Skip to main content

Pillars of Eternity - Zatoka Buntu: Miedziane Aleje - Mapa i misje główne

Poradnik do Pillars of Eternity: Pierwsza dzielnica największego miasta, jakie odwiedzimy w trakcie przygody.

Jest to pierwsza z kilku dzielnic miasta Zatoka Buntu, do której trafimy w trakcie przygody. Jest to miejsce bezpieczne, chociaż możesz tu zostać zaatakowany przez skrytobójców. W Miedzianych Alejach główną siedzibę posiada Dwunastka - jedna z trzech głównych frakcji w mieście (inne to Rycerze Tygla i Doemenelowie). W dalszej części rozgrywki będziesz musiał opowiedzieć się po jednej ze stron wypełniając dla niej pewne zadania.

Mapa - Miedziane Aleje

Zobacz mapę w oddzielnym oknie lub kliknij prawym i wybierz Zapisz jako, by ją pobrać

  • 1 - miejsce przejścia do Mostu Aedelwana.
  • 2 - Rowan. Jeden z członków Dwunastki, u którego możesz zdobyć wiele informacji na temat Zatoki Buntu.
  • 3 - gospoda Gęś i Lis. Możesz się tu przespać, a także podjąć się zadania dodatkowego Utracona Osobowość.
  • 4 - dom Purnisca związany z zadaniem Utracona Osobowość.
  • 5 - rynek, na którym spotkasz kilku handlarzy: Peregundę (handluje pułapkami), Lorę (pierścienie, mikstury, zwoje), Narmera (produkty spożywcze), Igruna (broń).
  • 6 - kryjówka złodziei związana z misją dodatkową Zadanie wysokiego ryzyka.
  • 7 - Gmach Objawionych Tajemnic - miejsce związane z zadaniem dodatkowym Przypowieść Waela.
  • 8 - Dalton zlecający zadanie Głos z przeszłości.
  • 9 - Gordy - chłopak zlecający zadanie Pewien sekret.
  • 10 - kryjówka skarbu związana z zadaniem Pewien sekret. Aby ją odkryć musisz przejść w tryb skradania.
  • 11 - Katakumby, związane z misją fabularną Zawsze Blisko Królowej oraz zadaniem Głos z przeszłości.
  • 12 - sala odkrywców Jamy Admetha, miejsce związane z zadaniami: Samotny rycerz, Żar Wiary.
  • 13 - Sormitorium Skrybów - miejsce związane z zadaniem Niezniszczalni.
  • 14 - Dom Lumdali, miejsce związane z zadaniem Ostatni akt.

Zobacz także: Pillars of Eternity - Katakumby i Świątynia Woediki - Mapy i zadanie dodatkowe

Misja główna: Przez bramę śmierci

Misja aktywuje się automatycznie po ukończeniu zadania fabularnego Zawsze blisko Królowej. Twoim pierwszym celem będzie dotarcie do wioski Jeleni Bród. Dotrzesz do niej kierują się najpierw do Równiny na Krańcu Lasu, potem na wschód do Sztormowego Wąwozu, a stamtąd udając się na północ lub na wschód. Po dotarciu na miejsce wejdź do świątyni Beratha (Jeleni Bród #2) i porozmawiaj z Heroldem Beodmarem. Powie ci on o pewnych opryszkach, którzy szukali drogi do Cliaban Rilag. Po rozmowie z Beodmarem miejsce to zostanie zaznaczone na mapie świata.

Udaj się na północny lub południowy wschód (Jeleni Bród #11) i skieruj się do Przeprawy w Jelenim Brodzie. Tutaj wyrusz na północ, a trafisz do przejścia prowadzącego do Cliaban Rilag. Twoim celem będzie wejście do podziemi. Możesz skorzystać z głównego przejścia (Cliaban Rilag #4), jednak wtedy musisz stawić czoła grupie wrogów na moście. Alternatywą jest przeskoczenie wąwozu (Cliaban Rilag #5), co z kolei wymaga odpowiedniego poziomu atletyki.

