Pillars of Eternity 2 - Port Maje: mapy
Ważne miejsca na pierwszej wyspie w grze.
Port Maje jest pierwszą wyspą, na jaką trafia się już na początku przygody. Jest to niezbyt wielki obszar składający się z kilku regionów. Samą przygodę rozpoczyna się na południowej plaży, jednak najważniejszym miejscem jest tytułowe miasto, czyli Port Maje, składające się z kilku dzielnic.
W mieście spotkasz największe skupisko ludzi oraz sporo osób związanych zarówno z misjami głównymi, jak i zadaniami dodatkowymi.
Oto mapy z Port Maje, które znajdziesz na tej stronie:
- Zacisze Vilariego
- Jaskinia Morska
- Przystań w Port Maje
- Ulica Gorecci
- Satahuzi
- Engwitańskie wykopaliska
- Podpoziom areny
Aktualizacja wkrótce.
Zacisze Vilariego
Jest to pierwsza lokacja, do jakiej dotrzesz po zakończeniu prologu i rozbiciu się statku o nazwie Buntownik. Wylądujesz na plaży wraz z Ederem i natkniesz się tu na kilka osób, duchów oraz miejsc.
- Miejsce startu. Spotkasz tu również Edera, który może dołączyć do drużyny jako wojownik lub łotrzyk (albo wieloklasowiec).
- Ognisko - będą się tu zbierać odnalezione osoby z zadania Pomocne dłonie.
- Chitupec - mężczyzna będzie tu stał, jeśli w prologu go uratowałeś. Możesz wysłać go do ogniska, co jest związane z zadaniem Pomocne dłonie.
- Buntownik - statek, który osiadł na mieliźnie. Możesz dostać się na górę (kliknij na maszt na dziobie) korzystając z atletyki lub linki z kotwiczką (znajdziesz ją w pobliskiej skrzyni). Na pokładzie spotkasz Irrenę, której możesz pomóc opuścić pokład (zadanie Pomocne dłonie).
- Wejście do Jaskini Morskiej - małej lokacji z kilkoma przeciwnikami i członkiem załogi (zadanie Pomocne dłonie).
- Część plaży, do której możesz dostać się z poziomu Jaskini Morskiej, o ile masz odpowiednio rozwinięty poziom atletyki.
- Stary Engrim i Vela - postacie związane z zadaniem dodatkowym o nazwie Pomocne Dłonie.
- Przejście na mapę Archipelagu Ognia.
Jaskinia Morska
Jest to mały obszar, do którego możesz się dostać z plaży (Zacisze Vilarego). Natkniesz się tu na kilku słabych przeciwników, a także członka załogi, którego będziesz mógł odnaleźć w ramach zadania dodatkowego.
- Przejście do Zacisza Vilariego.
- Miejsce z dwoma szkieletami oraz skrzynią (2 poziom zamka), w której znajdziesz m.in. zbroję.
- Opuszczona kryjówka z mechanicznym, niebezpiecznym przeciwnikiem - Konstruktem. Znajdziesz tu też ciało z cennym pierścieniem i wytrychami.
- Beodul - krasnolud, będący członkiem załogi (zadanie Pomocne dłonie). Uważaj, bo wokół niego jest sporo pułapek.
- Przejście do drugiej plaży w Zaciszu Vilariego, która znajduje się za statkiem na mieliźnie. Możesz z niego skorzystać, jeśli posiadasz odpowiedni poziom atletyki.
Przystań w Port Maje
Jest to lokacja znajdująca się w północnej części wyspy Port Maje, która jest zarazem portową dzielnicą miasta. Natkniesz się tu na między innymi na sklepy, ważne postacie związane z zadaniami oraz potencjalną towarzyszkę do drużyny (Xoti).
- Miejsce startu i wyjścia na mapę wyspy (możesz się też stąd dostać do innych części miasta).
- Przejścia do innych części miasta.
- Gubernator Clario oraz Ikahwa - spotkasz tu te dwie osoby rozmawiające przy tłumie gapiów, po pierwszym wkroczeniu do miasta.
- Xoti - kobieta, która może dołączyć do drużyny, jako kapłan, mnich lub ich połączenie, czyli kontemplatora.
- Dom Rinca, w którym możesz rozpocząć zadanie dodatkowe o nazwie Płonące mosty oraz znaleźć nieco przydatnych przedmiotów.
- Henric - lokalny handlarz, u którego możesz kupić m.in. bronie, pancerze i mikstury.
- Posiadłość gubernatora Claria. Miejsce związane m.in. z misją główną Los rozbitka oraz Ścigając boga.
