Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - rasy postaci

Ludzie, elfy, krasnoludy, orlanie, boscy oraz aumauanie.

W Pillars of Eternity 2 autorzy przygotowali sześć ras. Każda z nich charakteryzuje się innym pochodzeniem, miejscami zamieszkania, a przede wszystkim wyglądem i umiejętnościami jej przedstawicieli. Przykładowo orlanie są niskiej i słabej postury, ale dzięki temu są również bardzo zwinni. Elfy bazują głównie na intelekcie i refleksie, a aumauanie na czystej sile.

Każda z ras posiada przy tym różnego rodzaju zalety i wady, z którymi warto zapoznać się przed rozpoczęciem gry i wykreowaniem głównego bohatera.

Pamiętaj, że chociaż nie ma praktycznie żadnych ograniczeń jeśli chodzi o mieszanie ras i klas, to niektóre połączenia nie będą po prostu w pełni efektywne.

Poniżej przedstawiamy krótkie charakterystyki każdej z ras, jej mocne i słabe strony, a także opisy podras.


Aumauanie

Przedstawiciele tej rasy zamieszkują przede wszystkim tereny leżące w pobliżu wody. Słyną przede wszystkim z dużej sprawności fizycznej oraz siły. Dzięki tym cechom stają się dobrym materiałem na wojowników.

Bonusy: Moc +2

Podrasy:

  • Aumauanie wyspiarscy - Uzbrojony po zęby (umożliwia korzystanie z dodatkowego zestawu broni, a podczas walki przemieszczanie się po trudnym terenie, takim jak woda, błoto, piasek bez kar dla poruszania się).
  • Aumauanie przybrzeżni - Górująca postura (zapewnia premię do obrony przeciwko powaleniu i ogłuszeniu oraz są odporni na przypadłości związane z mocą).

Krasnoludy

Rasa słynąca z dużego uporu oraz charakteryzująca się dużą wytrzymałością i siłą, a także zamiłowaniem do techniki. Można je spotkać niemal w całym świecie gry. Sprawdzają się dobrze m.in. jako wojownicy i barbarzyńcy.

Bonusy: Moc +2, Kondycja +1, Zręczność -1

Podrasy:

  • Krasnoludy tundrowe - Instynkt łowcy (zyskują +15 do celności w trakcie walki z istotami pierwotnymi i dzikimi, takimi jak: szlamy, rośliny, ogry, trolle, witraki czy xauripy; ponadto mają zwiększoną szansę na draśnięcie podczas starć z wyżej wymienionymi).
  • Krasnoludy górskie - Krzepa (posiadają zwiększoną odporność na przypadłości związane z kondycją, przez co otrzymują m.in. premie do obrony przeciwko zatruciu i chorobie).

Elfy

Elfy charakteryzują się życie w izolacji, jeśli tylko nadarza się taka możliwość. Słyną z szybkości oraz inteligencji, dzięki czemu stanowią dobry materiał na strzelców i magów.

Bonusy: Zręczność +1, Percepcja +1

Podrasy:

  • Elfy blade - Odporność (życie w trudnych warunkach sprawiło, że podrasa ta posiada odporność na żywioły ognia i zimna).
  • Elfy leśne - Chytry krok (zyskanie premii do celności, odbicia i refleksu w trakcie walki z wrogiem oddalonym przynajmniej o cztery metry).

Boscy

Rasa będąca połączeniem śmiertelników z cechami błogosławieństwa, co często przejawia się możliwością posiadania mistycznych mocy. Charakterystyczny kształt głowy sprawia, że boscy nie mogą nosić hełmów. Ich głównym atutem jest zręczność i intelekt, dzięki czemu dobrze nadają się na wojowników i magów.

Bonusy: Zręczność +1, Intelekt +1

Podrasy:

  • Boscy śmierci - Zaproszenie śmierci (przedstawiciele tej rasy dostrzegają słabe punkty u wrogów i kiedy ci są na skraju śmierci, potrafią zadawać im dodatkowe obrażenia), Bezbarwny los (gdy przedstawiciel boskich śmierci jest na skraju śmierci, to wzrasta poziom jego siły).
  • Boscy ognia - Bitewny hart (zakrwawiony lub będący na skraju śmierci boski zyskuje duże premie do obrony, a ponadto atakuje ogniem każdego wroga w pobliżu, który próbuje go zranić).
  • Boscy księżyca - Srebrny przypływ (gdy boski jest zakrwawiony, ranny lub na skraju śmierci, to wytwarza wokół siebie falę leczniczej energii).
  • Boscy natury - Źródło życia (kiedy boscy są pod wpływem inspiracji związanej z mocą, kondycją lub zręcznością, to automatycznie wzrasta poziom ich siły).

Ludzie

Najbardziej rozpowszechniona rasa w całym świecie Pillars of Eternity. Ich cechami charakterystycznymi są: spora siła oraz silna wola, dzięki czemu potrafią podporządkować sobie inne. Dzięki temu dobrze sprawdzają się w roli dowódców na polu bitwy.

Bonusy: Moc +1, Stanowczość +1

Podrasy:

  • Ludzie z równin
  • Ludzie znad oceanu
  • Ludzie z równin

Wszystkie podrasy ludzie dysponują tym samym bonusem - Duch walki (gdy postać jest zakrwawiona lub na skraju śmierci, to zyskuje bonusy do celności i zadawanych obrażeń).


Orlanie

Najmniejsza ze wszystkich ras. Ze względu na wygląd przez wiele ras orlanie nie są uznawani za cywilizowanych. Małą siłę fizyczną nadrabiają zdolnościami mentalnymi i wyostrzonymi zmysłami. Dzięki temu dobrze sprawdzają się między innymi w roli łotrzyków.

Bonusy: Moc -1, Percepcja +2, Stanowczość +1



Podrasy:

  • Dzicy orlanie - Niezachwiana wola (w trakcie ataków przeciwko woli orlanie zyskują tymczasową premię do wszystkich rodzajów obrony).
  • Osiadli orlanie - Pomniejsze zagrożenie (jeśli orlanin atakuje cel, który jest już atakowany przez sojusznika, to zwykłe trafienia są zamieniane na krytyczne).

Zobacz także