Skip to main content

Pillars of Eternity - Zatoka Buntu: Wioska Jeleni Bród - Mapa i zadania dodatkowe

Poradnik do Pillars of Eternity: mała wioska oferująca kilka ciekawych misji do wykonania.

Jeleni Bród to mała mieścina, którą odwiedzisz w trakcie swojej przygody. Szybko okaże się, że spokój wioski jest tylko pozorny, a niektórzy mieszkańcy mają na sumieniu mroczne sekrety. Spotkasz tu również nowego towarzysza podróży, którego możesz dołączyć do drużyny.

Mapa - Wioska Jeleni Bród

Zobacz mapę w oddzielnym oknie lub kliknij prawym i wybierz Zapisz jako, by ją pobrać

  • 1 - przejście do Sztormowego Wąwozu.
  • 2 - świątynia Beratha, miejsce związane z misją główną Przez bramę śmierci i zadaniem dodatkowym Kot i mysz.
  • 3 - Medreth, związany z zadaniem dodatkowym Kot i mysz.
  • 4 - młyn, związany z zadaniem Dziedzictwo krwi.
  • 5 - dom Rumbalda, osoby związanej z zadaniem Ciężka dola rolnika.
  • 6 - gospoda Dracogen, związana z zadaniami dodatkowymi m.in. Kot i mysz. Jak w każdej karczmie możesz tu zasięgnąć języka, odpocząć lub wynająć pomocników.
  • 7 - garbarnia Trygila, związanego z zadaniem Dziedzictwo krwi.
  • 8 - apteka Hendyny, kobieta jest związana z zadaniem Draka o jajo.
  • 9 - Zrozpaczona Matka, postać, która może dołączyć do drużyny.
  • 10 - sklep Broń i zbroje Winfritha.
  • 11 - przejście do Przeprawy w Jelenim Brodzie.

Zadanie dodatkowe: Kot i mysz

Misję możesz rozpocząć u Medretha (Jeleni Bród #3) stojącego przy moście. Mężczyzna powie ci, że w wiosce przebywa Nyfre - rzekomą morderczynię z Zatoki Buntu, która dopuściła się mordów na dzieciach. Twoim celem będzie wywabienie jej z ukrycia. Poszukiwaną kobietę znajdziesz na piętrze w gospodzie (Jeleni Bród #6).

Po dotarciu do kobiety możesz postąpić na kilka sposobów. Pierwszy to zabicie jej. Po uczynieniu tego przeszukaj ciało, przy którym znajdziesz dobry pancerz. Medreth wynagrodzi cię z kolei tysiącem złotych monet, zyskasz również reputację w rodzie Doemenelów. Druga możliwość, to przekonanie kobiety, aby sama udała się do Medretha. W takim przypadku musisz dysponować stanowczością na 16 poziomie.

Druga możliwość, to zasugerowanie Nyfre ucieczki na wschód. Wdzięczna kobieta podaruje ci 750 sztuk złota. Po powrocie do Medretha będziesz mógł powiedzieć mu prawdę lub skłamać. W pierwszym przypadku czeka cię pojedynek z nim oraz kilkoma kompanami. Po walce znajdziesz przy jego ciele 1000 sztuk złota. Druga opcja, to skłamanie Medretha, że kobieta poszła na północ. Wariant ten powiedzie się tylko wtedy, gdy dysponujesz 14 punktami stanowczości. Za udzieloną informację otrzymasz 1000 sztuk złota.

Jeśli wpuścisz Medretha w maliny, to w trakcie przemierzania świata gry w końcu możesz się na niego natknąć. Wtedy będziesz musiał stoczyć z nim pojedynek. Jednym z miejsc, gdzie możesz go spotkać jest północny wschód Równin na Krańcu Lasu.

Zadanie dodatkowe: Draka o jajo

Zadanie aktywuje się po rozmowie z Hendyną (Jeleni Bród #8), która powie ci, że próbowała wykraść drogocenne jajo draka. Udaj się na wschód, a w nowej lokacji skieruj się na północny wschód (Przeprawa Jeleni Bród #4). Na miejscu natkniesz się na kilka zabitych żmijów, a jeśli skręcisz w lewo, to spotkasz sporą grupę żywych rywali, którzy się na ciebie rzucą.

