PlayStation szuka twórców gier w Indiach
Nowa inicjatywa.
Sony Interactive Entertainment ogłosiło nową inicjatywę, mającą na celu przebudzenie indyjskiego środowiska gier wideo, które - jak na 1,4 miliard mieszkańców - jest raczej mało aktywne.
„Ten inkubator ma na celu zidentyfikowanie obiecujących, miejscowych deweloperów i wspieranie ich w dostarczaniu atrakcyjnych wrażeń związanych z grami do globalnej społeczności graczy” - czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym na oficjalnej stronie japońskiej korporacji.
„Poprzez mentoring, szkolenia i inwestycje w wybrane projekty, PlayStation stara się obniżyć barierę wejścia i wypromować najciekawsze talenty wyłaniające się z Indii. Mamy przyjemność ogłosić tę nową inicjatywę i wystosować zaproszenie do składania wniosków” - czytamy dalej.
Liczba miejsc jest ograniczona, choć wnioski składać mogą firmy o dowolnych rozmiarach, w tym jednoosobowe przedsiębiorstwa bez doświadczenia na konsolach - choć wspierane są także pomysły na PC. Co interesujące, nie ma górnej kwoty dofinansowania, jest dolna granica - minimum 100 tysięcy dolarów.
Sony już kilka lat temu rozpoczęło podobny program w Chinach, efektem którego było choćby F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch, ANNO: Mutationem i umowa wydawnicza na Genshin Impact, a także całe mnóstwo nadchodząych produkcji: Boundary, Evotinction, Lost Soul Aside, Convallaria czy AI-LIMIT.
Czas pokaże, czy indyjska inicjatywa okaże się równie owocna. Rynek gier wideo w tym kraju jest skromny, biorąc pod uwagę ogromną liczbę pracowników z wykształceniem technicznym. Popularne jest za to podwykonawstwo, a własne oddziały w Indiach ma Rockstar, Codemasters czy Ubisoft (choć biura w Pune i Mumbaju nie były w stanie poradzić sobie z remakiem Prince of Persia: The Sands of Time).
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.