Platformowe de Blob 2 niespodziewanie wydane na PC
Przywracanie barw szaremu światu.
Blisko dwa miesiące po premierze de Blob w wersji PC, THQ Nordic niespodziewanie wydało na komputerach osobistych kontynuację gry.
Produkcja dostępna jest w usługach Steam i GOG.com, gdzie tytuł można nabyć ze zniżką w wysokości 25 procent - odpowiednio za 15 euro (około 63 zł) i 60 zł. Promocja obowiązuje do 29 czerwca.
Gra ukazała się w 2011 roku na konsolach PS3, X360, Wii i DS. Za powstanie sequela odpowiadają twórcy pierwszej części z Blue Tonque Entertainment, a przygotowaniem wersji PC zajęli się - tak jak w przypadku poprzedniej odsłony - deweloperzy ze studia Bitworks.
Akcję osadzono w Prisma City, którego mieszkańcy zostali przekonani przez znanego z oryginału Comrade Blacka do oddania wszystkich kolorów. Miasto spowite jest więc w odcieniach szarości.
Podstawowe założenia rozgrywki nie uległy większym zmianom względem pierwszej części. Ponownie kierujemy tytułowym blobem - kulą, której zadaniem jest przywróceniu metropolii barw.
Eksplorujemy kolejne etapy, odbijając się, skacząc, kulając i transformując okolicę za pomocą przeróżnych kolorów. Nie zabrakło oczywiście szeregu przeciwników do pokonania i prostych zagadek do rozwiązania.
Bohater może też zrobić użytek ze zróżnicowanych umiejętności pozwalających między innymi na przebijanie się przez ściany czy dokonywanie skoków na duże odległości. Blobowi towarzyszy robot Pinky, który wspiera podopiecznego w ratowaniu miasta.
Łącznie twórcy przygotowali 12 poziomów. Do tego znany z poprzedniej odsłony tryb sieciowy, uzupełniony o kilka wariantów rozgrywki nastawionych na kooperację. Wspólnie bawić mogą się cztery osoby, również na podzielonym ekranie.
Wersja PC oferuje przeskalowane do wyższej rozdzielczości przerywniki filmowe i dodatkowe opcje graficzne, w tym wygładzanie krawędzi. Jest też sterowanie dostosowane do klawiatury i myszy oraz obsługa kontrolerów od PS4 i X360, a także nieoficjalne wsparcie dla Wiimote.
Oryginalnym wydawcą de Blob 2 było THQ, ale wydawca zbankrutował w 2012 roku, a większość licencji amerykańskiej firmy przejęło Nordic Games, które zmieniło nawet nazwę - właśnie na THQ Nordic.