Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - wszystkie zakończenia

Zobacz, jaki los czeka bohatera oraz świat.

W trakcie wypełniania misji głównej o nazwie Miasto zaginione w czasie trafiasz na wyspę Ukaizo, gdzie po pokonaniu bossa - Strażnika Ukaizo, dostajesz się do Iglicy Ondry. Po jej wyłączeniu bohater spotyka się w scence tekstowej z bogami, a następnie trafia na Wielkiej Promenadzie na ostatni oddział wrogów.

Po ich pokonaniu przechodzi do Moi Gweath, gdzie odbędzie się ostatnie spotkanie w trakcie gry. I to z samym Eothasem, którego śladami podążaliśmy przez całą kampanię fabularną.

Przed przystąpieniem do ostatniej rozmowy można zapisać stan gry. Dialog jest dość długi, a podejmowane w jego trakcie decyzje wpłyną na główne zakończenie całej przygody. Należy przy tym pamiętać, że dotyczy to najważniejszej części fabuły. Oprócz niej w zakończeniu pojawią się również pozostałe wątki, które kształtowaliśmy przez wybory podejmowane podczas całej przygody.

Najważniejsze zakończenia można podzielić na dwie główne kategorie: „dobre" (tych jest zdecydowanie więcej), w których bohater przeżyje i dowie się, co stało się ze światem oraz „złe", gdzie zginie, a pomniejsze epilogi nie będą dostępne. Kluczowe jest wybranie jednej z sześciu dostępnych opcji, które pojawią się podczas rozmowy z Eothasem.

Zakończenia główne:

  • Zlitowanie się nad śmiertelnikami świata - zakończenie dobre.
  • Wybranie przez Eothasa jednego z bogów na przywódcę (zamiast prowadzenia przez nich wojny) - zakończenie dobre.
  • Zainspirowanie śmiertelników przez Eothasa - zakończenie dobre.
  • Zniszczenie wszystkiego - jeśli przekonasz Eothasa, to będzie to złe zakończenie, jeśli się to nie powiedzie, to pojawi się dobre.
  • Obejrzenie poczynań Eothasa - zakończenie dobre.
  • Walka z Eothasem - jeśli spróbujesz ją za wszelką cenę rozpocząć, to pojawi się złe zakończenie.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w przypadku dobrych zakończeń Eothas i tak zawsze zniszczy adrową maszynę - nie da się temu zapobiec. Pozostałe wątki poruszone w epilogu w przypadku dobrych zakończeń obejmą poniższe wątki.

Zakończenia dodatkowe:

  • Losu Ukaizo - a konkretnie tego czy dotarłeś tu sam czy razem, z którąś z frakcji.
  • Losu poszczególnych frakcji - w zależności od tego, jak je wzmocniłeś lub osłabiłeś i jaki miały wzajemny stosunek do siebie.
  • Przyszłości Port Maje - od spokojnej (jeśli przywódcy ugrupowań żyją), przez chaos, po wprowadzenie krwawych rządów. Wpływ ma również to czy dotarłeś do Ukaizo sam czy związałeś się z którąś z frakcji.
  • Przyszłości Neketaki oraz Gardzieli - w zależności od tego czy dotarłeś na Ukaizo sam czy z którąś z frakcji oraz, którym ugrupowaniom pomogłeś w niektórych zadaniach.
  • Przyszłości Gildii Zaklinaczy Fal - tutaj wpływ może mieć fakt czy Huana dotarła z bohaterem na Ukaizo, jakie decyzje podjąłeś podczas rozmowy z Eothasem (przekonanie go o pomocy śmiertelnikom), los smoka Scoyrielaphasa związanego z jednym z zadań dodatkowych.
  • Losu Dzieci Gwazd Porannych - w zależności od tego, do czego przekonałeś Laetharna.
  • Losu Tikawary - w zależności od tego czy wsparłeś Ruanu czy Nairi oraz czy sprowadziłeś na Ukaizo Królewską Kompanię Martwego Ognia (wariant osłabienia Tikawary) lub też oszczędziłeś Maia Ruia (wariant pokojowy).
  • Losów Ruany, Wahaki i Strzaskanej Rafy.
  • Losów kompanów głównego bohatera oraz jego samego.


W ten sposób dobiega do końca kampania fabularna w Pillars of Eternity 2. Tytuł nie daje możliwości swobodnej eksploracji lub dokańczania zadań dodatkowych. Jeśli jesteś nimi zainteresowany, to należy rozpocząć zabawę od nowa lub wczytać stan gry przed dotarciem na wyspę Ukaizo.

Zobacz także