Idąc dalej natkniesz się na Sevisa oraz jego grupę. Okaże się, że również poszukują jaja smoka i nie zamierzają ułatwiać ci zadania. Po wymianie zdań rozpocznie się walka. Jeśli dysponujesz 13 punktami stanowczości, to możesz przepędzić dwóch przeciwników, co ułatwi ci starcie. Inna możliwość na uniknięcie pojedynku, to zapłacenie Sevisowi 800 sztuk złota.

Po walce podejdź do klifu z lewej, na którym znajduje się jajo. Możesz się na niego wspiąć korzystając ze swoich zdolności (wymaganych jest 5 punktów atletyki) lub kotwiczki z liną. Po dotarciu do jaja możesz wziąć je w ręce i zejść na dół (wymagane 16 punktów kondycji, w przeciwnym razie stłuczesz jajo) albo przywiązać je do liny z kotwiczką i opuścić bezpiecznie na dół.

Po zdobyciu jaja wróć z nim do Hendyny (Jeleni Bród #8). Uradowana kobieta zapłaci ci pieniądze oraz da kilka składników, z którym możesz stworzyć miksturę wzmocnienia. Zyskasz również nieco punktów reputacji w mieście.

Zadanie dodatkowe: Ciężka dola rolnika

Aby rozpocząć misję porozmawiaj z rolnikiem Rumbaldem (Jeleni Bród #5). Opowie ci o kilku świniach, które porwał pewien ogr. Mężczyzna poprosi cię, aby zlokalizował monstrum i zabił je. Więcej informacji na temat miejsca schronienia ogra możesz znaleźć u Trygila (Jeleni Bród #7). Powie ci on, że w trakcie jego wypraw po składniki widuje czasem ślady bestii na wschód od miasta. Udaj się zatem do tego miejsca (Jeleni Bród #11).

W nowej lokacji udaj się na południowy wschód, gdzie znajdziesz jaskinię (Przeprawa Jeleni Bród #3). Po wejściu do środka natkniesz się na dużą grupę pająków, które zabij. Na północnym wschodzie jest również królowa pająków w licznej asyście, jeśli jednak nie chcesz nie musisz się tam zbliżać. Zamiast tego udaj się na południowym wschód, gdzie znajdziesz ogra.

Rozpocznij z nim rozmowę. W jej trakcie będziesz mógł postąpić na dwa sposoby. Pierwszy, to zaatakowanie przeciwnika. W tym przypadku postaraj się szybko zabić okoliczne niedźwiedzie, a następnie przystąp do walki z samym ogrem. Użyj czarów defensywnych i wzmacniających na swoich wojownikach, ponieważ rywal jest wytrzymały i dysponuje silnym atakiem. Po walce pozbaw go głowy, która posłuży za dowód wypełnienia zadania.

Mapa - Przeprawa Jeleni Bród

Zobacz mapę w oddzielnym oknie lub kliknij prawym i wybierz Zapisz jako, by ją pobrać

Druga opcja, to przekonanie ogra, aby oddalił się od Jeleniego Brodu. W tym celu musisz wykazać się odpowiednim poziomem percepcji (16 punktów), przetrwania (9) lub intelektu (18). Następnie powiedz ogrowi, że nawet jeśli cię zabije, to i tak w końcu znajdą go tu inni ludzie. Przekona to Korgraka, który będzie chciał odejść. Możesz go w tym utwierdzić, uprzedzić, że może zostać, ale musi być bardziej uważny albo zaproponować mu zamieszkanie w swojej warowni (musisz posiadać wybudowane koszary). Dzięki temu będziesz mógł go wynająć, jako najemnika.

Powróć teraz do Rumbalda. Za zabicie ogra i pokazanie zleceniodawcy jego głowy otrzymasz 600 złotych monet, prosiaka (maskotka drużyny) i zwiększenie reputacji w mieście.

Jeśli nie zabiłeś ogra, to możesz powiedzieć Rumbaldowi, że ogr nie będzie już sprawiał kłopotów. Otrzymasz 350 złotych monet, prosiaka i mały wzrost reputacji w mieście. Za powiedzenie mu, że obrzydliwe jest jego życzenie zabicia bestii dostaniesz tylko prosiaka i polepszysz swoją reputację.