Po znalezieniu się w podziemiach zacznij kierować się w stronę przejścia na południu (Cliaban Rilag Podziemia #4), które zaprowadzi cię do niższego poziomu. Po drodze uważaj na rywali oraz pułapki, które wypatruj w trybie skradania. Na niższym poziomie warto udać się na północ i zdobyć z sadzawki klucz (Podziemia #5). Wprawdzie po drodze natkniesz się na sporo zjaw i upiorów, ale dzięki kluczowi będziesz mógł otworzyć praktycznie wszystkie zamknięte drzwi w podziemiach. Możesz go nie zdobywać, jeśli posiadasz wysoki poziom mechaniki.

Teraz skieruj się do przejścia prowadzącego do wschodniej części pierwszego poziomu podziemi (Cliaban Rilag Podziemia #7). Przejdź przez korytarz i kontynuuj, aż do maszyny (Cliaban Rilag Podziemia #8). Wejdź w interakcję z jedną z figur, a po zakończeniu wizji misja zakończy się. Teraz opuść podziemia korzystając z tej samej drogi, którą się tu dostałeś lub przepływając przez tunel (Cliaban Rilag Podziemia #9), co skróci ci trasę.

Misja główna: Ten, który czeka

Zadanie zostanie aktywowane w dzienniku po ukończeniu misji głównej Zawsze blisko Królowej. Po jej rozpoczęciu udaj się do dzielnicy miasta o nazwie Paprotny Brzeg i skieruj się do Lecznicy Duszy (Paprotny Brzeg #3). Kiedy znajdziesz się w środku podejdź do stojącego na samym środku lokacji Prymariusza Ethelmoera (Lecznica Dusz #2).

Po rozmowie zejdź do podziemi (Lecznica Dusz #4) i porozmawiaj z animantorami. Najważniejsza rozmowa, to ta z Riply (Lecznica Dusz #7), która powie ci o Azo prowadzącym jakieś eksperymenty. Warto też otworzyć skrytkę stojącą na biurku i podnieść cztery listy związane z pacjentami. Wróć z tą informacją do Prymariusza na wyższym piętrze.

Prymariusz umożliwi ci wejście do dalszych lokacji w podziemiach. Twoim celem będzie dotarcie do niejakiego Grama. Wróć na dół i porozmawiaj z Freyol (Lecznica Dusz #8), która powie ci sporo o eksperymentach i Azo. Tego ostatniego znajdziesz w laboratorium na wschodzie (Lecznica Dusz #9). Zagadaj z nim, a ten na końcu da ci klucz otwierający drzwi do północnego skrzydła.

Skieruj się tam i rozpocznij rozmową z Gramem (Lecznica Dusz #10), po czym przyjrzyj się jego duszy. Po zapoznaniu się ze wspomnieniem wyrusz do końca korytarza i identycznie postąp z Uscgrimem (Lecznica Dusz #11). Po zakończeniu widzenia zostaniesz zaatakowany przez kilka ekstraktów oraz więźniów. Ci drudzy nie powinni stanowić większego zagrożenia i można się z nimi łatwo rozprawiać. Uważaj natomiast na ekstrakty, które posiadają obszarowe czary.

Następnie zacznij kierować się w stronę schodów prowadzących na górę (Lecznica Dusz #4). Po drodze możesz zahaczyć o Azo i porozmawiać z nim. W trakcie dialogu możesz podjąć decyzję czy chcesz, aby jego eksperymenty pozostały tajemnicą czy też postanowisz go zabić. Po dotarciu na górę porozmawiaj z Prymariuszem (Lecznic Dusz #4), co zakończy misję.

Następnie: Pillars of Eternity - Zatoka Buntu: Miedziane Aleje - Zadania dodatkowe

Powrót do spisu treści: Pillars of Eternity: Poradnik i solucja - kompletny opis przejścia