Skip to main content

Podziemia w becie Diablo 4 zbyt powtarzalne? Podobno tak miało być

Przynajmniej według twórców.

Po wczesnej becie Diablo 4, która zakończyła się w miniony poniedziałek, w sieci pojawiły się zarzuty graczy dotyczące powtarzalności lochów i podziemi. Reżyser gry postanowił odnieść się do niepochlebnych opinii.

Portal NME przeprowadził rozmowę z reżyserem Diablo 4, którym jest Joe Shelly. Twórca odniósł się do słów krytyki i wyjaśnił, że beta zawiera tylko jeden z pięciu obszarów świata, jakie dostępne będą w pełnej wersji gry, a podziemia różnią się w zależności od obszaru, na którym się znajdują.

- Umieściliśmy w grze ponad 100 lochów, a wiele z nich nie znajduje się w Strzaskanych Szczytach. Spodziewamy się, że gdy będziesz rozwijać swoją postać, będziesz przemierzał wiele różnych podziemi, zamiast w kółko powtarzać te same lokacje. Tak naprawdę chodzi o to, aby w czasie zdobywania poziomów doświadczać różnych rodzajów lochów rozsianych po całym świecie, a w wersji beta dostępny jest tylko ułamek wszystkich podziemi - powiedział Joe Shelly z Blizzarda.

Twórca przekonuje, że podobieństwo niektórych lokacji wynika z nowej filozofii projektowania, według której podziemia mają być bardziej realistyczne i sprawiać wrażenie osadzonych w świecie gry w logiczny sposób. Pomysł zakłada, że mamy mieć do czynienia z przeciwieństwem kompletnie losowych Głębokich Szczelin znanych z Diablo 3. Ponadto nie wszystkie lochy skupione będą na walce.

W niektórych podziemiach przyjdzie nam rozwiązywać zagadki, pokonywać potężnych bossów czy też sprostać specjalnie zaprojektowanym wyzwaniom. Zdaniem Shelly'ego rejon Strzaskanych Szczytów dostępny w becie stanowi zaledwie około 20% całego świata, więc w miarę postępów fabularnych odkrywać będziemy różnorodne i zdywersyfikowane lokacje. Ze słów twórcy wynika, że tym razem Blizzardowi zależy głównie na urozmaiceniu lochów pod względem rozgrywki, a nie tylko stylistyki.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także