Skip to main content

Po ośmiu latach tworzenia moda do Resident Evil 4, fan znalazł pracę w branży

Zajmie się remasterami.

Fan Resident Evil 4, które ostatnie osiem lat spędził na tworzeniu moda odświeżającego grafikę w klasycznym horrorze, może pochwalić się „awansem”. Albert Martin - o nim mowa - znalazł pracę w branży gier.

Mężczyzna w 2014 roku rozpoczął prace nad Resident Evil 4 HD Project. Pomagał mu Cris Morales, a pełną wersję modyfikacji wydano w lutym ubiegłego roku. Teraz na oficjalnej stronie inicjatywy pochwalono się, że Martin znalazł zatrudnienie w studiu specjalizującym się w remasterach.

„Jestem naprawdę szczęśliwy, bo w końcu i po raz pierwszy w życiu pracuję w branży gier wideo” - napisał sam zainteresowany. Niedługo premierę będzie miał oficjalny remake RE4, lecz twórca moda nie obawia się, że jego ciężka praca pójdzie na marne.

„Jak zawsze powtarzałem, nie boję się, że remake zastąpi oryginał. To dwa różne doświadczenia, choć prawdą jest, że tym razem oryginalne RE4 i remake ukazują się w krótszym odstępie czasu, niż było w przypadku Resident Evil 2 i 3 oraz ich odświeżonych wydań” - napisał.

Teraz Martin ma jednak inne sprawy na głowie, ponieważ pracuje w Nightdive Studios, które także zajmuje się przywracaniem do życia klasyków z przeszłości. Firma odpowiadała w ostatnich latach za Turok Dinosaur Hunter, Turok 2: Seeds of Evil, Forsaken Remastered, Doom 64, Quake, Shadow Man Remastered, PowerSlave Exhumed czy obie odsłony System Shock.

Jeśli o Resident Evil 4 HD Project mowa, mod wymaga pełnej wersji gry w wersji PC, podnosząc rozdzielczość niemal wszystkich tekstur. Przygotowano też sporo nowych modeli, by płaskie obiekty - lampy, świeczniki, drzwi - wyglądały znacznie lepiej. Deweloper wybrał się nawet do Hiszpanii i Walii, by wykonać zdjęcia lokacji, którymi inspirował się Capcom przy tworzeniu oryginału.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także