Pillars of Eternity - Dorzecze Wiązów: Mapa i misje główne
Dzielnica związana z misją fabularną, w trakcie której musisz zdobyć przychylność bogów.
Kolejna dzielnica Bliźniaczych Wiązów, zamieszkiwana przede wszystkim przez druidów. Znajdziesz tutaj świątynię Teir Evron, w której możesz komunikować się z różnymi bóstwami zlecającymi różnego rodzaju misje.
Mapa - Dorzecze Wiązów
- 1 - przejście do Gawędy.
- 2 - dom, w środku możesz znaleźć pancerz, jeśli skorzystasz z trybu skradania.
- 3 - sala wojowników, w której spotkasz Simoca. Możesz u niego zacząć zadanie Krew z krwi.
- 4 - wejście do Krwawych Piasków, lokacji związanej z zadaniem Krew z krwi i zadaniem Beratha: Sługa śmierci. W środku natkniesz się na strażniczkę Wrdha (zachód), której możesz złożyć w ofierze dziecko z zadania Krew z krwi. Jest tu również Arcydruid Rechstin (północ), którego masz zabić w ramach misji Sługa śmierci. Wykonaj to jednak dopiero na koniec pobytu w Krwawych Piaskach, ponieważ zostaniesz wtedy zaatakowany przez wszystkie postacie znajdujące się w środku. Oprócz tego warto rozejrzeć się po lokacjach (uważaj na pułapki), w których znajdziesz sporo skrzyń i ukrytych skrytek.
- 5 - Złocisty Gaj, miejsce związane z zadaniem Krew z krwi.
- 6 - Sidha i Rihenwn związane z misją główną Skrytobójca na wolności.
- 7 - Teir Evron. Miejsce związane z misją główną Gwiezdna Rada. Znajdziesz tu bóstwa zlecające ci zadania opisane poniżej.
- 8 - przejście do dzielnicy Staropieśń.
Misja główna: Sąd Pokutników
Zadanie aktywuje się automatycznie po ukończeniu misji fabularnej o nazwie Skrytobójca na wolności. Twoim celem będzie dotarcie do Otchłani (Wyspa Pochówków #5). Problem w tym, że aby dostać się do środka i nie zginąć, musisz posiadać przychylność chociaż jednego z bogów. Zapewnisz ją sobie wykonując równoległą misję główną - Gwiezdną Radę. Po jej zakończeniu udaj się do Otchłani i po wizji z Thalosem rzuć się w dziurę.
Uwaga - od tej pory nie będziesz mógł powrócić do poprzednich lokacji. Przed skokiem ukończ więc wszystkie zadania i skompletuj, jak najmocniejszy ekwipunek, który będzie niezbędny w finale.
Misja główna: Gwiezdna Rada
Misja uruchomi się po ukończeniu zadania głównego - Skrytobójca na wolności. Aby je wypełnić udaj się do Teir Evron (Dorze Wiązów #7), gdzie będziesz musiał pomodlić się do bogów. Przyjmie to formę czterech zadań do wykonania. Aby zaliczyć bieżącą misję wystarczy wypełnić jedno z nich. Wykonanie pozostałych jest opcjonalne, jednak warto je wypełnić, żeby zdobyć punkty doświadczenia.
W celu rozpoczęcia danego zadania musisz najpierw aktywować kamienny posąg znajdujący się w centrum okrągłej lokacji. W tym celu podnieś kryształ znajdujący się na piedestale z prawej strony lokacji i połóż go na kamiennym posągu w samym centrum lokacji. Potem wybierz któryś z posągów na obrzeżu obwodu i wejdź z nim w interakcję. Obejrzyj wizję, a po jej zakończeniu rozpoczniesz zadanie.
Zadanie Galawaina: Dawna królowa i nowy król
Aktywujesz je po wizji z Galawainem - posągiem stojącym z lewej strony kręgu. Twoim celem będzie dotarcie do podziemnego kompleksu - Paszczy Galawaina (Staropieśń #9), a konkretnie na wschód jaskini. Aby przejść przez jej pierwszą część możesz postąpić na dwa sposoby.
Pierwszy, to udanie się do centrum lokacji i skorzystanie z liny z kotwiczką. Dzięki niej przedostaniesz się na drugi brzeg przepaści. Druga opcja, to porozmawianie z Desthwnem przebywającym w północno-zachodniej części lokacji. Podaruje ci klucz, dzięki któremu otworzysz drzwi na północnym zachodzie (możesz to również uczynić, jeśli posiadasz 11 poziom mechaniki). Ta droga będzie jednak wymagała stoczenia kilku potyczek z lwami.