Jeśli powiesz mu, że sam mógł sobie poradzić z problemem, to zyskasz 350 złotych monet oraz prosiaka, ale stracisz nieco reputacji w mieście. Ostatnia opcja, to zapłacenie rolnikowi 400 złotych monet za stracone stado. W zamian dostaniesz prosiaka, broń palną (garłacz) oraz zyskasz nieco punktów reputacji w mieście.

Zadanie dodatkowe: Dziedzictwo krwi

Misję możesz rozpocząć u strażnika stojącego na moście nieopodal młyna (Jeleni Bród #4). Powie ci on o pewnej elfce imieniem Aelys, której poszukuje. Twoim zadaniem będzie przeprowadzenie śledztwa i odnalezienie dziewczyny.

Szukanie Aelys

Rozpocznij od udania się do lokalnej gospody (Jeleni Bród #6), gdzie porozmawiaj z Lordem Harondem, ojcem Aelys. Szlachcic może opisać córkę oraz podać sposób, w jaki zniknęła, jednak nie będzie w stanie udzielić więcej informacji na temat poszukiwanej. Wiadomości możesz zdobyć od Winfritha (Jeleni Bród #10), który powie, że dziewczyna rozmawiała z Hedyną (Jeleni Bród #8). Kobieta powie ci, że widziała Aelys rozmawiającą z Trygilem (Jeleni Bród #7) - identyczną informację możesz uzyskać od barmana (Jeleni Bród #6), jeżeli dysponujesz odpowiednim poziomem percepcji, stanowczości, uczciwości lub życzliwości.

Bez względu na sposób zdobycia informacji najważniejsze jest porozmawianie z Hedyną, a potem z Trygilem (Jeleni Bród #7). Po wspomnieniu mu o Hedynie mężczyzna powie ci, że postanowił pomóc Aelys uciec od ojca, który chciał na siłę wydać ją za pewnego szlachcica. Niestety w trakcie baraszkowania para została zaatakowana przez ogra, który porwał dziewczynę.

Skieruj się na wschód i udaj się do jaskini na południowym wschodzie (Przeprawa Jeleni Bród #3). W południowo wschodniej części znajdziesz poszukiwanego ogra, którego możesz wypytać o dziewczynę. Okaże się, że Trygil kłamał na temat porwania jej przez ogra - jego samego możesz zabić lub przekonać, aby odszedł. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w opisie zadanie dodatkowego Ciężka dola rolnika.

Wejście do podziemi

Zanim opuścisz jaskinię warto jeszcze skorzystać z przejścia na północnym zachodzie. Dzięki niemu dotrzesz do ciała (Przeprawa Jeleni Bród #6) z notatką oraz kluczem otwierającym przejście do ruin (Przeprawa Jeleni Bród #5). Tylko od ciebie zależy czy wrócisz teraz do Trygila czy też nie. Jeśli się na to zdecydujesz, to po powiedzeniu mu o spotkaniu z ogrem czeka cię walka z mężczyzną. Po jego śmierci tak czy siak będziesz musiał wrócić do Przeprawy Jeleniego Brodu, gdzie będziesz musiał dostać się do ruin (za drzwiami wieży, w której urzędował Trygil znajdziesz tajemne przejście do ruin opisanych poniżej). Możesz to również uczynić od razu.

Zejście do ruin znajdziesz w centrum lokacji (Przeprawa Jeleni Bród #5). Aby się do nich dostać możesz skorzystać:

  • z mocy, aby przesunąć posąg;
  • z mechaniki, żeby otworzyć zamek;
  • z młotka i dłuta oraz łomu, aby poluzować posąg i go przesunąć;
  • z klucza, który znajdziesz przy ciele zabitego człowieka (Przeprawa Jeleni Bród #6).

Dotarcie do Aelys

Po znalezieniu się w podziemiach musisz przede wszystkim stawiać czoła sporej grupie strażników świątyni. Staraj się z nimi walczyć pojedynczo, ponieważ większe grupy mogą być niebezpieczne. W trakcie chodzenia po świątyni uważaj również na sporą liczbę pułapek. Twoim celem jest dotarcie do lokacji w centrum jaskini. Możesz się tam dostać wykorzystując zdolności mechaniki, aby otworzyć jedne z dwóch par drzwi (Ruiny w Jelenim Brodzie #2, #3, #4) albo przedzierając się przez most na południu (Ruiny w Jelenim Brodzie #5), do czego będziesz musiał skorzystać z liny i kotwiczki.

