Skip to main content

PlayStation Portal sprzedaje się w Hiszpanii lepiej niż Xbox

A podobno miał to być „niszowy” sprzęt.

Po pierwszych zapowiedziach PlayStation Portal w sieci pojawiło się wiele komentarzy, których autorzy zastanawiali się, kto w ogóle będzie zainteresowany tego typu urządzeniem do streamowania rozgrywki. Tymczasem nowy sprzęt Sony sprzedaje się nawet lepiej, niż konsole Microsoftu - przynajmniej w niektórych krajach.

Główny problem z PlayStation Portal polega na tym, że choć urządzenie przypomina konsolę przenośną, to służy wyłącznie do streamowania rozgrywki z PS5, przez co nie sprawdzi się jako pełnoprawny następca PSP czy PS Vita. Wielu internautów zdawało się rozczarowanych tym faktem, co zrodziło pytania, czy urządzenie w ogóle zainteresuje klientów. Wygląda jednak na to, że obawy były nieuzasadnione, a Portal radzi sobie na rynku znakomicie.

Jak podaje Gamereactor.es, w ubiegłym tygodniu PlayStation Portal sprzedało się w Hiszpanii w liczbie 5700 egzemplarzy, co być może nie robi wielkiego wrażenia na pierwszy rzut oka, ale w tym samym okresie Microsoft sprzedał tylko 2000 konsol. Jeszcze gorzej Amerykanie wypadają na tle PS5, których sprzedano w tym czasie 32 tysiące, a nawet Nintendo Switch z wynikiem 6 tysięcy sztuk.

Warto też wspomnieć, że według najnowszych raportów dotyczących rynku Europejskiego, Microsoft traci coraz więcej, a Sony stale powiększa swoją przewagę. Widać, że Japończycy mocno inwestują w nowy sprzęt i dodatkowe akcesoria, co najwyraźniej sprawdza się bardzo dobrze i zachęca klientów do zakupów.

Co prawda podane przez hiszpański portal dane dotyczą tygodnia, w którym PlayStation Portal debiutowało w tym kraju, więc stosunkowo wysoka sprzedaż nie ma dużych szans utrzymać się na tym poziomie. Mimo to fakt, że uznawane za raczej niszowe urządzenie do streamingu sprzedaje się lepiej od Xboksów, powinien być wyraźnym sygnałem dla firmy z Redmond, że coś jest nie tak i należy nieco zmienić strategię.

Zobacz także