Bez względu na sposób przebrnięcia przez pierwszą część, w drugiej ponownie będziesz mógł skorzystać z dwóch dróg. Pierwsza to przejście przez pnącza znajdujące się w centralnej części lokacji. Druga, to skorzystanie z południowego przejścia - w tym wariancie uważaj na pułapki oraz przeciwników, z którymi będziesz musiał stoczyć kilka pojedynków.
Po dotarciu na miejscu rozpocznie się rozmowa z Irensi - poplecznikiem lwicy Sul, która powie ci o konflikcie lwicy z niedźwiedziem Oernosem. Oernos pragnie stoczyć pojedynek z Sul, ale na otwartej przestrzeni, gdzie miałby przewagę nad lwicą. Ta z kolei chce walki z jej jamie, gdzie byłaby silniejsza.
Od ciebie zależy, co teraz uczynisz. Możesz od razu zaatakować Irensi oraz Sul, jednak musisz się liczyć z dość ciężką walką, ponieważ w pobliżu są również inni wyznawcy lwicy oraz lwy. Druga opcja, to skorzystanie powiedzenie Irensi, że zajmiesz się sprawą Oernosa (możesz też skorzystać z dodatkowej opcji dialogowe, jeśli posiadasz klasę: druida, myśliwego, łowcy lub posępnego piechura).
Oernos pojawi się na północnym zachodzie wraz ze swoim poplecznikiem Eindenem. Jeśli nie zaatakowałeś Sul możesz udać się w to miejsce i rozpocząć rozmowę (podczas niej możesz wybrać odpowiedź związaną z klasą - barbarzyńcy, łowcy, wojownika i paladyna). W jej trakcie zdecyduj czy chcesz zaatakować Oernosa i jego oddział czy jednak rozprawisz się z lwicą.
Teraz od ciebie zależy czy wyeliminujesz tylko jedną grupę (Oernosa czy Sul) czy też postanowisz rozprawić się z obydwoma ugrupowaniami. Aby zakończyć misję musisz stoczyć chociaż jeden pojedynek. Jeśli chcesz ułatwić sobie zadanie, to podczas rozmów z reprezentantami lwicy i niedźwiedzia wybieraj odpowiedzi związane z klasami. Dzięki nim przekonasz towarzyszących zwierzętom ludziom, żeby czempioni dawali sobie radę na własną rękę. W tym przypadku będziesz musiał stoczyć pojedynek jedynie ze zwierzętami, nie wspieranymi przez ludzi.
Po rozwiązaniu sporu wróć do Teir Evron.
Zadanie Hylei: Gniazdo ponad chmurami
Misja aktywuje się po wejściu w interakcję z posągiem Hylei w lewej dolnej części kręgu. Twoim celem będzie wyeliminowanie smoka przebywającego w świątyni Hylei. Opuść Teir Evron i udaj się do Staropieśni (Dorzecze Wiązów #8). Stamtąd wyrusz na północ w stronę Północnej Głuszy (Staropieśń #8). Kieruj się cały czas na północ, aż dotrzesz do przejścia prowadzącego do świątyni Hylei (Północna Głusza #8). Aby przez nie przejść musisz posłużyć się młotkiem i dłutem, odpowiednim poziomem zwinności lub mocy.
Mapa - Staropieśń
Po dotarciu do Świątyni Hylei rusz w górę schodów. Na szczycie natkniesz się na smoka. Możesz stanąć z nim do walki lub spróbować załatwić sprawę bez rozlewu. W przypadku pierwszego wariantu pamiętaj o rozwinięciu drużyny i przygotowaniu odpowiedniego zestawu mikstur i czarów, dzięki którym będziesz w stanie bronić swoich bohaterów, a także wyprowadzać silne ataki. Przeciwnik jest bardzo mocny i może jednym atakiem mocno osłabić większość twoich bohaterów. Dlatego warto nieco ich rozproszyć przed pojedynkiem. Przed walką z samym smokiem warto jeszcze pozbyć się jego małego.
Jeśli chcesz ograniczyć rozlew krwi, to wybierz opcję dialogową związaną z dziećmi smoka. Potem powiedz, że Hyleja, jest boginią macierzyństwa, a następnie zapytaj smoczycę dlaczego przybyła z młodymi właśnie tutaj. Następnie zgódź się, że smoczyca powinna pozostać na miejscu.
Wróć do Teir Evron (Dorzecze Wiązów #7) i wejdź w interakcję z pomnikiem Hylei. W trakcie rozmowy przekonaj boginię do swoich racji, dzięki czemu zyskasz jej przychylność. Ukończysz w ten sposób zadanie i będziesz mógł przystąpić do misji głównej Sąd pokutników.
