Pokaz mody Diablo 4 nie przypominał Diablo 4
„Piekło jako piękne miejsce”.
Podczas zeszłotygodniowych targów mody Milan Fashion Week odbył się nietypowy pokaz. Duński dom mody Han Kjøbenhavn przedstawił serię kreacji powstałych we współpracy z Blizzardem i zainspirowanych „mroczną stroną i istotą konfliktu” w Diablo 4. Motywem kolekcji zatytułowanej „Chthonic Penumbra” było hasło „piekło jako piękne miejsce”.
Jak informuje serwis PC Gamer, dla projektanta Jannika Wikkelsø Davidsena współpraca z Blizzardem wypadła bardzo naturalnie, ponieważ miał wcześniej styczność z marką Diablo i znał świat przedstawiony w grze oraz jego mroczny klimat. Porównał nawet współpracę między deweloperem a domem mody do „współdzielenia emocjonalnego DNA”.
„Konflikt to ważne słowo - bez konfliktu nie ma emocji. Dla mnie ciemność jest piękna. Jak zrównoważyć te dwie rzeczy? To generuje całkowicie nowe uczucia. To, co tworzymy, ma dużo wartości i wyrazu w kreacjach, nad którymi pracujemy. W tym kontekście staram się odwzorować przygodę z Diablo na równi z moją własną przygodą” - przekazał Davidsen redakcji dziennika NME.
„Chodziło bardziej o znalezienie równowagi i płynności. Czy projekty będą odpowiednie zarówno dla marki Han Kjøbenhavn, jak i Diablo, w formie, w jakiej go przedstawiamy? To była dla mnie niezwykła przygoda - wyczuć odpowiedni balans, ponieważ stroje nie mogą być zbyt efekciarskie ani za bardzo oderwane emocjonalnie” - kontynuował projektant.
Jeśli chodzi o dalsze plany w ramach współpracy, Davidsen potwierdza możliwość, że ubrania powstałe we współpracy z Blizzardem pojawią się w przyszłości sprzedaży. „Weźmiemy cały ładunek emocjonalny zawarty w kreacjach, które przygotowaliśmy na Milan Fashion Week i stonujemy to do poziomu ubrań, które będą mogły być noszone na co dzień. To jest kolejny etap naszej kolaboracji”.