Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - Port Maje: zadania dodatkowe

Misje poboczne, które możesz wykonać m.in. na plaży i w Przystani.

Poniżej znajdują się opisy zadań dodatkowych i misji pobocznych, których wykonania możesz się podjąć podczas pobytu na wyspie Port Maje. Jest to początkowa wyspa, na której zaczynasz grę.

Warto poświęcić nieco czasu na wykonanie poniższych zadań, ponieważ dzięki nim możesz zyskać cenne nagrody oraz punkty doświadczenia niezbędne do rozwoju poszczególnych członków drużyny.

Zadania opisane na tej stronie:

  • Pomocne dłonie
  • Oświecona droga
  • Latarnia Gauna
  • Płonące mosty
  • Przywracanie porządku
  • Pijany żeglarz
  • Eksmisja
  • Podstawowa załoga
  • Podstawowe zapasy

Aktualizacja wkrótce.

Poniżej znajdują się opisy poszczególnych zadań wraz z mapami.


Pomocne dłonie

To zadanie dodatkowe pojawi się w dzienniku automatycznie po zakończeniu prologu, wraz z dwoma misja głównymi: Ścigając boga i Los rozbitka. Głównym celem bieżącego zadania jest odnalezienie członków załogi z rozbitego statku.

Mapa - Zacisze Vilariego

Chodzi o odnalezienie i sprowadzenie do ogniska (mapa Zacisze Vilariego #2) następujących osób:

  • Chitupeca (mapa Zacisze Vilariego #3) - o ile nie zginął w prologu.
  • Irrenę (mapa Zacisze Vilariego #4) - jeśli wejdziesz na pokład korzystając z atletyki lub linki z kotwiczką (znajdziesz ją w pobliskiej skrzyni), a potem pomożesz kobiecie się uwolnić.
  • Starego Engrima i Velę (mapa Zacisze Vilariego #7) - przekonaj ich do dołączenia do ogniska w trakcie rozmowy.
  • Beodula (mapa Jaskinia Morska #4) - uważaj na liczne pułapki wokół krasnoluda. Możesz wyciągnąć go korzystając z kilku sposobów (m.in. blef oraz percepcja).

Kiedy wszystkie dostępne postacie dołączą do ogniska na plaży misja automatycznie się zakończy.


Oświecona droga

Jest to zadanie związane z jednym z kompanów, a mianowicie Ederem, którego poznasz na początku przygody, po zakończeniu prologu (mapa Zacisze Vilariego #1). Po pewnym czasie wspólnego podróżowania Eder będzie chciał porozmawiać z głównym bohaterem. Wystarczy kliknąć na dymek tekstu na ikonie Edera, a po chwili dojdzie do rozmowy.

Mapa - Zacisze Vilariego

W jej trakcie przekonaj mężczyznę, aby zdradził, co chodzi mu po głowie. Okaże się, że Eder chciałby odnaleźć starą znajomą z przeszłości. Z tego, co ustalił wynika, że przebywa na Archipelagu Ognia i dołączyła do Dzieci Gwiazd Porannych.

Więcej na temat zadania znajdziesz w opisie misji związanych z towarzyszami.


Latarnia Gauna

Jest to zadanie, które pojawi się w dzienniku automatycznie po dołączeniu do drużyny Xoti, którą spotkasz w Porcie Maje (mapa Przystań w Port Maje #4). Celem kobiety jest ściganie Eothasa oraz zbieranie w tym czasie dusz zmarłych osób.

Mapa - Przystań w Port Maje

Więcej na temat zadania znajdziesz w opisie misji związanych z towarzyszami.


Płonące mosty

To zadanie możesz rozpocząć po udaniu się do domu Rinco (mapa Przystań w Port Maje #5). Spotkasz tu pobitego, leżącego na łóżku Rinco, który powie, że został pobity i obrabowany przez niejaką Mokehę pochodzącą z sąsiedniej wioski Huana. Mężczyzna poprosi o jej odnalezienie i odebranie pieniędzy.

Mapa - Przystań w Port Maje

Aby ukończyć zadanie musisz udać się do plemienia przebywającego na plaży, na północny zachód od miasta. Na miejscu natkniesz się na Ikahwę (mapa Satahuzi #2), z którą możesz poruszyć temat zadania.

Jeśli wykażesz się wnikliwością, a następnie stanowczością (14 punktów), blefem (3 punkty) lub dyplomacją (3 punkty), to namówisz kobietę, aby ta przekonała Mokehę do powrotu do miasta i przyznania się do swoich czynów. Jeśli próba się nie powiedzie, to możesz zrazić do siebie osoby z plemienia Huana.

Mapa - Satahuzi

Druga możliwość, to udanie się do Mokehy (mapa Satahuzi #3, kobieta może też chodzić po wiosce) i podjęcie negocjacji bezpośrednio z nią. Istnieją trzy warianty zakończenia rozmowy:

  • Przekonanie Mokehy do oddania złota (wymagany intelekt - 12 punktów albo blef - 1 punkt albo powiedzenie o utracie przez Rinco domu, co wymaga dyplomacji). Jeśli zadanie się powiedzie to otrzymasz sakiewkę z pieniędzmi Rinco.
  • Zaatakowanie Mokehy - doprowadzi to do walki z nią oraz wszystkimi lokalnymi tubylcami. Jest to trudne starcie, a ponadto pogorszysz relacje z plemieniem Huana. Po walce podnieś sakiewkę z ciała kobiety.
  • Możesz też stwierdzić, aby Mokeha zachowała złoto dla siebie. Spowoduje to automatyczne zakończenie zadania.

