PlayStation szykuje dziesięć filmów, seriali oraz „trochę animacji”
Sporo adaptacji.
Filmowe i serialowe adaptacje gier wideo biją rekordy popularności, więc nie powinno dziwić, że w najbliższych latach zobaczymy całe mnóstwo projektów tego typu. Samo PlayStation opracowuje obecnie dziesięć przedsięwzięć.
O szeroko zakrojonych planach mówił Asad Qizilbash, szef PlayStation Productions, czyli działu japońskiej korporacji założonego właśnie w tym celu. - Mamy dziesięć projektów w różnych fazach rozwoju, co jest naprawdę ekscytujące - przyznał w oficjalnym podcaście firmy. - Filmy, telewizja, trochę animacji. To co jest dla mnie naprawdę ekscytujące to różnorodność historii, które opowiadamy.
Dobre wieści będą zapewne takie, że menedżer zdaje sobie sprawę z faktu, że ważne jest przywiązanie do materiału źródłowego, czy też odpowiednie rozłożenie opowieści w przypadku seriali.
- Ta samą dbałość i formuła, którą zastosowaliśmy w The Last of Us, znajdzie zastosowanie w przypadku Horizon i God of War - zapewnił. - Opowiemy historie z gry, bo możemy to zrobić. To serial, więc mamy na to czas i odcinki. Nie staramy się wcisnąć całości w dwugodzinny film.
- Otrzymamy historie z gry, ale znajdziemy też okazje, by poszerzyć je o inne postacie i bardziej rozbudować świat, czego nie można zrobić w grze, gdzie najważniejszy jest gracz - dodał. - To jest dla mnie ekscytujące. Fani zobaczą nie tylko, jak gra ożywa, ale dostaną także wiele nowych rzeczy, jak to, co zrobiliśmy z The Last of Us.
O jakich projektach mowa? Poza wspomnianymi serialami Horizon i God of War jest także seria na bazie Twisted Metal, a zapowiedziano już filmy Gran Turismo oraz Ghost of Tsushima. Nieoficjalnie mówi się, że mogą powstać też adaptacje Days Gone, Gravity Rush czy Jak and Daxter. Jak to jednak bywa, plany mogą zmieniać się wielokrotnie - „Uncharted” powstawało niemal 15 lat.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.