Skip to main content

Pokazy PS5 i gier Ubisoftu popularniejsze niż prezentacje na E3

Analiza firmy SuperData.

Analitycy z SuperData opublikowali dane, z których wynika, że odwołanie E3 nie zaszkodziło dużym wydawcom. Okazuje się, że prezentacje poszczególnych firm cieszyły się większą popularnością niż tradycyjne konferencje targowe.

Z ujawnionych przez ekspertów informacji wynika, że średnia oglądalność na minutę czerwcowego pokazu gier na PS5 na Twitchu wynosi 1,51 miliona użytkowników. Natomiast organizowane przy okazji ubiegłorocznej imprezy w Los Angeles wydarzenia Microsoftu i Nintendo śledziło odpowiednio 940 tysięcy i 560 tysięcy widzów (Sony nie było obecne).

Oglądalność pokazu PS5 w porównaniu do popularności prezentacji Microsoftu i Nintendo z E3 2019 oraz The Game Awards (źródło: SuperData)

Większe zainteresowanie wzbudziła też prezentacja produkcji Ubisoftu. Średnia oglądalność na minutę osiągnęła poziom 1,02 miliona osób, zaś konferencję firmy z E3 2019 oglądało 750 tysięcy internautów. Analitycy zwracają jednak uwagę, że wpływ na rezultat mogła mieć promocja z darmowym egzemplarzem Watch Dogs 2 dla widzów niedawnego pokazu.

Gorzej poradziło sobie PC Gaming Show. Tegoroczną edycję oglądało średnio 68 tysięcy osób, a ubiegłoroczną - 141 tysięcy.

Oglądalność prezentacji Ubisoftu w 2020 i 2019 roku (źródło: SuperData)

„Efekt przeniesienia się na zdalne konferencje w 2020 roku wskazuje, że wydawcom wysokobudżetowych gier nie szkodzi ominięcie E3 lub innych imprez, przynajmniej pod względem średniej oglądalności. Mniejsze firmy korzystają jednak z obecności na większych wydarzeniach” - podsumowuje analityk Carter Rogers.

Nadmienić należy, że przedstawione dane nie uwzględniają niedawnej prezentacji Microsoftu. Nie wiadomo więc, czy pokaz Xbox Series X odniósł większy sukces w kontekście liczby widzów.

Źródło: SuperData

Zobacz także