Jeśli nakłoniłeś Ikahwę, aby ta przekonała Mokehę do przyznania się albo zdobyłeś sakiewkę ze złotem, to możesz wrócić do Rinco w celu zakończenia zadania. Otrzymasz za to 1000 złota, a ponadto będziesz mógł nakłonić Rinca (2 punkty zastraszania), aby przyznał się gubernatorowi, jak sprawy miały się w rzeczywistości.


Przywracanie porządku

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie ze strażniczką więzienną Savią (mapa Przystań w Port Maje #8). Kobieta poprosi o pomoc w przywróceniu porządku w mieście. W tym celu należy odnaleźć przywódcę lokalnego gangu - Ilariego, który przebywa na ulicy Gorecci.

Mapa - Przystań w Port Maje

Opuść bieżącą dzielnicą (mapa Przystań w Port Maje #1, #2) i skieruj się do ulicy Gorecci. Na miejscu rozpraw się z szabrownikami, a potem udaj się do Ilariego (mapa Ulica Gorecci #3), z którym rozpocznij rozmowę. Sprawę możesz załatwić na dwa sposoby:

  • Dogadać się z Ilarim i jego ludźmi, aby zaprzestali swoich przestępczych praktyk (wymagany jest 1 punkt dyplomacji lub przekupienie ich za 40 sztuk złota).
  • Rozpocząć walkę z Ilarim i jego ludźmi. Po walce warto przeszukać ich ciała i zabrać wszystkie przedmioty.

Bez względu na sposób rozwiązania sprawy, wróć do Savii od której otrzymasz 1100 sztuk złota.


Pijany żeglarz

Zadanie to możesz rozpocząć po rozmowie z Riggerem, który przebywa w więzieniu (mapa Przystań w Port Maje #8). Mężczyzna powie, że jeśli pomożesz wydostać mu się z celi, to z chęcią dołączy do załogi okrętu. Porozmawiaj z Riggerem jeszcze trochę, a poznasz kilka możliwości, dzięki którym będziesz mógł wyciągnąć go z celi. Możesz:

Mapa - Przystań w Port Maje

  • Zapłacić Savii 400 miedziaków.
  • Ukraść Savii klucz do celi, który kobieta nosi przy sobie.
  • Zniszczyć ścianę przy oknie celi Riggera - aby to uczynić kup u Norgunda (mapa Przystań w Port Maje #10), kupca w gospodzie Oko Krakena, ładunek wybuchowy (bomba żarowa), którym dokonasz sabotażu. Wystarczy od zewnątrz wejść w interakcję ze ścianą i w belce dialogowej skorzystać z opcji osadzenia bomby.

Eksmisja

Misja pojawi się w dzienniku, jeśli w gospodzie Oko Krakena (mapa Przystań w Port Maje #10) porozmawiasz z karczmarzem o nazwie Thoral. Okaże się, że kłopot sprawiają mu pewni marynarze, którzy nie chcą się wyprowadzić, a nie płacą za pokój. Jeśli będziesz zainteresowany zleceniem, to Thoral podaruje drużynie klucz do pokoju i poprosi o wyrzucenie niechcianych gości.

Mapa - Przystań w Port Maje

Skieruj się na górę karczmy i przejdź do pokoju z prawej. Natkniesz się tu na Galiana i jego ludzi. Rozpocznij rozmowę i załatw sprawę na jeden z dwóch sposobów:

  • Przekonaj Galiana w trakcie rozmowy, aby pokojowo opuścił karczmę (wymagania: 2 punkty atletyki, 13 punktów zręczności, 13 punktów kondycji, 13 punktów stanowczości lub 2 punkty zwinnych dłoni). Rozwiązanie sprawy w ten sposób spowoduje, że Thorel będzie zadowolony i zaproponuje noclegi na lepszych warunkach (43 złota za nocleg i +2 do dyplomacji, blefowania i zastraszania).
  • Pokonaj Galiana i jego ludzi w walce - następnie zdecyduj czy chcesz ich puścić wolno czy też zabić. Jest to wariant, który spowoduje, że Thorel zaproponuje gorsze warunki noclegowe (50 złota za nocleg i -1 do dyplomacji oraz +10% do obrażeń).

Ponadto otrzymasz punkty doświadczenia i gotówkę.


Podstawowa załoga

Zadanie uruchomi się automatycznie w trakcie wykonywania misji głównej o nazwie Los rozbitka. W jej trakcie naprawisz statek Buntownik, który znajduje się w Zaciszu Vilariego. Celem będzie zwerbowanie przynajmniej pięciu członków załogi.

Istnieją dwie możliwości ukończenia zadania. Pierwsza to wypełnienie misji Pomocne dłonie - w jej trakcie spotkasz członków załogi, których będziesz automatycznie werbował. Druga opcja, to popłynięcie statkiem do miasta Port Maje i zwerbowanie ich. Aby to zrobić należy z mapy miasta wybrać opcję Zapasy (lewy dolny narożnik ekranu), a potem przejść do zakładki Zwerbuj członków załogi z lewej strony ekranu.


Podstawowe zapasy

Misja rozpocznie się automatycznie w trakcie wykonywania zadania głównego o nazwie Los rozbitka. W jego trakcie naprawisz uszkodzony statek, a celem będzie zdobycie zapasów, dzięki którym możliwe będzie odbycie morskiej podróży.



Aby to uczynić popłyń statkiem do Portu Maje. Z mapy świata wybierz opcję Zapasy, znajdującą się w lewym dolnym narożniku ekranu, a następnie przejdź do zakładki Sklep. Z niego należy kupić trzy rzeczy: materiały naprawcze, artykuły medyczne oraz kule armatnie. Zakup innych elementów jest opcjonalny. Po dokonaniu zakupu zadanie się zakończy.

Zobacz także