Skip to main content

Pillars of Eternity 2 - zadania towarzyszy: Eder, Xoti, Maia, Serafen, Pallegina, Aloth

Misje: Oświecona droga, Latarnia Gauna, Zew Kuriera, Czarnoksiężnik i gentleman, Ostatni dzwonek, Malowane maski.

W trakcie przygody do głównego bohatera mogą dołączać osoby wspierający go podczas przygody. Część z nich może na przykład zostać zwerbowana na okręt w formie załogi, a z innymi bohater może podróżować.

Niektórzy z nich, jak:

  • Konstanten - przebywa w Dzikiej Klaczy w Królewskiej Przystani (Neketaka).
  • Ydwiń - Święty Stopień w Neketace.
  • Fassina - Posępny Kredens w Tarasie Periki (Neketaka).
  • Rekke - wyspeka na wschodzie morza.

Są to tak zwani pomocnicy, którzy wspomogą bohatera swoimi umiejętnościami między innymi podczas walk, ale nie kryją się za nimi bardziej rozbudowane historie.

Inaczej jest w przypadku towarzyszy - to bardziej rozbudowane charaktery, z którymi możemy nie tylko prowadzić rozbudowane rozmowy, ale także nawiązywać bliższe relacje, romanse, a także wypełniać związane z nimi specjalne zadania dodatkowe.

Towarzyszy jest w sumie 7, chociaż liczba ta może być zależna od decyzji podjętych w pierwszej części serii, jeśli zdecydowaliście się kontynuować rozpoczęte w niej wątki. Poniżej przedstawiamy skrótowe opisy wszystkich potencjalnych kompanów oraz opisujemy związane z nimi zadania (wyjątek stanowi Tekehu, które nie posiada swojej misji).

  • Eder - zadanie Oświecona droga
  • Xoti - Latarnia Gauna
  • Maia - Zew Kuriera
  • Serafen - Czarnoksiężnik i gentleman
  • Pallegina - Ostatni dzwonek
  • Aloth - Malowane maski
  • Tekehu - brak zadania

Oświecona droga (Eder)

Eder (wojownik, łotrzyk lub ich połączenie - zawadiaka) - spotkasz go na samym początku przygody na plaży w Zaciszu Vilariego, jeśli przeżył w pierwszej części gry. Romans z Ederem nie jest możliwy.

Opis zadania:

  • Spotkanie z członkami Gwazdy Dzieci Porannej (przebywają m.in. na Przystani w Port Maje).
  • Odwiedzenie Waenglith (przebywa na Przystani w Port Maje), która wyśle bohatera do świątyni Gauna (mapa Święty Stopień w Neketace).
  • Porozmawiaj z Nordagand, a następnie udaj się jej tropem na wyspę Hasongo (misja Odległe światło). Zlokalizuj Bearna i porozmawiaj z nim.
  • Spotkaj się z Ogne - w Świątyni Gauna lub kiedy zatrzyma bohatera na ulicy. Wydobądź od niej informacje podczas rozmowy lub po jej zabiciu i przeczytaniu notatki.
  • Udaj się statkiem w pobliże Paszczy Popiołów (misja Oczekuje w ogniu) i zlokalizuj statek Gaderiana Bosca.
  • Wejdź na jego pokład i zabij lub przekonaj marynarzy, po czym przekonaj Bearna, aby nie popełniał samobójstwa lub, jeśli wypije truciznę, odratuj go. Na koniec wróć z nim na Hasongo.

Latarnia Gauna (Xoti)

Xoti (kapłan, mnich lub ich połączenie - kontemplator) - może dołączyć na Przystani w Port Maje albo świątyni Gauna w Neketace (w późniejszym okresie gry). Z Xoti można nawiązać romans.

Opis zadania:

  • Po przyłączeniu Xoti do drużyny celem będzie zbieranie przez nią napotykanych podczas przygody dusz (znajdziesz je m.in. w Engwitańskich wykopaliskach), czy w Posiadłości Arkemyra (mapa Taras Periki).
  • Po odnajdywaniu kolejnych dusz prowadź z Xoti rozmowy na ich temat (możesz sugerować opowiadanie się po świetle lub ciemności latarni), a także na temat koszmarów.
  • Kiedy Xoti uzna, że potrzebuje pomocy udaj się z nią do świątyni Gauna (mapa Święty Stopień), gdzie wejdź w interakcję z kamiennym posągiem.
  • Po pewnym czasie Xoti powie, że jest gotowa oddać się rytuałowi. Udaj się wtedy do Iglicy Profetów Dusz (mapa Święty Stopień), gdzie porozmawiaj z Flaune Ellete lub wejdź w interakcję z kolumną adry.
  • Powiedz Xoti, jak ma postąpić podczas rytuału - kiedy ten się zakończy, to jednocześnie ukończysz misję i otrzymasz nagrodę.

Czarnoksiężnik i gentleman (Serafen)

Serafen (enigmatyk, barbarzyńca lub ich połączenie - guślarz) - możesz dołączyć go do drużyny podczas pierwszej morskiej podróży, kiedy statek bohater zostanie zatrzymany przez kapitana Furrante.

