Pirackie Skull & Bones jednak bez klasycznej kampanii fabularnej
Ale nie zabraknie opowieści.
Pirackie Skull & Bones zostało ciepło przyjęte po zapowiedzi na targach E3, oferując rozbudowany koncept morskiej rywalizacji okrętów, zapożyczony z Assassin's Creed 4: Black Flag.
Wkrótce później ujawniono, że produkcja otrzyma także kampanię fabularną - ze „zintegrowaną narracją, która nie będzie tylko dodatkiem do zmagań multiplayer”.
Teraz okazuje się jednak, że nie będzie to klasyczna opowieść, którą ukończymy tylko raz. Jak przyznaje dyrektor kreatywny Justin Farren w rozmowie z serwisem GameSpot, Ubisoft stawia na nieco inne podejście.
- Stawiamy na narrację, którą może będzie transmitować w sieci, jako unikatowe wrażenia dla każdego gracza - przyznał. - Chcieliśmy takiego podejścia. Przygotowujemy wirtualny świat, w którym każdy będzie miał inne doświadczenia, ale połączone narracją, obejmującą spotykania ze sławnymi piratami czy innymi postaciami inspirowanymi wydarzeniami historycznymi.
- Do tego są jeszcze wątki, w której rozwijamy stosunki z załogą i ciekawymi postaciami pobocznymi czy eliminujemy lokalnych watażków. Wszystko to jest częścią naszej opowieści, ale nie chcemy osobnego trybu - czegoś, co przejdziemy i zapomnimy.
Fabułę Skull & Bones poznamy więc na przestrzeni miesięcy i lat, zgodnie z podejściem Ubisoftu, który nie produkuje już gier, lecz sieciowe usługi.
- Chcieliśmy stworzyć system, który pozwala nam prowadzić opowieść miesiąc po miesiącu, rok po roku, a następnie dorzucać do tego elementy historii - dodał Farren.
Co, jeśli chcemy tylko opowieści, bez sieciowej rywalizacji? Skull and Bones może nie być produkcją dla nas.
- Opowieść jest wpleciona we wszystko, co robimy: budowanie stosunków z załogą, eliminowanie pierwszego bossa, rozwój własnej kryjówki, wszystko to jest częścią różnych trybów rozgrywki.
- Jakiś czas pracowałem nad Gears of War i fani trybu multiplayer są tam często inni niż ci, którzy poświęcają czas na kampanię. My chcemy zbliżyć te doświadczenia. Byłoby szkoda, gdyby zrobić tylko jednorazową opowieść fabularną - uważa Farren.
Skull & Bones debiutuje w przyszłym roku na PC, PS4 i Xbox One.