Pillars of Eternity - Zatoka Buntu: Zarzewie - Mapa i zadania dodatkowe
Poradnik do Pillars of Eternity: Kolejna dzielnica Zatoki Buntu, którą odwiedzimy w trakcie przygody.
Zarzewie jest kolejną dzielnicą największego miasta w świecie Pillars of Eternity, czyli Zatoki Buntu. Znajdziesz tutaj wiele ważnych budynków związanych z funkcjonowaniem grodu. Znajdziesz tu między innymi posiadłość Diuka oraz siedzibę Rycerzy Tygla - jednej z trzech stron konfliktu.
Mapa - Zarzewie
- 1 - wyjście od strony Świątyni Woediki (musisz odblokować je od wewnątrz).
- 2 - przejście do Paprotnego Brzegu.
- 3 - Warownia Tygla, związana z obozem Rycerzy Tygla. Możesz się w niej podjąć zadań: Persona non grata, Zaginieni wartownicy, Niezniszczalni.
- 4 - przejście do dzielnicy Dar Ondry.
- 5 - przejście do Miedzianych Alei.
- 6 - przejście do Wzgórza Dziedzictwa. Strażnicy przepuszczą cię, jeśli wykonujesz zadaniae dodatkowe Zaginieni wartownicy.
- 7 - pałac Diuka, w którym możesz podjąć się zadania dodatkowego Żar wiary.
- 8 - Ambasada Vailiańska.
Zadanie dodatkowe: Zaginieni wartownicy
Misję zleca Wyla przebywająca w sali treningowej w południowo wschodniej części Warowni Tygla (Zarzewie #3). Porozmawiaj z nią, a dowiesz się o strażnikach, którzy zaginęli na Wzgórzu Dziedzictwa. Udaj się do tej lokacji i przekonaj wartowników, aby cię przepuścili. Następnie udaj się do krypty na północnym wschodzie (Wzgórze Dziedzictwa #3).
W środku natkniesz się na zjawę Leyrę oraz kilku rycerzy. Po rozmowie ze zjawą rozpocznie się walka. W pierwszej kolejności wyeliminuj Leyrę, a potem przystąp do walki z rycerzami. Po zabiciu wszystkich warto rozbroić pułapkę na środku pomieszczenia i przeszukać sarkofag.
Po wszystkim wróć do Wyli, od której uzyskasz nagrodę pieniężną i wzrost reputacji w Zatoce Buntu.
Zadanie dodatkowe: Żar wiary
Misję zleca Fyrga, którą możesz spotkać w Pałacu Diuka (Zarzewie #7). Odnajdziesz ją w okrągłej komnacie na wschodzie. Powie ci o swoich wizjach i pewnej jaskini, do której musisz dotrzeć. Aby ją zlokalizować należy porozmawiać z Wenamem przebywającym w Jamie Admetha (Miedziane Aleje #12). Ten może zdradzić ci, gdzie znajduje się jaskinia - w Palących Wodospadach na południe od Zatoki Buntu.
Uwaga - w wyniku błędu gry opcja dialogowa na temat jaskini może w ogóle nie pojawić się w trakcie rozmowy z Wenamem. W takim przypadku możesz spróbować ukraść mapę znajdującą się w pokoju na północnym wschodzie (w skrzyni na stole) albo od razu udać się do Palących Wodospadów na południe od Zatoki Buntu.
W tej lokacji musisz zachować czujność, ponieważ jest tu sporo xauripów, a przede wszystkim draków, czyli smoków (Płonące Wodospady #2). Staraj się z nimi walczyć w małych grupach, w pierwszej kolejności eliminować xauripy, potem młode draki, a na końcu dorosłe. Po oczyszczeniu sobie drogi udaj się do jaskini na północy (Płonące Wodospady #5).
Mapa - Płonące Wodospady
Oczyść drogę z xauripów. Na końcu dotrzesz do smoka - Caila Milczącego. Bez względu na sposób, w jaki poprowadzisz rozmowę czeka cię dość ciężki pojedynek z nim, kilkoma xauripami oraz mniejszymi drakami.
Walka z Cailem milczącym
Aby ułatwić sobie nieco zadanie, możesz ustawić drużynę przed wejściem na arenę (jest tam zwężenie) lub na kładce zaraz przy wejściu do jaskini. Dzięki temu będziesz mógł zablokować wrogów w miejscu. Przede wszystkim warto na początku zabić kapłana xauripów, który będzie leczył swoich towarzyszy. Warto też wzmocnić głównego wojownika na pierwszej linii, dzięki czemu będzie w stanie znieść więcej ataków wrogów.
W międzyczasie korzystaj z silnych czarów ofensywnych (mogą być obszarowe, dobrym rozwiązaniem jest też przyzywanie różnych istot, które skupią na sobie ataki przeciwników), aby szybko rozprawić się ze świtą Caila. Jeśli uda ci się ogłuszyć wielkiego smoka, to staraj się go otrzymać w takim stanie, jak najdłużej, dzięki czemu będziesz mógł bezkarnie go atakować.