Opis zadania:

  • Zadanie pojawi się w dzienniku po rozmowie z Serafenem w Forcie Martwego Światła (zadanie Porachunki z piratem) na temat Remaro.
  • Porozmawiaj z Syri przebywającą wewnątrz fortu (mapa Fort Martwego Światła) - warto też przeszukać zamkniętą skrzynię znajdującą się w sąsiednim pomieszczeniu (jest tam informacja związana z misją, o czym też porozmawiaj z Serafenem).
  • Udaj się do Neketaki i pochodź po mieście. W końcu spotkasz Malnaj, której nie mów o Remaro (uczynienie tego anuluje zadanie).
  • Przejdź do Lśniącej Łaźni (mapa Taras Periki) i porozmawiaj z Udyną.
  • Skieruj się na wyspę Sayuka (miejsce związane m.in. z zadaniem Kariera importera) i podejdź do Remaro stojącego na szczycie schodów przy porcie. Możesz go wypuścić, co będzie po myśli Serafena lub spróbować aresztować, co może skończyć się walką z nim i Serafenem (możesz w niej stracić towarzysza na zawsze).
  • Jeśli postąpiłeś po myśli Serafena, to otrzymasz nagrodę.
  • Po wypłynięciu na morze zostaniesz zaatakowany przez Malnaj i jej ludzi, których będziesz musiał zabić.

Malowane maski (Aloth)

Aloth (mag, mag i wojownik - mag bitewny, magiczne ostrze - mag i łotrzyk) - postać tę spotkasz podczas wykonywania jednej z pierwszych misji głównych o nazwie Los rozbitka. Przebywa w engiwtańskich wykopaliskach. Aloth jest towarzyszem, z którym możesz nawiązać romans.

Opis zadania:

  • Poczekaj, aż Aloth poda nieco więcej informacji na temat związany z zadaniem - po prostu kontynuuj grę.
  • W późniejszej części gry udaj się na wyspę Ori o Koiki.
  • Podczas dopływania do niej natkniesz się na statek - przeszukaj go, a trafisz na martwą załogę oraz duszę, którą przeczytaj. Następnie pomów o niej z Alothem.
  • Po dotarciu na wyspę dostań się do Ruasare i wykonaj zadanie Barbarzyński biznes. Dzięki temu Ruasare pozwoli zajrzeć w swoją duszę. Uczyń to i przekaż Alothowi zdobyte informacje, co spowoduje zakończenie zadania.

Ostatni dzwonek (Pallegina)

Pallegina (paladyn, krzyżowiec - paladyn i wojownik, orędownik - paladyn i pieśniarz) - tę postać będziesz mógł dołączyć do drużyny podczas wykonywania misji głównej o nazwie Żyły Eory, a konkretnie pod koniec spotkania z Onekazą II. Z Palleginą nie można nawiązać romansu.

Opis zadania:

  • W celu rozpoczęcia zadania udaj się do Iglicy Profetów Dusz (mapa Święty Stopień), gdzie kobieta opowie o Giacolu.
  • Po rozmowie z nią przeprowadź rozmowę z Flaune Elette (znajdziesz ją w tej samej lokacji). Kobieta powie, że Giacole może przebywać w Dziurze (mapa Gardziel).
  • W karczmie wejdź na piętro i udaj się do zniszczonego pokoju. Porozmawiaj z Palleginą, a potem z barmanką Fyrną (przebywa na dole gospody).
  • Udaj się do Zaplecza (mapa Zaplecze), gdzie w dzielnicy handlowej odnajdź duszę, z którą wejdź w interakcję.
  • Okaże się, że poszukiwany mężczyzna został porwany przez Tatzatla, który przebywa na wyspie Zęza (mapa Azyl Szalbierza). Przekonaj Małego Woody'ego, aby wpuścił drużynę do środka.
  • Giacola możesz uwolnić na dwa sposoby - atakując Tatzatla i jego ludzi lub odpowiednio przeprowadzając rozmowę (opowiadaj się po dobrych, łagodnych rozwiązaniach - wyjątek, to sprawa z wrogiem, oraz tych, które mają rozpowszechnić technologię).
  • Po zakończeniu sprawy Giacolo zostanie oswobodzony, a misja zakończy się.

Zew kuriera (Maia)

Maia (łowca, zwiadowca - łowca i łotrzyk, geomanta - łowca i mag) - dziewczyna może dołączyć do drużyny, podobnie, jak Pallegina podczas misji głównej o nazwie Żyły Eory, a konkretnie po zakończeniu widzenia u Onekazy II. Z Maią można nawiązać romans.

Opis zadania:

  • Celem misji jest dostarczenie dwóch listów: do Tuahy i Haramy.
  • Tuaha przebywa nieopodal gospody Oko Krakena w Port Maje. Aby przyjęła list spełnij poniższy warunek.
  • Rozpraw się z okolicznym szpiegiem (Rzemieślnik Kuaru) - możesz tego dokonać w rozmowie lub zabijając go.
  • Haramę znajdziesz na wyspie Tikawara - pomóż jej w konflikcie z tubylcami (siłowo lub dyplomatycznie) i doręcz przesyłkę.
  • Po dostarczeniu przesyłek udaj się do Mosiężnej Cytadeli, gdzie Maia na kilka dni opuści drużynę.
  • Po jej powrocie (możesz przyspieszyć czas korzystając z odpoczynku) udaj się z nią do sztabu imperialnego w Mosiężnej Cytadeli i weź udział w rozmowie z Atsurą.
  • Po zakończeniu dialogu porozmawiaj z Maią, a zadanie zakończy się.


Powyżej przedstawiliśmy wszystkie misje poboczne związane z poszczególnymi kompanami, którzy w trakcie przygodą mogą dołączyć do drużyny głównego bohatera. Pamiętaj, że ich ukończenie wpłynie pozytywnie na relacje z daną postacią.

Zobacz także