Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - Sayuka: zadania dodatkowe

Misje poboczne: Kariera importera, Sezon łowiecki, Przerost, Afera na wyspie Picera.

Sayuka jest małą wyspą położoną na północ od Neketaki. Głównym miejscem na wyspie, jest tytułowe miasto, gdzie oprócz kapitanatu znajdziesz też rynek, domy mieszkańców i warsztat. Najważniejszą postacią jest Okaya - lokalna pani kapitan.

Szybko zorientujesz się, że główny problem mieszkańców miasteczka dotyczy lokalnych druidów, którzy przy pomocy dzikich zwierząt atakują tubylców. Więcej na temat całej sprawy dowiesz się podczas wykonywania jednego z zadań dodatkowych, zleconego przez wspomnianą kapitan Okayę.

Na poniższej stronie zostały opisane następujące zadania dodatkowe:

  • Kariera importera
  • Sezon łowiecki
  • Przerost
  • Afera na wyspie Picera

Kariera importera

Zadanie zostanie zlecone przez Atsurę w sztabie imperialnym (mapa Mosiężna Cytadela #9) po zakończeniu zadania o nazwie Nikłe perspektywy.

Po skończeniu rozmowy z Atsurą porozmawiaj z Hazanui Karu przebywającą na głównym piętrze sztabu. Dowiesz się, że celem misji będzie odebranie ważnego ładunku od Widly (przebywa na zachód od Neketaki - jest zaznaczona na mapie zieloną kropką) i dostarczenie go na wyspę o nazwie Sayuka.

Po dotarciu do Widly okaże się, że chce ona pobrać opłatę za ładunek w wysokości 1000 sztuk złota. Możesz się teraz zachować na trzy sposoby:

  • Zapłacić pani kapitan sumę, której żąda.
  • Zaatakować Widlę i całą jej załogę.
  • Skorzystać z zastraszania (8 punktów), żeby przestraszyć część załogi - dzięki temu staniesz do walki z mniejszą ilością przeciwników.

Jeśli zdecydujesz się na walkę, to przeszukaj skrzynie, w których znajdziesz poszukiwany ładunek. Po jego zdobyciu udaj się na wspomnianą wyspę Sayuka. Podczas podróży okaże się, że w skrzyni ukrywa się Iverra, z którą porozmawiaj. Po zakończeniu dialogu kontynuuj podróż na wyspę. Kiedy do niej dotrzesz udaj się do kapitan Okuya (mapa Sayuka #2).


Sezon łowiecki

Zadanie to możesz rozpocząć po odwiedzeniu warsztatu (mapa Sayuka #8). Kiedy z niego wyjdziesz podbiegnie mieszczanin, który ogłosi atak na miasto. Okaże się, że stoją za nim druidzi i dzikie zwierzęta - przeciwnicy pojawią się na centralnym placu miasta (mapa Sayuka #5).

Po walce odwiedź kapitan Okayę (mapa Sayuka #2) i porozmawiaj z nią na temat. Możesz przystać na jej propozycję pozbycia się niebezpiecznych mieszkańców wyspy. Jeśli zdecydujesz się na ten krok, to opuść miasteczko (mapa Sayuka #9) i skieruj się na północ do Bagna Wygiętego Konara.

Po dotarciu do nowej lokacji celem będzie dojście na północny wschód. Możesz to uczynić korzystając ze ścieżki północnej (znajdziesz tu pupila - kota Twiksa) lub południowej (pupil - młodzie niedźwiedzia) - w obydwu przypadkach natkniesz się na przeciwników. Na północy są to m.in. zarodniki, druidzi i czatownik (występują osobno, więc łatwiej z nimi walczyć), a na południu druid za murem z lian (tutaj trzeba stawiać czoło wszystkim naraz).

Kiedy dotrzesz na miejsce zbliż się do druidów i rozpocznij rozmowę. Dialog może zakończyć się na dwa sposoby:

  • Walką - w tym przypadku warto oddalić się od znaków, które wywołują klątwy. Po pokonaniu rywali dobrze jest przeszukać ich ciała.
  • Dogadaniem się - w tym przypadku trzeba będzie posłużyć się umiejętnością druida albo łowcy oraz dyplomacją (13 punktów).

Bez względu na wybrany wariant, po zakończeniu sprawy z druidami powróć do kapitan Okayi i złóż jej raport z misji, za którą otrzymasz nagrodę.


Przerost

Zadanie pojawi się w dzienniku po rozmowie z kapitan Okayą (mapa Sayuka #2) po zakończeniu zadania Kariera importera. Po poznaniu celu misji udaj się do warsztatu (mapa Sayuka #8), gdzie porozmawiaj z Iverrą i Koralomurarzem.

Od kobiety otrzymasz sprzęt do nurkowania. Wróć na łódź i popłyń nieco na południowy wschód od wyspy, gdzie znajdziesz Cignath Mór - podpłyń do tego miejsca, a będziesz mógł przeszukać podwodne ruiny.

Po znalezieniu się u wejścia do ruin rozpraw się z kilkoma lagufatami, które staną drużynie na drodze. Następnie kieruj się na wschód, gdzie znajdują się schody prowadzące w dół do właściwej części ruin.

Zaczynasz przy schodach (#1 na obrazku powyżej), a celem jest dotarcie do engwitańskiej maszyny (#2). Aby się do niej dostać należy przejść przez drzwi (#3), co możesz uczynić poprzez włamanie się do zamka (wymagane 16 punktów mechaniki) lub skorzystać z klucza, który znajdziesz w skrzyni (#4). Uważaj, ponieważ wokół niego jest sporo groźnych przeciwników.

Po dotarciu do engwitańskiej maszyny natkniesz się na Galawaina, który przyzwie krakena. Spotkanie może skończyć się na dwa sposoby:

  • Walką (w przypadku próby wyłączenia maszyny) - jeśli wybierzesz ten wariant, to przy wejściu schodami na górę natkniesz się krakena. Przygotuj się na ciężkie starcie, ponieważ rywal jest bossem ze sporą ilością życia i niebezpiecznymi atakami. Pamiętaj, że podczas walki będziesz spowolniony z powodu wody. W pierwszej kolejności postaraj się wyeliminować kończyny krakena, a potem jego samego.
  • Spełnieniem prośby Galawaina - bóstwo poprosi o wyłączenie trzech pylonów (#5) znajdujących się w ruinach. Wystarczy do nich podchodzić i je wyłączać. Po wyłączeniu wszystkich drużynę czeka jeszcze ucieczka w postaci sceny tekstowej.

Po zakończeniu sprawy w podziemiach wróć do Okayi. Jeśli wyłączyłeś machinę i zabiłeś krakena, to zyskasz przychylność Królewskiej Kompanii Martwego Ognia oraz 1800 sztuk złota. Jeśli spełniłeś prośbę Galawaina, to kontakty ze wspomnianą frakcją się pogorszą, a drużyna otrzyma 600 sztuk złota.

Bez względu na wszystko Okaya zleci kolejne zadanie o nazwie Afera na wyspie Picera.


Afera na wyspie Picera

Zadanie rozpocznie się po ukończeniu misji pobocznej Przerost i ponownej rozmowie z kapitan Okayą. Dowiesz się od niej, że chce z tobą porozmawiać Atsura, przebywający w sztabie imperialnym w Neketace (mapa Mosiężna Cytadela #9).



Okaże się, że Atsura pragnie pozbyć się łowców niewolników z wyspy Picera. Dokładny opis, jak tego dokonać znajdziesz w opisie misji Chytra propozycja. Po wypełnieniu zadania wróć do Atsury po odbiór nagrody.

Zobacz także