Po 14 latach odkryto kody do Gran Turismo na PSP, ale do ich wpisania potrzeba trzeciej ręki
Albo bardzo zręcznych palców.
Nawet gry wydane przed wieloma laty wciąż mogą kryć wiele sekretów, a najnowszym dowodem na to podzielił się jeden z internautów, który odkrył nieznane wcześniej kody do gry Gran Turismo, wydanej w 2009 roku na przenośną konsolę PSP. Co ciekawe, wpisanie kodów może być dość skomplikowane, jeśli chcielibyśmy spróbować je aktywować samemu na własnej konsolce.
O odkryciu poinformował na Reddicie użytkownik o pseudonimie Pez2k. Z „czystej ciekawości” postanowił za pomocą narzędzia GTAdhocToolchain przeskanować aktywne w grze skrypty. „Tak się złożyło, że wypatrzyłem dwie listy przycisków w jednym z głównych skryptów. Potem wykonałem parę podejść, żeby ujawnić, które klawisze konkretnie muszą być przytrzymane, a następnie spróbowałem zweryfikować, czy kombinacje przycisków faktycznie robią to, co sugeruje skrypt” - tłumaczy dataminer.
Internauta dodał też, że tą samą metodą odkryto kody do Gran Turismo 4 oraz wszystkie komendy debugowania w Gran Turismo 5 i 6. Jak się okazało, w GT na PSP znajdziemy dwa kody - pierwszy „doładowuje” nasze konto w grze kwotą 99 milionów kredytów, a drugi dodaje do garażu wszystkie 830 aut w ich domyślnych kolorach. W przypadku obu cheatów musimy w menu głównym przytrzymać przyciski Start, Select i jeden z klawiszy grzbietowych, po czym wpisujemy kombinację kierunków d-pada oraz przycisków akcji.
Ze względu na to, jak kody są skomplikowane do wpisania na fizycznej konsoli, być może jest to pozostałość po etapie produkcji gry, kiedy to wpisanie cheatów można było sobie ułatwić za pomocą funkcji zestawu deweloperskiego. Ponadto inni internauci w odpowiedziach do posta użytkownika Pez2k potwierdzili, że kody działają zarówno w europejskiej (PAL), jak i amerykańskiej wersji gry (NTSC).
Przypomnijmy, że Gran Turismo na PSP zadebiutowało w 2009 roku i jest jedną z najlepiej sprzedających się gier na tej platformie. Tytuł oparto w dużej mierze na Gran Turismo 4 z PS2, chociaż zawierał w sobie niektóre elementy (projekt menu, nowe pojazdy i przebudowany system fizyki) z nadal powstającego wówczas Gran Turismo 5. Był to także tytuł startowy pozbawionej napędu UMD konsoli PSP Go i mocno promowano możliwość kupienia i pobrania gry poprzez cyfrowy sklep PlayStation Store.