Skip to main content

PlayStation 3 „zawiodło deweloperów” - wyznają twórcy

Problematyczna konsola.

PlayStation 3 - przez wielu graczy wspominane z nostalgią - okazało się być wyjątkowo problematyczną konsolą dla deweloperów.

O kulisach tworzenia gier na PS3 opowiadał Hidetaki Itsuno - reżyser serii takich, jak Dragon’s Dogma czy Devil May Cry - w rozmowie z dyrektorem kreatywnym studia Bokeh Game - Keichiro Toyamą. Ich zdaniem, zawiłości techniczne urządzenia sprawiały deweloperom bardzo duże trudności, niespotykane dotąd na poprzednich generacjach.

- Ciekawą rzeczą związaną z PlayStation i PlayStation 2 było to, że mogliśmy pracować na wielu przejrzystych warstwach. Mogliśmy je po prostu składać, by tworzyć efekty wizualne. Tego samego nie dało się zrobić na PlayStation 3. Naprawdę czuliśmy się zawiedzeni - mówił Toyama. - Wszyscy mieliśmy problem z tą generacją - dodał Itsuno.

Temat PlayStation 3 poruszono w siódmej minucie materiału.

Itsuno zaznaczył także, że różnice między konsolami były najbardziej widoczne podczas produkcji Devil May Cry 3, które trafiło na PS2, oraz Devil May Cry 4, zmierzającego na PS3. - Okazało się, że nie mogliśmy nawet odtworzyć tego, co już wcześniej stworzyliśmy. Nie mogliśmy nawet myśleć o takiej technice - mówił.

Bardzo prawdopodobnym jest, że to właśnie skomplikowana budowa konsoli sprawiła, iż większości tytułów z PS3 nie udało się przenieść na kolejne generacje. Wiele z nich wciąż dostępnych jest jedynie poprzez funkcję streamingu.

Zobacz także