Po latach w końcu się udało. Framerate Dark Souls 2 odblokowany bez psucia gry
Dzięki pracy fana.
Chociaż od premiery na komputerach w 2014 roku Dark Souls 2 zebrało wokół siebie aktywną społeczność moderską, to fani - aż do teraz - nie mogli okiełznać silnika gry i odblokować liczbę klatek. Teraz jednak stało się to możliwe dzięki projektowi DS2 Frame Unlimiter.
Na początek warto wyjaśnić, że specyfika używanego przez Dark Souls silnika zakładała, że gra będzie uruchamiana w 30 klatkach na sekundę na wszystkich platformach. Z tego też powodu właśnie na 30 odświeżeń na sekundę ustawiono działanie silnika fizycznego. Jeśli gracz wyłączył ograniczenie, powodowało to liczne negatywne skutki uboczne, a w tym między innymi:
- Zmniejszona odległość skoków
- Błędy fizyki
- Błędy animacji tekstur
- Zwiększone uszkodzenia broni
Za stworzenie moda DS2 Frame Unlimiter, którego można już pobrać z serwisu Nexusmods, odpowiada internauta o pseudonimie Emoose. Jak możemy się dowiedzieć z opisu na stronie projektu, modyfikacja naprawia wymienione wcześniej problemy, a także część kilka innych, na które wpływ miał zbyt duży framerate.
Twórca jednak zaznacza, że jest to na razie wersja beta i może nie działać poprawnie oraz zawiera pewne ograniczenia. Między innymi po uruchomieniu gry mod wymusza rozgrywkę w trybie offline, ponieważ autor jeszcze nie wie, jak odblokowany framerate może wpłynąć na zabawę z innymi graczami, którzy nadal grają z włączonym limiterem klatek. Niemniej można oczekiwać, że niedługo Emoose powróci z nową, poprawioną wersją.
Przypomnijmy, że Dark Souls 2 zadebiutowało w 2014 roku na PC, a także PlayStation 3 i Xbox 360. Rok później wydano rozszerzoną wersję o podtytule Scholar of the First Sin. W grze ponownie wcielamy się w nieumarłego, znanego jako Nosiciel Klątwy, z powodu której z czasem stanie się Pustym - istotą podobną do zombie. Aby złamać zaklęcie, postać gracza podróżuje do krainy Drangleic, dzie otrzymuje zadanie pokonania i zdobycia czterech Wielkich Dusz, należących do Pradawnych.