Pokaz Cyberpunk 2077 na Gamescomie wyglądał lepiej niż udostępniony gameplay - analiza Digital Foundry
Kwestia rozdzielczości.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry opublikowali analizę prezentowanych na tegorocznym Gamescomie fragmentów Cyberpunk 2077. Podkreślają, że na targach gra wyglądała lepiej niż w udostępnionym niedawno gameplayu.
Dziennikarze zwracają uwagę, że problemem jest rozdzielczość. Opublikowane kilka dni temu wideo zarejestrowano w 1080p, podczas gdy w niemieckiej Kolonii produkcja przedstawiana była na dużych ekranach w 4K.
Digital Foundry przekonuje, że mniejszy rozmiar obrazu znacząco wpłynął na jakość oprawy graficznej. Cyberpunk 2077 przepełniony jest wieloma szczegółami, które jednak w obrobionym materiale w Full HD nie są widoczne.
Autorzy analizy jednocześnie zaznaczają, że w niespełna 15-minutowym nagraniu zaprezentowano jedynie część elementów z pokazu na Gamescomie. Uczestnicy wydarzenia mogli ujrzeć fragment trwający około godziny.
Redaktorzy wyjaśniają też, że ujęcia przedstawiane na targach wyglądały lepiej niż w ubiegłym roku. Poprawiono na przykład jakość odbić, które wbrew pozorom nie wykorzystywały ray tracingu, a metody zastosowanej wcześniej w Wiedźminie 3. Szczególnie ładnie prezentowały się w kałużach i na metalowych powierzchniach.
Śledzenia promieni w czasie rzeczywistym użyto - tak jak w Metro Exodus - na bezpośrednich źródłach światła, czyli między innymi neonach i ozdobach noszonych przez V. Takie rozwiązanie ma dokładniejszy wpływ na oświetlenie, co przekłada się na „piękne rezultaty”.
Zobacz: Cyberpunk 2077 - premiera i najważniejsze informacje
Demonstracja uruchomiona była na PC z kartą graficzną GeForce RTX 2080 Ti w 4K. Digital Foundry podkreśla, że mimo wysokiej rozdzielczości, gra działała w stałych 30 klatkach na sekundę, choć w niektórych momentach dochodziło do niewielkich spadków płynności.
Cyberpunk 2077 ukaże się 16 kwietnia 2020 roku na PC, PS4 i Xbox One.
Następnie: Duchowy następca Dead Space - mroczny zwiastun horroru Negative Atmosphere