- Więzienie w Port Maje. Możesz tu spotkać Savię, zlecającą zadanie Przywracanie porządku. W celi przebywa też Riggere (zadanie Pijany żeglarz), który po uwolnieniu może dołączyć do drużyny.
- Sprzedawczyni ryb.
- Gospoda Oko Krakena. Możesz tu przenocować oraz spotkać się np. z Thoralem (zadanie Eksmisja) oraz Norgundem (zadanie Pijany żeglarz).
Ulica Gorecci
Jest to jedna z dzielnic, do których możesz dostać się w trakcie chodzenia po mieście Port Maje. Nie jest to szczególnie rozbudowana lokacja, ale będziesz mógł tu podjąć kontynuację jednego z zadań dodatkowych. Zwróć uwagę, że dzielnica jest zalana przez wodę i możesz się w niej poruszać ze spowolnieniem.
- Przejście do innych dzielnic miasta.
- Szabrownicy, z którymi należy się uporać.
- Ilarii i jego grupa bandytów, związanych z zadaniem Przywracanie porządku.
Satahuzi
Jest to mała wioska plemienia Huana, która znajduje się na północny zachód od Przystani w Port Maje. Natkniesz się tam na grupę tubylców, którzy w przypadku walki mogą zamieniać się w zwierzęta. Jest tu też kilka osób związanych z zadaniem dodatkowym.
- Przejście do innych części miasta.
- Ikawha - związana z zadaniem dodatkowym o nazwie Płonące mosty.
- Mokeha - kobieta związana z zadaniem dodatkowym o nazwie Płonące mosty.
- Handlarka - możesz u niej kupować i sprzedawać przedmioty.
- Chata wodza - możesz ją przeszukać, aby znaleźć różne przedmioty.
Engwitańskie wykopaliska
Lokacja znajdująca się na północnym wschodzie wyspy Port Maje. Dotrzesz tu w trakcie przygody, a konkretnie podczas wykonywania misji głównych. Oprócz możliwości zakończenia niektórych zadań spotkasz tu też potencjalnego członka drużyny.
- Przejścia na mapę wyspy.
- Drabina, po której możesz chodzić między różnymi poziomami wykopalisk.
- Gosha, kot (pupil), który noszony w inwentarzu dodaje +1 do percepcji i zmniejsza szansę rywali na trafienia krytyczne.
- Klatka, w której natkniesz się na poszukiwanych animancerów (zadanie Los rozbitka) w postaci Benessy i Alotha (potencjalny członek drużyny).
- Wejścia do wnętrza ruin.
- Wejście do wnętrza ruin (do lokacji ze zbiornikiem z lśniącą adrą).
- Wejście do kwater sztygarki. W środku znajdziesz medalion czempiona, który będziesz mógł położyć przy posągach pod areną (mapa Podpoziom areny #2), żeby odkryć tajne pomieszczenie.
- Wejście prowadzące do podpoziomu areny.
Podopoziom areny
Są to podziemia znajdujące się pod engwitańskimi wykopaliskami. Możesz do nich dotrzeć korzystając z wejścia znajdującego się na prawo od klatki z animantami.
- Spis treści: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
- Następnie: Pillars of Eternity 2 - Neketaka: Królewska Przystań, Dzika Klacz (mapy)
- Przejście do ekwitańskich wykopalisk (mapa Ekwitańskie wykopaliska #8).
- Posągi - możesz na nich położyć amulet czempiona zdobyty w kwaterach sztygarki (mapa Ekwitańskie wykopaliska #7), aby odkryć tajne pomieszczenie.
- Tajne pomieszczenie, które możesz odblokować przy pomocy amuletu i posągów (#2).
- Próba płomieni - sala, w której po rozpaleniu ognia możesz rozwiązać zagadkę związaną z tarczami (wskazówką są tarcze w sali na prawo od tej lokacji). Aby się z nią uporać przestaw pierwszą (od lewej) i trzecią tarczę w górnym rzędzie oraz pierwszą w dolnym rzędzie. Odblokujesz w ten sposób tajną komnatę (#5).
- Tajna komnata, którą odblokujesz w Próbie płomieni (#4). Wewnątrz znajdziesz między innymi cenny miecz.
- Komnata z konstruktami. Po ich pokonaniu znajdziesz tu skrzynię z kilkoma rzeczami, w tym z kilofem.
- Warsztat Oderisiego - jest tu sporo miejsc, w których znajdziesz dużo różnorodnych rzeczy i składników.
- Kolumna lśniącej adry - znajdziesz tu prochy Oderisiego, a przy nich notatki związane z misjami Ścigając boga i Los rozbitka.