Skip to main content

Plague Tale Requiem - rozdział 5: Co pozostało

Rzeka, plac budowy, żurawie, ucieczka przed najemnikami Arnauda.

W piątym rozdziale A Plague Tale Requiem, zatytułowanym Co pozostało, Amicia, Hugo, Lucas i Beatrice podróżują rzeką do Marsylii. Niestety, przeprawa nie będzie prosta.


Na tej stronie:


Plac budowy: zagadka z żurawiami

  • Zacznij od przeskoczenia za burtę i z pomocą Lucasa odepchnij łajbę od brzegu. Teraz musisz ją ścigać. Odwróć się i idź przed siebie po półce skalnej, a potem przez las.
  • Po dotarciu na plac budowy zeskocz niżej a pojawią się szczury.
  • Podpal wiszącą słomę i przejdź szybko na platformę po drugiej stronie.
  • Teraz każ Lucasowi obrócić żurawia. Podpal ponownie słomę i biegnij do kolejnej platformy. Pod schodami może być jeszcze dużo szczurów więc rzuć tam naczynie połączone z ogniem.
  • Teraz samemu zakręć korbą i przysuń ładunek siana w stronę Lucasa. Chłopak sam podpali słomę i przybiegnie do ciebie.
  • Następnie każ towarzyszowi obsłużyć korbę, którą przed chwilą kręciłeś. Kiedy znajdzie się w końcowej pozycji, to podpal siano i wydaj polecenie zwolnienia mechanizmu. Żuraw zacznie się obracać a ty, trzymając się światła, wespnij się na półkę skalną.
  • Siano spadnie, a Lucas rzuci ci piryt. Ten iskrzący się kamień pozwoli uniknąć pożarcia przez szczury. Kieruj się w stronę platformy po prawej.
  • Weź patyk ze stosu i rzuć go Lucasowi. Poczekaj aż chłopak do ciebie przyjdzie.
  • Obróć się i podpal kolejną belę siana. Wespnij się na następną platformę.
  • Weź patyk ze stosu przy warsztacie.
  • Podpal go i idź do chatki poniżej. Z pomocą Lucasa przejdź przez dziurę w ścianie.
  • Po rozmowie z rodziną zakręć korbą. Okaże się, że coś ją blokuje.
  • Przejdź przez ciurę w ścianie po przeciwnej stronie od wejścia do chaty, poproś Lucasa o przytrzymanie wózka i wskocz do rynsztoku.
  • Wyjmij trupa z mechanizmu promu. Po zrobieniu tego nie cofaj się, tylko idź dalej i wespnij się na kładkę. Teraz rozkaż Lucasowi zwolnić mechanizm.

Po drugiej stronie rzeki - zagadka z platformą

  • Po dotarciu do drugiej chaty wejdź do środka i strzel w przeciwwagę.
  • Teraz wyjdź z chatki i idź na lewo, wzdłuż brzegu.
  • Dotrzesz do kolejnego placu budowy. Weź wózek i przesuń go pod ściankę. Wespnij się.
  • Zeskocz z drugiej strony i zakręć korbą, przesuwając platformę na drugą stronę muru.
  • Teraz wejdź do niewielkiej szopy i zniszcz zaczep, opuszczając mostek. Wózek, z którego przed chwilą korzystałeś, przesuń na przesuniętą platformę. Wróć do korby i kręć w przeciwną stronę, sprowadzając wózek do siebie.
  • Przesuń wózek pod kolejną ściankę i wespnij się na nią.

Ucieczka przed najemnikami Arnauda

  • Po obejrzeniu kolejnej scenki będziesz obsługiwać kuszę. Najpierw zabij żołnierzy, trzymających Lucasa. Pamiętaj, żeby trafić w ciało, nie zakrytą hełmem głowę.
  • Teraz możesz tworzyć płonące bełty. Strzel w trzy ściany, aby oświetlić drogę Lucasowi.
  • Następnie czeka cię krótka sekcja „strzelanki na szynach”. Po prostu płyń przed siebie, strzelając do pojawiających się wrogów.
  • W pewnym momencie najemnicy zablokują drogę wozem. Strzel w blokadę płonącym bełtem i broń się, dopóki nie ruszycie dalej.
  • Po jakimś czasie łódź rozbije się. Skorzystaj z nowej broni - kuszy - oraz poznanych już technik, aby uporać się z napastnikami. Pamiętaj, że liczba bełtów jest ograniczona.
  • Biegnij przed siebie, wspinając się po skałach. Dotrzesz do zaczepu liny i uruchomi się scenka.
  • Teraz musisz uciekać przed samym Arnaudem, omijając przeszkody. W końcu dotrzesz do jaskini.
  • Przejdź przez jaskinię i wąwóz, omijając poszukujących cię żołnierzy. Podążaj jedyną dostępną drogą. Po wspięciu się na skałę na rozwidleniu skręć w prawo.
  • Gdy dotrzesz z powrotem do łodzi, misja zakończy się.

Następnie: Plague Tale Requiem - rozdział 6: Zostawić wszystko za sobą

Spis treści: A Plague Tale Requiem - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Plague Tale Requiem - rozdział 4: Obowiązek opiekunki

Spis wszystkich rozdziałów: Plague Tale Requiem - rozdziały i misje

Zobacz także