Twoim głównym celem będzie dotarcie do klucza w skrytce (Ruiny w Jelenim Borze #12), przy pomocy którego otworzysz drzwi do sali z rytuałem krwi (Ruiny w Jelenim Borze #4). Stamtąd możesz przedostać się do biblioteki, gdzie znajdziesz kolejny klucz (Ruiny w Jelenim Borze #13). Dzięki niemu możesz otworzyć drzwi (Ruiny w Jelenim Borze #8) prowadzące do twojego celu - sali na północnym wschodzie.

Mapa - Ruiny w Jelenim Brodzie

Zobacz mapę w oddzielnym oknie lub kliknij prawym i wybierz Zapisz jako, by ją pobrać

Stamtąd możesz przedostać się na północny wschód, gdzie znajduje się sala z Aelys (Ruiny w Jelenim Brodzie #9). Na miejscu natkniesz się na zakończony właśnie rytuał z dziewczyną i kapłanem Wymundem. Po chwili rozpocznie się rozmowa z tym ostatnim. W jej trakcie dowiesz się, że lord Harond nie jest ojcem Aelys. Dziewczyna jest jego siostrzenicą i jest z nim w ciąży. W trakcie dialogu możesz doprowadzić do starcia (będziesz musiał stawić czoła jemu oraz jego kompanom) albo go uniknąć.

Po zakończeniu sceny wróć do lorda Haronda. Możesz postąpić na kilka sposobów. Pierwszy wariant, to nie wspominanie mu o tym, co zaszło w podziemiach. W nagrodę otrzymasz 1200 złotych monet, amulet oraz wzrost reputacji w mieście i w Zatoce Buntu. Jeśli będziesz domagał się więcej pieniędzy lub go postraszysz, to również zyskasz amulet i nieco więcej pieniędzy (1450).

Możesz również powiedzieć mu o przeprowadzonym rytuale. W takim przypadku możesz puścić go wolno (nie otrzymasz żadnych pieniędzy, jedynie wzrost reputacji) albo postraszyć go śmiercią (wymagane 14 mocy). W tym przypadku oprócz zwiększonej reputacji dostaniesz też 750 złotych monet.

Wariant ze Zrozpaczoną Matką

Jeśli w twojej drużynie znajduje się Zrozpaczona Matka, którą możesz zwerbować w wiosce Jeleni Bród, to podczas rytuału z Aelys zyskasz nową opcję postępowania. Będziesz mógł mianowicie wejść w umysł dziewczyny. Opcja ta spowoduje walkę z Wymundem i jego pomocnikami (Aelys będzie mogła w jej trakcie zginąć). Po ich pokonaniu będziesz mógł zabić Aelys lub pozostawić ją przy życiu.

Po powrocie do Haronda będziesz mógł pozwolić mu odejść (otrzymasz 1200 złotych monet), zastraszyć z wykorzystaniem 14 punktów mocy (otrzymasz 1450 złotych monet) lub go zabić (znajdziesz przy nim 1200 złotych monet oraz ekwipunek). W każdym przypadku zyskasz również wzrost reputacji w Jelenim Borze, jego zabicie spowoduje również utratę punktów reputacji w Zatoce Buntu.

Zadanie dodatkowe: Sen i wspomnienie

Misja pojawia się po przyłączeniu do drużyny Zrozpaczonej Matki. Kiedy to nastąpi zacznij rozmawiać z nią zwracając szczególną uwagę na tematy związane z wizją, jaką przeżyłeś, gdy wszedłeś w jej umysł. Następnie wybierz opcję związaną z intelektem (17 punktów) i powiedz, że wzgórze było adrowe. Potem powiedz o noworodku (19 punktów intelektu).

Następnie prowadź ze Zrozpaczoną Matką kolejne rozmowy w trakcie przygody starając się popierać jej punkt widzenia. Jeśli źle poprowadzisz dialog kobieta może na stałe odłączyć się od twojej drużyny.

Następnie: Pillars of Eternity: Zatoka Buntu: Przeprawa i Ruiny w Jelenim Brodzie - Mapy

Powrót do spisu treści: Pillars of Eternity: Poradnik i solucja - kompletny opis przejścia