. Niszczenie kolejnych baterii sprawi, że piorunów będzie coraz mniej.
Następnie warto odwiedzić salę z ciałem Bezy (#23), przy której znajdziesz jej notatki oraz posążek. Kiedy skończysz wróć na korytarz i ruszaj w prawo. W końcu dotrzesz do sali z engwitańską machiną (#24).
Zacznij kierować się w lewo, aż dotrzesz do miejsca, z którym możesz wejść w interakcję. Jeśli posiadasz odpowiednio rozwinięty poziom mechaniki, to możesz przyjrzeć się mechanizmowi. Najważniejsze jest jednak jej uruchomienie. Kiedy to zrobisz pojawi się portal do innego świata (Wymiar adry), z którego skorzystaj.
W nowym świecie rusz przed siebie. Po chwili dotrzesz do miejsca z duchami ekspedycji, które mijałeś w drodze do celu. Po rozmowie będziesz musiał stawić czoła przeciwnikom. Po zakończeniu starcia zdecyduj o dalszym losie lśniącej adry. Możesz:
- Wznowić przepływ esencji (rozwiązanie, które spodoba się Królewskiej Kompanii Martwego Ognia - zadanie Nikłe perspektywy).
- Wysadzić lśniącą adrę (rozwiązanie, które zapewni lepsze stosunki z Vailiańską Kompanią Handlową - zadanie Zasady handlu).
Po dokonaniu decyzji skorzystaj z portalu, aby wrócić do rzeczywistego świata. Na koniec wróć do Atsury i/lub Alvari, aby zdać raport z przebiegu misji.
Nikłe perspektywy
Zadanie to zostanie do dziennika, jeśli misję poboczną Burze Poko Kohary rozpocząłeś u Atsury (mapa Mosiężna Cytadela #9).
Jego przebieg niemal całkowicie pokrywa się z zadaniem Burze Poko Kohary. Kluczowy jest ostatni moment, kiedy musisz zdecydować o losie lśniącej adry. Aby wypełnić tę misję i opowiedzieć się po stronie Królewskiej Kompanii Martwego Ognia, a jednocześnie pokrzyżować plany Vailiańskiej Kompanii Handlowej należy zniszczyć lśniącą adrę. Po wszystkim wróć do Atsury.
Zasady handlu
Zadanie możesz rozpocząć w trakcie rozmowy z Luevą Alvari w Siedzibie Vailiańskiej Kompanii Handlowej (mapa Królewska Przystań #17). Lueva przebywa w gabinecie w centralnej części na parterze - porozmawiaj ze strażnikami, aby wpuścili bohatera do środka, a następnie powiedz, że jesteś zainteresowany pracą.
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
Przebieg zadania niemal całkowicie pokrywa się z zadaniem Burze Poko Kohary. Kluczowy jest ostatni moment, kiedy musisz zdecydować o losie lśniącej adry. Aby wypełnić tę misję i opowiedzieć się po stronie Vailiańskiej Kompanii Handlowej, a jednocześnie pokrzyżować plany Królewskiej Kompanii Martwego Ognia należy wznowić przepływ esencji w lśniącej adrze. Po wszystkim wróć do Alvari.