Po zabiciu wrogów przeszukaj ich ciała i podnieś Płonący kamień (znajdziesz go przy Cailu). Następnie wróć do Fyrgi (Zarzewie #7). Możesz teraz postąpić na dwa sposoby - wspominając o boskim młocie i Magranie zdobędziemy kiścień Bez Przebaczenia oraz sporo punktów reputacji w Zatoce Buntu. Jeśli natomiast powiesz Fyrdze, że jej wiara jest niewystarczająca lub nie będziesz wiedział, co jej powiedzieć, to otrzymasz ten sam kiścień, ale stracisz punkty reputacji w mieście.
Zadanie dodatkowe: Niezniszczalni
Zadania możesz się podjąć po rozmowie z komendantem Clyverem (Zarzewie #3), przebywającym w pokoju na wschodzie warowni. Rycerz opowie ci o próbach stworzenia automatycznych wartowników, jednak aby tego dokonać potrzebna jest twoja pomoc. Pierwszym celem jest dotarcie do Vianny prowadzącej badania nad strażnikami. Skieruj się do Dormitorium Skrybów (Miedziane Aleje #13) i porozmawiaj z Corenem. Dowiesz się od niego, że kobieta udała się do znajomej w Darze Ondry.
Skieruj się do tej dzielnicy portowej i wejdź do opuszczonego domu na północy (Dar Ondry #4). Po wejściu do domu udaj się do dużego pokoju z lewej. Oprócz Vianny spotkasz tu kilku członków Dwunastki, którzy przemocą będą chcieli zdobyć od dziewczyny informacje o badaniach. Bez względu na przebieg rozmowy zakończy się ona walką. W pierwszej kolejności wyeliminuj maga i przywódczynię grupy - Dodwynę, a potem rozpraw się z kolejnymi rywalami.
Przeszukaj ciało Dodwyny, przy którym znajdziesz notatki Vianny. Teraz wystarczy wrócić do kowala Dunstana (Zarzewie #3) z notatkami i przekazać mu je. Oprócz nagrody i lepszej reputacji wśród Rycerzy Tygla będziesz mógł również przystąpić do kluczowej misji, dzięki której przyjmą cię w swoje szeregi. Chodzi o zadanie Stalowe Wiatry.
Zadanie dodatkowe: Stalowe wiatry
Misja staje się dostępna po wykonaniu zadania Niezniszczalni, o ile nie zraziłeś do siebie rycerzy. Jest to zarazem zadanie, po wykonaniu którego sprzymierzysz się z tym ugrupowaniem.
Udaj się do komendanta Clyvera przebywającego w Warowni Tygla (Zarzewie #3). Po rozmowie skieruj się do lokacji o nazwie Busola Ansloga, gdzie skieruj się na molo (Busola Ansloga #7). Na miejscu natkniesz się na Aranroeda, z którym rozpocznij po rozmowę. Po chwili pojawi się grupa przeciwników pod wodzą Padebalda i rozpocznie się walka. W pierwszej kolejności wyeliminuj magów oraz strzelców, a potem skoncentruj się na zwykłych wojownikach.
Po bitwie wróć do Warowni Tygla (Zarzewie #3) i oczyść przedpole z rycerzy (staraj się ich wyciągać do walki, jak najmniejszymi grupami, ponieważ są to dość mocni przeciwnicy). Po uporaniu się z pierwszą grupą wejdź do twierdzy i zacznij rozprawiać się z następnymi oponentami. Po oczyszczeniu terenu wróć do Clyvera. Po rozmowie z nim zakończysz misję.
Zadanie dodatkowe: Zapomniani
Zadania możesz się podjąć w trakcie rozmowy z Vicentem Agosti przebywającym w Vailiańskiej Ambasadzie (Zarzewie #8). Mężczyzna powie ci przemytnikach zajmujących się starożytnymi reliktami. Udaj się na Most Aedelwana, gdzie spotkasz Orimantha Hassana z obstawą. W trakcie rozmowy możesz od razu zaatakować napotkanych ludzi lub powiedzieć, że jesteś od Bracozziego.
Pomimo wstępnego zaakceptowania oferty twoje plany zostaną przerwane przez posłannika, który zdradzi, że nie jesteś wysłannikiem Bracozziego. Nie pozostanie zatem nic innego, jak stanąć do walki. Postaraj się jak najszybciej wyeliminować magów stojących w drugim rzędzie (przyda się jakieś mocne zaklęcie rażące kilku wrogów). Potem załatw niedobitków i Hassana. Teraz wystarczy wrócić do Agostiego i odebrać nagrodę.
Następnie: Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Dar Ondry - Mapa i zadania dodatkowe
Powrót do spisu treści: Pillars of Eternity: Poradnik i solucja - kompletny opis przejścia