Skip to main content

Piranha Bytes przyznaje, że ma problemy - ale jeszcze się nie poddaje

Twórcy Gothica wydali oświadczenie.

Piranha Bytes - niemieckie studio odpowiedzialne za legendarną serię Gothic - wystosowało oficjalny komentarz w sprawie rzekomego zakończenia działalności. Zespół jest w ciężkiej sytuacji, ale nie kończy z tworzeniem gier.

W ciągu ostatnich tygodni pojawiło się kilka wskazówek sugerujących zamknięcie firmy. Strona internetowa oraz kanały społecznościowe Piranha Bytes obumarły, choć wcześniej deweloperzy byli całkiem aktywni w kontaktach z graczami. Co więcej, z listy projektów wspieranych przez niemiecki rząd zniknął Elex 3, oznaczony nazwą kodową WIKI6 i wspierany kwotą około 3 milionów euro. Dziś studio wystosowało oficjalną odpowiedź.

Drodzy Fani, tak, to prawda. My, Piranha Bytes jesteśmy w ciężkiej sytuacji. Nasza odpowiedź na wszystkie doniesienia, które obecnie krążą, jest taka. Nie spisujcie nas jeszcze na straty” - czytamy w komunikacie przekazanym przez polskiego wydawcę Plaion.

Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby nadal tworzyć wyjątkowe gry ze światami, w których można się zgubić” - czytamy dalej. „To zawsze leżało nam na sercu. Jesteśmy głęboko przekonani, że nam się to uda. Wyobraźni i twórczych pomysłów nam nie brakuje. Bądźcie pewni, że nasz zespół trzyma się razem bez względu na wszystko”.

Co ciekawe, oficjalny komunikat wydano także po polsku.

Teraz koncentrujemy wszystkie siły na ten cel i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby znaleźć partnera do tych projektów. Jak tylko będzie coś nowego do ogłoszenia, skontaktujemy się z Wami. Dziękujemy za Wasze nieustające wsparcie” - dodano w zakończeniu.

Nie będzie przesadą stwierdzić, że zasłużone Piranha Bytes ma czasy świetności dawno za sobą. Żaden z tytułów wydanych po legendarnym Gothicu 2 nie zaliczył wielkiego sukcesu, a seria Elex była już wyraźnie przestarzała w porównaniu do innych RPG-ów w otwartym świecie. Pozostaje trzymać kciuki, że deweloperzy staną na nogi i zaoferują coś bardziej innowacyjnego, chociażby właśnie w Elex 3.

Zobacz także