Po krytyce, Gearbox chce wymusić zmiany w działalności G2A
AKTUALIZACJA: Zerwano współpracę.
Aktualizacja (08.04): G2A nie przystało na warunki ultimatum. W związku z tym Gearbox Software postanowiło zerwać współpracę.
„Jako że G2A nie podjęło żadnych działań przed debiutem Bulletstorm: Full Clip Edition na PC, Gearbox Publishing wywiążę się ze swoich obietnic i nie będzie bezpośrednio wspierać rynku, który nie przystał na nasze prośby i nie zobowiązał się publicznie do ochrony konsumentów i deweloperów” - napisał Steve Gibson, szef działu wydawniczego Gearbox, w oświadczeniu przesłanym Eurogamerowi.
„Nie kontrolujemy rynku G2A ani źródła, z którego biorą klucze, ale możemy potwierdzić, że rozpoczęliśmy proces wycofywania się ze współpracy” - dodał.
*
Oryginalna wiadomość (07.04): Jak informowaliśmy wczoraj, Gearbox podjęło współpracę z platformą aukcyjną G2A w celu sprzedaży edycji kolekcjonerskich Bulletstorm: Full Clip Edition. Decyzja nie została pozytywnie odebrana przez graczy, a teraz studio - zapewne w celu ratowania twarzy - chce wymusić zmiany na firmie z Rzeszowa.
Przygotowano czteropunktowe i raczej mało realistyczne ultimatum, według którego G2A miałoby zmodyfikować kilka podstawowych założeń swojej działalności.
Co interesujące, Gearbox opracowało wymienione „propozycje” we współpracy z Johnem „TotalBiscuit” Bainem, który zapowiedział wczoraj bojkot wszystkich przyszłych gier studia, właśnie w związku z nawiązaniem współpracy z G2A.
Jak informuje serwis Waypoint, pierwszy punkt ultimatum to udostępnienie ochrony zakupów G2A Shield za darmo dla wszystkich kupujących, bez - jak teraz - dodatkowych opłat czy subskrypcji. Zmiana musi zostać wprowadzona do 14 kwietnia.
Drugi punkt: w okresie 90 dni G2A umożliwi certyfikowanym deweloperom i wydawcom szukanie oraz oznaczanie nielegalnie pozyskanych kluczy gier do natychmiastowego usunięcia. Opcja ma być darmowa.
Trzeci punkt: wprowadzenie opóźnienia w sprzedawaniu gier, by uniemożliwić rozprowadzenie dużej liczby nielegalnie pozyskanych kluczy w krótkim okresie, zanim twórcy zdążą oznaczyć je do usunięcia.
Punkt ostatni: w okresie 30 dni G2A zrestrukturyzuje system płatności w celu uproszczenia procesu kupowania i sprzedawania, bez ukrytych opłat.
Nie spełnienie warunków powyższego ultimatum poskutkuje zerwaniem współpracy na linii Gearbox - G2A. Terminy są bardzo krótkie, a wymuszane zmiany głębokie, więc całość można raczej postrzegać jako próbę wyjścia z sytuacji „z twarzą” przez studio.
Warto dodać, że za produkcję zestawów - oraz start samej inicjatywy z wersjami kolekcjonerskimi - odpowiada właśnie firma z Rzeszowa.
Bulletstorm: Full Clip Edition debiutuje dzisiaj na PC, PS4 i Xbox One. Wersje kolekcjonerskie trafiły do sprzedaży 4 kwietnia.