Skip to main content

Platformowe VVVVVV zmierza na iOS, Androida, PlayStation Vita i Ouya

Twórca pracuje nad kolejnym projektem.

VVVVVV

Terry Cavanagh ogłosił, że platformówka VVVVVV ukaże się także na systemach iOS i Android oraz na konsoli Ouya. Potwierdził także zapowiadaną w sierpniu wersję PS Vita.

„Niekompletna wersja iOS działa już od jakiegoś roku, ale prace nad innymi projektami nie pozwalały mi dokończyć. Chciałbym jednak szybko wydać tę wersję” - napisał na swoim blogu. „W święta spędziłem nieco czasu nad konwersją i z przyjemnością informuję, że najważniejsze rzeczy są już gotowe. Potrzebuję tygodnia lub dwóch na doszlifowanie detali.”

„W tym roku wydam VVVVVV na PS Vita, iPada, iPhone'a, Androida i Ouya. Jeśli się uda, wszystko w tym samym czasie” - dodał. „To będzie najpewniej ostatnia rzecz, jaką zrobię z VVVVVV, więc chcę odejść z hukiem.”

W VVVVVV gracz wciela się w kapitana Viridiana, zagubionego w alternatywnym wymiarze. Naszym zadaniem jest odnalezienie zaginionych członków załogi. Rozgrywka nie polega na skakaniu, jak w innych przedstawicielach gatunku - przemieszczamy się, modyfikując grawitację.

Cavanagh postawił na wyjątkowo wysoki poziom trudności. Rozgrywka toczy się na ośmiu głównych poziomach, umieszczonych w większym, otwartym świecie. Dwuwymiarowa platformówka dla graczy o stalowych nerwach ukazała się pierwotnie na PC, w 2010 roku. Rok później wydano konwersję na Nintendo 3DS.

Gra bez tytułu, w stylu Dark Souls

We wpisie na blogu deweloper mówił także o innym projekcie, określanym jako „gra bez tytułu, w stylu Dark Souls”. Ta produkcja powinna zadebiutować „za jakiś miesiąc”. Mechanikę rozgrywki autor opisywał wcześniej jako „połączenie Dark Souls z japońskimi RPG i Street Fighter”.

„Chodzi o blokowanie i atakowanie w odpowiednim czasie, jednocześnie zarządzając zdrowiem, wytrzymałością i innymi efektami. Nic skomplikowanego, ale całość jest szalona i zabawna!” - dodał. Gra dostępna będzie za darmo.

Twórca postanowił także wstrzymać prace nad logicznym Halting Problem. „To duża, przerażająca gra. Jest kilka pomysłów, którą mają potencjał być bardzo, bardzo unikatowe, jeśli je zrealizuję. Nie zapomniałem o tym tytule. Gdy wrócę do pracy, nie chcę rozpraszać uwagi. Czuję, że praca nad Halting Problem będzie wymagała pełnej koncentracji, będę musiał dać z siebie wszystko.”

Zobacz także