PlayerUnknown's Battlegrounds - jak szybko wybrać przedmiot, zbieranie przedmiotów
Zbieranie, wyposażanie się, oraz porównywanie przedmiotów.
Ze względu na częste podnoszenie z ziemi przedmiotów i zmianę wyposażenia, będziesz miał do czynienia z ekranem ekwipunku, którego zarządzania należy się nauczyć. Przy tak dynamicznej grze, jaką jest PlayerUnknown's Battlegrounds, umiejętność szybkiej zmiany przedmiotów i zakładania dodatków na broń jest na wagę złota.
Domyślnie zbiera się przedmioty z ziemi za pomocą klawisza F. Podchodząc do łupu należy za każdym razem nacisnąć klawisz odpowiedzialny za zbieranie przedmiotów, by przenieść wszystkie rzeczy z ziemi do ekwipunku. Lepszym sposobem jest wywołanie ekwipunku (klawisz Tab), kiedy staniesz blisko łupu.
Po lewej stronie menu ekwipunku pojawi się lista przedmiotów do zebrania, które leżą na ziemi. W ten sposób można w szybko wybrać interesujący Cię ekwipunek, założyć dodatki do broni lub porównać wyposażenie.
Klikając prawym przyciskiem myszki na przedmiocie leżącym na ziemi lub w plecaku można automatycznie umieścić broń lub elementy ubrania w odpowiednich i wolnych polach - zamiast przenosić je każdorazowo poprzez przeciąganie. Jest to zdecydowanie szybszy sposób zarządzania ekwipunkiem.
Dodatki do broni, takie jak celowniki, kolby, uchwyty, większe magazynki można również zakładać automatycznie poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy, jeżeli te znajdują się w plecaku.
Chcąc porównać broń, którą wyposażyłeś swoją postać, z przedmiotami leżącymi na ziemi lub w plecaku, należy najechać na nie kursorem. Wyświetli się okno ze statystykami. Paski oznaczone czerwonym kolorem wskazują, że broń z plecaka lub z ziemi jest gorsza od noszonej przy sobie. Natomiast niebieski pasek wskazuje, że broń z ziemi lub z plecaka ma lepsze statystyki.
- Spis treści: PlayerUnknown's Battlegrounds - poradnik i najlepsze porady
Zielony kolor paska informuje o ile dana statystyka zmieniła się po założeniu dodatku do broni. Każdą broń można porównać według czterech statystyk: mocy (ilość obrażeń), zasięgu, stabilności (odrzut) oraz szybkostrzelności.