Skip to main content

Po 17 latach pracy Rob Pardo odchodzi z Blizzarda

„Przemysł gier jest obecnie bardzo ekscytujący.”

Rob Pardo - dyrektor kreatywny Blizzarda - opuścił studio po 17 latach pracy.

Pardo opublikował oświadczenie na forum firmy. Przyznał, że zanim dołączył do Blizzarda był wielkim miłośnikiem gier studia, a w szczególności gatunku strategii czasu rzeczywistego.

„Gdy otrzymałem możliwość pracy nad StarCraftem, spełniło się moje marzenie” - czytamy w oświadczeniu. „Blizzard Entertainment było po prostu najlepszym miejscem na świecie dla projektanta gier.”

„Jestem bardzo dumny z mojego wkładu w dokonania studia Blizzard” - dodał Pardo. „Od budowania trwale zakorzenionych w rynku gier, przez wsparcie dla rozwijającego się e-sportu, przemianę świata Warcrafta w fabularny film, i - oczywiście - możliwość świętowania naszych wspólnych pasji ze społecznością Blizzarda oraz na BlizzConie.”

Nie jest jasne, dlaczego Rob Pardo opuścił firmę. Eurogamer skontaktował się ze studiem, by dowiedzieć się, czy była to osobista decyzja twórcy czy może zaważyły inne okoliczności, związane ze zmianami personalnymi w Blizzardzie. Póki co, wygląda na to, że sam Pardo optymistycznie patrzy w przyszłość.

„Nie mogę się doczekać, by już jako gracz bawić się przy grach Blizzarda przez wiele kolejnych lat. A najważniejsze, że teraz będę miał wiele czasu, by nauczyć się zbudować konkurencyjną talię w Hearthstone” - napisał.

Obecnie twórca zamierza spędzić wakacje z rodziną; wiele czasu poświęci grom wideo. Będzie też myślał nad przyszłością.

„Przemysł gier jest obecnie bardzo ekscytujący, z kwitnącym rynkiem PC, nowymi konsolami, grami mobilnymi, i wirtualną rzeczywistością stającą się prawdziwą rzeczywistością. Wygląda to trochę tak, jakbyśmy mieli wykonane wszystkie questy i wchodzili po raz pierwszy do nowej lokacji.”

Rob Pardo urodził się w 1970 roku. Pracę w studiu Blizzard rozpoczął w 1997 roku. Był designerem m.in. Diablo 2, StarCrafta i Diablo 3. Jako główny projektant zadebiutował przy dodatku Brood War do StarCrafta, a następnie kierował pracami nad Warcraftem 3: Reign of Chaos. Był też głównym projektantem World of Warcraft.

Intro wprowadzające do Brood WarZobacz na YouTube

Zobacz także