PlayStation podbije Szanghaj?
Sony szykuje dwie inicjatywy biznesowe na nowo otwartym rynku w Chinach.
Na początku tego roku Chiny zniosły embargo na sprzedaż konsol w wydzielonej strefie ekonomicznej w Szanghaju. Sytuację chcą teaz wykorzystać najwięksi producenci, do których dołączyło właśnie Sony.
Japońska korporacja szykuje dwie inicjatywy biznesowe we współpracy z Shanghai Oriental Pearl Group. Jeden podmiot skupi się na sprzęcie, drugi zajmie się oprogramowaniem - donosi agencja Reutera.
Microsoft już wcześniej ogłosił, że Xbox One zadebiutuje w Chinach we wrześniu. Tymczasem Nintendo uważa, że musi zaoferować „nowe rzeczy i nowe myślenie, a nie tylko tańsze wersje istniejących produktów” na rynkach wschodzących, co obejmuje zapewne także Państwo Środka.
Embargo na konsole trwało od 2000 r. do stycznia tego roku. Rynek w tym kraju - choć ogromny - opanowany jest w głównej mierze przez produkcje mobilne, Free to Play i PC, gdzie króluje piractwo.
Zniesienie blokady wiąże się z pewnym ograniczeniami. Poza dokładną kontrolą treści, zewnętrzne firmy muszą znaleźć lokalnego partnera i produkować sprzęt na terenie Szanghaju.