Zadanie Rymrganda: W objęciach białej otchłani
Zadanie staje się dostępne po wejściu w interakcję z posągiem w prawej górnej części obwodu. Następnie skieruj się do Południowych Mrozów (Staropieśń #7). W środku natkniesz się na Vesgel. Elfka opowie ci trochę o świątyni, wspominając przy tym o zablokowaniu przejścia do północnej strefy, do której musisz się dostać.
Możesz teraz postąpić dwojako. Pierwszy wariant, to skierowanie się na wschód, a potem na północ. Po chwili drogę zablokują ci strażnicy, z którymi rozpocznij walkę. Eliminuj kolejnych wrogów, po czym przejdź przez drzwi (wymagają do otwarcia tylko dwóch poziomów mechaniki).
Druga możliwość, to rozwiązanie sytuacji bez rozlewu krwi. W tym celu skieruj się do okrągłej komnaty na wschód od pokoju ze strażnikami i kiedy wartownik opuści lokację, włam się do skrzynki (3 punkty mechaniki). Wyjmij z niej klucz, którym otwórz drzwi w komnacie na zachodzie (możesz to również uczynić bez niego, ale musisz mieć mechanikę na 12 poziomie).
Kiedy wartownik przejdzie w prawo wyrusz w lewo. Otwórz drzwi na południu (3 punkty mechaniki), a w pokoju dostań się do skrzyni z kolejnym kluczem (6 punktów mechaniki). Udaj się na północ i w pokoju z magiem zlokalizuj w trybie skradania tajny przełącznik na ziemi, z prawej strony okrągłego wzoru. W ten sposób przesuniesz ścianę z prawej - przejdź przez nią.
Bez względu na obraną drogę na północy świątyni natkniesz się na Glasvahla. Możesz z nim postąpić na trzy sposoby. Pierwszy to zabicie jego oraz całej światy. Jeśli zdecydujesz się na ten wariant, to przede wszystkim uporaj się z magami, a potem z pozostałymi rywalami.
Druga możliwość, to podarowanie mu lodowego kryształu. Dzięki niemu Glasvahl będzie mógł skorzystać z przejścia, ale stracisz punkty reputacji (u Kłów i w Bliźniaczych Wiązach). Jeśli chcesz je zyskać, to podczas rozmowy wybierz opcję związaną ze stanowczością (17 punktów). Dzięki temu Glasvahl zrezygnuje ze swojego pomysłu, a ty zyskasz reputację. Na koniec wystarczy użyć kryształu na kamiennym podium.
Po załatwieniu powróć do Teir Evron, gdzie wejdź w interakcję z posągiem Rymrganda.
Zadanie Beratha: Sługa śmierci
Misję aktywujesz po obejrzeniu wizji z posągu stojącego w prawej dolnej części obwodu. Po zakończeniu wizji opuść świątynię i udaj się do Krwawych Piasków (Dorzecze Wiązów #4). Na miejscu skieruj się do komnaty na północnym zachodzie, gdzie przy ołtarzu natkniesz się na Arcydruida Rehstina.
Po egzekucji ofiary podejdź do niego i rozpocznij rozmowę. Druida możesz zaatakować w jej trakcie lub z zaskoczenia po jej zakończeniu. Postaraj się w pierwszej kolejności zabić krasnoluda, a dopiero potem przystąp do walki ze wszystkimi, którzy się na ciebie rzucą. W drodze powrotnej będziesz musiał rozprawić się z przeciwnikami, którzy będą próbowali ci przeszkodzić.
Drugą osobą, którą musisz zlikwidować jest Owatka Erona, o której powie ci Iswld przebywający w Złocistym Gaju (Dorzecze Wiązów #5). Dowiesz się od niego, że kobieta przebywa często na Wybrzeżu Wiązów. Skieruj się do tej lokacji, a konkretnie od kamiennego kręgu na wschodzie. Natkniesz się tu na poszukiwaną elfkę, z którą rozpocznij rozmowę. W jej trakcie możesz podjąć decyzję o zaatakowaniu Erony i jej świty lub przekonania jej, że jej życie dobiegło do końca (wymagana jest odpowiednia ilość punktów stanowczości).
Bez względu na to, jak rozwiążesz sytuację z Eroną, po uporaniu się z dwoma celami wróć do Teir Evron, gdzie uzyskasz przychylność Beratha (musisz wejść w interakcję z odpowiednim posągiem).
Następnie: Pillars of Eternity: Dorzecze Wiązów - Zadania dodatkowe
Powrót do spisu treści: Pillars of Eternity: Poradnik i solucja - kompletny opis przejścia