PlayerUnknown's Battlegrounds - widok TPP/FPP, tryby strzelania, rozglądanie się
Podstawy poruszania się.
Poniższy tekst ma za zadanie przybliżyć mechanikę poruszania się w świecie gry. Choć w większości są to podstawy, które doświadczeni gracze znają z innych gier z widokiem pierwszo- i trzecioosobowym, to gracze rozpoczynający przygodę z gatunkiem gier survivalowych powinni się z nimi zapoznać.
Zmiana widoku: TPP/FPP
Domyślną kamerą używaną przez graczy jest widok zza placów bohatera. Daje ona większe możliwości obserwacji otoczenia i poruszania się po mapie gry oraz pozwala uchwycić szerszą perspektywę. Warto wykorzystać zalety kamery TPP podczas eksploracji otwartych przestrzeni, biegu do kolejnego miejsca na mapie oraz wymiany ognia.
Widok pierwszoosobowy przydaje się przede wszystkim podczas strzelanin oraz eksploracji w zamkniętych pomieszczeniach. Kiedy wiesz, że dojdzie do wymiany ognia, kamera FPP może okazać się pomocna. Perspektywa widoku pierwszoosobowego pozwoli ci „zbliżyć się” do przeciwnika, co w ciasnych pomieszczeniach może okazać się kluczowe, gdyż szybciej dostrzeżesz swojego rywala.
Co więcej, dzięki widokowi FPP łatwiej jest dostrzec przedmioty leżące na ziemi. Dlatego podczas przeszukiwania domów i innych budynków, warto przełączyć się na kamerę pierwszoosobową.
Przełączać widok można w każdym momencie gry, używając klawisza V.
Rozglądanie się (widok swobodny)
Przytrzymując klawisz Alt możesz rozglądać się wokół postaci, którą sterujesz. Dzięki temu możesz uzyskać jeszcze szerszą perspektywę widoku, niż rozglądając się wyłącznie za pleców bohatera. Mimo, iż rozglądać się można używając kamery pierwszoosobowej, to najlepsze korzyści przynosi ta umiejętność w widoku trzecioosobowym.
Widok swobodny szczególnie przydaje się podczas biegu do kolejnego miejsca na mapie. Biegnąc, przytrzymaj klawisz Alt i obserwuj teren, który jest nie tylko przed tobą, ale i też za twoimi plecami. Tym samym będziesz mógł - nie tracąc tempa i czasu na ciągłe obracanie się - sprawdzić czy ktoś cię nie śledzi.
Klawisza Alt używaj również podczas lotu na spadochronie. Przed wylądowaniem będziesz mógł ocenić sytuacje i sprawdzić lokalizacje rywali w pobliżu.
Wychylanie się
Wychylanie działa podobnie, jak innych grach z widokiem FPP. Podchodząc do osłony możesz wychylić się w lewo lub w prawo (używając klawiszy Q i E). Umiejętność ta przydaje się szczególnie podczas używania kamery pierwszoosobowej. Stojąc za osłoną możesz wychylić się i sprawdzić czy za rogiem nie czai się przeciwnik.
Postawy: stojąca, kucająca, leżąca
Postawa stojąca jest domyślną pozycją poruszania się. Pozycja kucająca (klawisz C) oraz leżąca (klawisz Z) przydaje się szczególnie, kiedy wiemy lub spodziewamy się obecności przeciwnika i chcemy się zakraść lub ukryć przed nim. Wraz z użyciem klawisza odpowiedzialnego za skradanie, kucanie staje się mniej słyszalne - rywalowi trudniej jest usłyszeć twoje kroki.
Poruszanie się: chodzenie, sprint, skradanie
Chodzenie jest domyślnym sposobem poruszania się. Przytrzymując klawisz Shift postać zacznie biec - dotyczy to wszystkich trzech postaw. Natomiast przytrzymując klawisz Ctrl, wejdziesz w tryb skradania - dotyczy to postawy kucającej i stojącej.
Warto pamiętać, iż biegnąc, będziesz hałasować, a twoje ruchy będą bardziej słyszalne przez przeciwników. Natomiast wchodząc w tryb skradania, twoje kroki będą trudniejsze do usłyszenia przez rywali.
- Spis treści: PlayerUnknown's Battlegrounds - poradnik i najlepsze porady
Tryby strzelania
W grze PlayerUnknown's Battleground może oddać strzał na trzy sposoby:
- z ramienia - umożliwia na strzał bez przybliżenia, używając jedynie ikony kursora;
- z przybliżeniem (przytrzymując prawy przycisk myszki) - umożliwia na bardziej precyzyjny i mierzony strzał;
- używając przyrządów celowniczych broni (przytrzymując i puszczając prawy przycisk muszy) - najbardziej precyzyjny sposób celowania. Umożliwia w pełni wykorzystać przyrządy celownicze broni, w tym lunety, szczerbinki czy celowniki optyczne.