Skip to main content

PlayerUnknown's Battlegrounds na Xbox One zadebiutuje 12 grudnia

We wczesnej wersji.

Microsoft poinformował, że wczesna wersja strzelanki PlayerUnknown's Battlegrounds na Xbox One ukaże się 12 grudnia. Tytuł będzie dostępny w ramach programu Game Preview.

Cenę ustalono na równowartość 30 dolarów, czyli około 109 zł. Posiadacze konsoli zapłacą więc tyle samo, ile właściciele PC.

Strzelanie z ukrycia

Twórcy oczywiście dostosują produkcję do Xbox One X. Gra od początku obsłuży technologię HDR, aczkolwiek opcja zabawy w rozdzielczości 4K pojawi się w późniejszym terminie.

W rozmowie z Eurogamerem producent PlayerUnknown's Battlegrounds - Brendan Greene - zdradził, że w okresie debiutu tytułu na platformie Microsoftu, wersja PC powinna opuścić program Early Access na Steamie. Dokładnej daty wydania finalnej odsłony jednak nie podał.

Deweloper podkreśla, że choć docelowo na komputerach osobistych i konsolach gra zaoferuje te same doznania i zestaw treści, początkowo twórcy zamierzają rozwijać obie edycje w różnym tempie.

Na Xbox One produkcja pozostanie nieco w tyle względem swojego odpowiednika z PC. Posiadacze urządzenia Microsoftu mogą co prawda liczyć na nową mechanikę przeskakiwania przez przeszkody i wspinania się, ale już pustynną mapę dostaną w późniejszym terminie.

Greene tłumaczy, że lokacja wymaga jeszcze testów i poprawek. Obecnie nie wiadomo, kiedy obszar mógłby pojawić się na konsolach. Na komputerach zaś powinien ukazać się wraz z finalnym wydaniem PUBG, oznaczonym numerem 1.0.

- [Wersja Xbox One - dop. red.] Pozostaje nieco w tyle, ale chcemy osiągnąć ten sam cel [jak na PC]. Obecnie plany związane z rozwojem map w pewnym stopniu się różnią - wyjaśnia producent.

Na razie edycja konsolowa otrzyma tylko serwery oferujące rozgrywkę przedstawioną z perspektywy trzeciej osoby. W przyszłości autorzy uruchomią jednak też te pozwalające obserwować wydarzenia w widoku z oczu postaci.

Natomiast obecnie nie ma planów wprowadzenia funkcji umożliwiającej wspólne zmagania właścicieli komputerów i konsol.

Twórcy zaznaczają jednocześnie, że na sprzęcie koncernu z Redmond kolejne aktualizacje PlayerUnknown's Battlegrounds zamierzają publikować w regularnych odstępach czasu. Łatki zaimplementują nowe treści oraz poprawki przygotowane na podstawie uwag graczy.

Zobacz na YouTube

Greene zapewnia także, że opinie posiadaczy konsol pomogą w lepszym dopracowaniu i zoptymalizowaniu wersji PC. Twórcy za partnera wybrali Microsoft, ponieważ koncern zarządza obiema platformami - Windowsem i Xbox One. Firma pomaga w przenoszeniu przygotowanych ulepszeń między poszczególnymi urządzeniami.

PlayerUnknown's Battlegrounds na komputerach osobistych zadebiutowało w marcu i szybko przyciągnęło uwagę graczy. Tytuł bazuje na formule battle royale.

Zasady są proste - setka graczy trafia na ogromną mapę. Wygrywa osoba, która pozostanie przy życiu jako ostatnia. Jest też opcja rywalizacji grupowej.

Zobacz także