PlayStation tworzy podobno zespół specjalistów od wstecznej kompatybilności
Ujawnia jeden z pracowników.
Sony najwyraźniej jest w trakcie budowania zespołu specjalistów, którzy zajmowaliby się wsteczną kompatybilnością.
Tak przynajmniej twierdzi niejaki Garrett Fredley, który wczoraj rozpoczął pracę w japońskim koncernie, po tym jak opuścił szeregi odpowiedzialnego za projekty mobilne kanadyjskiego studia Kabam.
„Dziś jest mój pierwszy dzień w PlayStation jako starszy inżynier oprogramowania, jestem jedną z pierwszych osób zatrudnionych w nowo utworzonym zespole archiwizacyjnym” - pisze deweloper na Twitterze.
Tak zwane „zespoły archiwizacyjne” zajmują się zachowywaniem starszych produkcji, nierzadko pracując nad metodami, które umożliwiłyby graczom uzyskanie dostępu do tytułów z poprzednich generacji. Innymi słowy, podobne ekipy często odpowiadają za wsteczną kompatybilność.
Warto zaznaczyć, że Fredley w latach 2016-2019 był członkiem EA, gdzie zajmował się „wysiłkami archiwizacyjnymi związanymi z serią FIFA, co zaowocowało kompletną archiwizacją szeregu tytułów”.
Szczegółów na temat zespołu utworzonego w Sony brak, ale można założyć, że jest odpowiednikiem podobnej ekipy, która funkcjonuje w ramach Microsoftu. W koncernie z Redmond tego typu dział odpowiada za optymalizację produkcji uruchamianych we wstecznej kompatybilności.
Przypomnijmy, że producent PlayStation kładzie coraz większy nacisk na starsze tytuły. Niedługo w ramach najdroższego planu odświeżonego PS Plus pojawi się możliwość włączania gier z PS3, PS2 i PS1, choć głównie dzięki streamingowi.