Pokémon GO - Gyms (Areny), wybór drużyny i prestiż
Jaki typ Pokemona jest skuteczny przeciw innym?
Po osiągnięciu 5. poziomu doświadczenia w Pokémon GO możemy zacząć odwiedzać Gymy, czyli Areny, w których zmierzysz się z Pokémonami wystawionymi przez innych trenerów.
Przed pierwszym wkroczeniem na Arenę będziesz jednak musiał wybrać drużynę. Decyzja nie ma większego znaczenia, choć niektórzy podejrzewają, że przystąpienie do konkretnej frakcji może w przyszłości pomóc w zdobyciu legendarnego ptaka - nie zostało to jeszcze udowodnione.
Wybór drużyny
Gdy pierwszy raz odwiedzisz Gym, Professor Willow poleci, żebyś dołączył do jednej z trzech dostępnych w grze frakcji. Najlepiej zdecydować się na drużynę, do której należą nasi znajomi.
Team Instinct
Drużyna żółta to Team Instinct, a jej liderem jest niejaki Spark. Zespół ten - jak sugeruje nazwa - kieruje się instynktem w swoich działaniach. Uważają, że sukces w bitwach Pokemonów często zależy w dużej mierze od zaufania swoim przeczuciom. Maskotką tej drużyny jest legendarny ptak Zapdos (typ elektryczny).
Team Mystic
Najczęściej wybierana przez graczy drużyna - być może większość użytkowników lubi kolor niebieski. Liderką zespołu jest Blanche. Frakcja interesuje się zagadnieniami ewolucji, nie ulegają emocjom i wierzą w siłę inteligencji. Uważają, że zachowanie spokoju w każdej sytuacji jest niezbędne na drodze do zwycięstwa. Ich maskotka to legendarny ptak Articuno (typ lodowy).
Team Valor
Najbardziej żywiołowy zespół, którego liderką jest Candela. Czerwony Team Valor wyznaje zasadę, że w rozwoju Pokemonów najbardziej przydatne jest utrzymywanie ze stworkami bliskiej więzi, zaprzyjaźnianie się z nimi. Członkowie tej frakcji marzą o zostaniu mistrzami, są dumni i odważni. Maskotka zespołu to legendarny ptak Moltres (typ ogniowy).
Powrót do spisu treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki
Gyms (Areny) i prestiż
Gyms to Areny, na których stoczysz pojedynki. Na mapie zauważysz, że ikona Gymu może być częściowo żółta, czerwona lub niebieska (zawsze dominującym kolorem jest szary). To wskazuje, jaki zespół kontroluje dany Gym.
Walczyć możesz zarówno w Gymach własnej drużyny, jak też na Arenach kontrolowanych przez oponentów. Starcia zawsze przebiegają tak samo, ale cel walki jest inny, choć w każdym przypadku chodzi o prestiż.
Każdy Gym posiada punkty prestiżu - im więcej, tym lepiej. Walcząc z Pokemonami w Gymach rywali, mamy szansę na obniżanie ich poziomu prestiżu. Trenując - czyli walcząc ze stworkami sojuszników w Gymach naszej frakcji - podnosimy prestiż Areny naszej drużyny.
Sam też możesz spotkać Arenę, która nie jest jeszcze kontrolowana przez nikogo. Możesz ją przejąć i wystawić w niej własne Pokemony, by rozpocząć kumulowanie prestiżu własnego Gymu. Areny rywali można przejąć, gdy prestiż Gymu spadnie do zera.
Kontrolowanie Aren i wystawianie stworków, by broniły Gymu, to jedyne źródło pozyskiwania monet Pokecoins. Poza tym, pozostaje jedynie opcja zakupu waluty.
Przejdź dalej: Pokémon GO - walka i trenowanie
Pojedynki
Walka wygląda inaczej niż w grach Pokemon z przenośnych konsol Nintendo. Starcia odbywają się w czasie rzeczywistym, nie są to potyczki turowe. Trzeba więc uważać, by rozpocząć atakowanie, gdy tylko zacznie się mecz.
Założenia są banalne. By użyć standardowego ataku, wystarczy stuknąć w ekran - to wszystko. Takie uderzenia ładują energię ataków specjalnych, które aktywujemy przytrzymując palec na ekranie nieco dłużej.
Ważnym aspektem gry - wprowadzonym po to, by pojedynki nie ograniczały się do nieustannego stukania w ekran - są uniki. Są niezwykle istotne, jeżeli przeciwnik ma przewagę (na przykład jego Pokemon jest reprezentantem typu, który jest skuteczny przeciwko naszemu stworkowi). By wykonać unik, przesuń palcem po ekranie w lewo lub w prawo na moment przed uderzeniem.
Podczas walki duże znaczenie ma typ wystawionych Pokemonów. Różne typy są skuteczne przeciwko innym. Przed rozpoczęciem walki w Gymie zawsze można sprawdzić jakie typy są wystawione do obrony, co pozwoli rozsądnie dobrać drużynę własnych stworków (maksymalnie sześciu).
Typy Pokemonów:
Każdy napotkany Pokemon należy do konkretnego typu - przez to ma oczywiście inne cechy, zalety i wady. Zerknij też na naszą listę wszystkich Pokemonów.
-
Normalny (Normal)
Silny przeciwko: -
Wrażliwy na: Fighting
- Ognisty (Fire)
Silny przeciwko: Grass, Ice, Bug, Steel
Wrażliwy na: Water, Ground, Rock
- Wodny (Water)
Silny przeciwko: Fire, Ground, Rock
Wrażliwy na: Electric, Grass
- Elektryczny (Electric)
Silny przeciwko: Water, Flight
Wrażliwy na: Ground
- Trawiasty (Grass)
Silny przeciwko: Water, Ground, Rock
Wrażliwy na: Fire, Ice, Poison, Flight, Bug
- Lodowy (Ice)
Silny przeciwko: Grass, Ground, Flight, Dragon
Wrażliwy na: Fire, Fight, Rock, Steel
- Walczący (Fight)
Silny przeciwko: Normal, Ice, Rock, Dark, Steel
Wrażliwy na: Flight, Psychic, Fairy
- Trujący (Poison)
Silny przeciwko: Grass, Fairy
Wrażliwy na: Ground, Psychic
- Ziemny (Ground)
Silny przeciwko: Fire, Electric, Poison, Rock, Steel
Wrażliwy na: Electric, Ice, Rock
- Latający (Flight)
Silny przeciwko: Grass, Fight, Bug
Wrażliwy na: Rock, Steel, Electric
- Psychiczny (Psychic)
Silny przeciwko: Fight, Poison
Wrażliwy na: Bug, Ghost, Dark
- Robak (Bug)
Silny przeciwko: Grass, Psychic, Dark
Wrażliwy na: Fire, Flight, Rock
- Skalny (Rock)
Silny przeciwko: Fire, Ice, Flight, Bug
Wrażliwy na: Water, Grass, Fight, Ground, Steel
- Duch (Ghost)
Silny przeciwko: Psychic
Wrażliwy na: Dark
- Smoczy (Dragon)
Silny przeciwko: Dragon
Wrażliwy na: Ice, Fairy
- Mroczny (Dark)
Silny przeciwko: Psychic, Ghost
Wrażliwy na: Fight, Bug, Fairy
- Stalowy (Steel)
Silny przeciwko: Ice, Rock, Fairy
Wrażliwy na: Fire, Fight, Ground
- Bajkowy (Fairy)
Silny przeciwko: Fight, Dragon, Dark
Wrażliwy na: Poison, Steel