Pliki Daggerfall dostępne w silniku Unity
Szansa na remake?
Fani z grup DF Workshop przygotowali kompletny zestaw plików gry The Elder Scrolls 2: Daggerfall z 1996 roku, do wykorzystania w popularnym silniku Unity, otwierając drogę do potencjalnego remake'u lub innych projektów w tym samym świecie.
Potrzebne narzędzia umożliwiają import plików do Unity. Wymagana jest tylko kopia Daggerfall, oferowana przez Bethesdę za darmo.
Twórcy mogą skorzystać z wszystkich elementów graficznych tej klasycznej produkcji, a także animacji czy komponentów odpowiedzialnych za drzwi i przełączniki.
„Wszystko, co można zaimportować w edytorze, może działać także w czasie rzeczywistym w grze, umożliwiając budowę ogromnych światów na bazie zawartości Dagerfall i rozszerzenie ich za pomocą szerokich możliwości Unity” - napisał Gavin Clayton, odpowiedzialny za projekt.
W oryginalnym Daggerfall światu zagraża golem Numidium. Uriel Septim VII wysyła gracza z misją pokonania wroga raz na zawsze. Przejście z jednego końca świata na drugi zajmuje dwa tygodnie rzeczywistego (!) czasu, a całość dwukrotnie przewyższała obszar Wielkiej Brytanii.