Skip to main content

Pokemon Go - Master League: które Pokemony wybrać

Najlepsze rekomendacje.

Skonstruowanie silnej drużyny do Master League w Pokemon Go to czynność, nad którą warto spędzić nieco więcej czasu - szczególnie teraz, kiedy rozgrywki są regularną częścią Go Battle League.

W każdym sezonie Go Battle League, przez dwa tygodnie to właśnie Master League będzie w centrum zainteresowania. Musisz więc przygotować najlepszą drużynę bez ograniczeń co do CP.

W tym poradniku znajdziesz kilka cennych wskazówek odnośnie budowania składu, a także nasze rekomendacje najlepszych Pokemonów.


Na tej stronie:


Jakie Pokemony do Master League w Pokemon Go

W Master League nie ma limitów co do CP, więc masz tu najwięcej wolności ze wszystkich lig. Choć najlepsze Pokemony w grze dobrze sobie tu poradzą, są też stworki, które warto wybrać, biorąc pod uwagę to, jakie Pokemony wybierają inni. A to nie zawsze oznacza największą siłę.

Legendarne Pokemony są tu najbardziej przydatne, ale możesz zbudować drużynę również bez nich - celem skontrowania legend oponentów lub większego zróżnicowania zespołu.

Dialga i Kyogre to popularne wybory w Master League

CP to nie wszystko - przede wszystkim musisz wybrać Pokemnony, których typy wzajemnie się uzupełniają i maksymalizują szansę powodzenia drużyny. Jest na to kilka sposobów - od wykonywania Lucky Trades, by zmniejszyć koszt Stardust o połowę (i zwiększyć prawdopodobieństwo dobrych statystyk), czy zatroszczenie się, by Pokemon był twoim Best Friend, aby otrzymał premię do CP jako twój Buddy.

Poza tym, im wyższy masz poziom trenera, tym wrasta maksymalne CP, choć wiąże się to również ze wzrostem kosztu Stardust i Candy przy niewielkim zysku w CP.

Niezależnie w której lidze jesteś, powinieneś rozglądać się za Pokemonami, które mają dużą wytrzymałość (bulk), czyli zdolność przyjmowania ciosów charged. Interesują cię też stworki, które najlepiej kontrują najczęściej wybierane przez trenerów Pokemony.

Zobacz na YouTube

Pamiętaj jednak, że żadna drużyna nie jest niezwyciężona - nigdy nie wiesz, z kim będziesz się mierzył. Mimo to, z zaproponowanymi przez nas Pokemonami powinieneś zajść znacznie dalej niż z losowo dobranymi podopiecznymi.


Pokemon Go - Master League: najlepsze Pokemony

Nie ma jednej, najlepszej drużyny, jako że nie wiesz, z kim będziesz się mierzył. Drużyna złożona z poniższych Pokemonów powinna jednak pomóc każdemu graczowi zajść daleko w Master League - nawet jeśli dopiero zaczynasz tu przygodę.

Dragonite

Typ: Dragon / Flying
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Dragon Breath (Fast), Dragon Claw (Charged), Superpower (Charged)
Dragonite jest słaby w starciu z: Ice, Dragon, Rock, Fairy

Dragonite jest jednym z najlepszych wyborów do Master League. Jego wysoki limit CP daje mu brutalną siłę, z którą niewiele innych Pokemonów może się równać, i działa jako bardzo skuteczna kontra typu Dragon. A dzięki porzuceniu Hurricane'a na rzecz nowo zdobytego Superpower, Dragonite wystrzelił w górę rankingów, stając się jedną z najlepszych możliwych opcji w tzw. mecie.

Ten ruch jest naprawdę świetny i mimo że powoduje pewne osłabienie Dragonite'a, wystarczy, aby odwrócić sytuację na twoją korzyść, nawet w przypadku tak silnego wroga jak Dialga.

Dobrą wiadomością jest to, że Dragonite, który był bohaterem Community Day i jest w grze niemal od początku, będzie dostępny dla większości graczy - choć można to potraktować równocześnie jako złą wiadomość. Jeśli więc nie chcesz grać Dragonitem, upewnij się, że masz na niego jakąś kontrę, np. Togekiss, Zacian, Lugia, Metagross lub Gyarados, które mogą pokonać tego ulubieńca fanów.

Jeśli zastanawiasz się, czy powinieneś używać Shadow Dragonite'a zamiast zwykłego, odpowiadamy: nie powinieneś.

Mewtwo

Typ: Psychic
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Psycho Cut (Fast), Psystrike (Legacy Charged), Shadow Ball (Legacy Charged)
Mewtwo jest słaby w starciu z: Bug, Dark, Ghost

Mewtwo świetnie radzi sobie w Master League. Jego maksymalne CP jest najwyższe ze wszystkich Pokemonów znajdujących się w mecie Master League.

Dawniej toczyła się debata na temat najlepszych sposobów rozwoju Mewtwo, a idealny wybór sprowadzał się do tego, czy miałeś wariant Shadow z Ice Beam, czy zwykłą wersję z Focus Blast. Nie musisz się tym jednak przejmować, ponieważ używamy tego, co jest po prostu najlepsze w obu wariantach - Psystrike i Shadow Ball. Ten drugi atak służy między innymi pokonaniu Lugii, która jest ulubionym wyborem trenerów w Master League.

Istnieje jeszcze trzeci wariant, Armored Mewtwo, ale jak na ironię jest on słabszy niż pozostałe dwie opcje ze względu na znacznie gorszy zestaw ruchów, więc odradzamy używanie go w Master League.

Lugia

Typ: Psychic / Flying
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Dragon Tail (Fast), Sky Attack (Charged), Aeroblast (Legacy Charged)
Mewtwo jest słaby w starciu z: Dark, Electric, Ghost, Ice, Rock

Pomimo bardzo niefortunnego zestawu słabości Lugii, jest to świetny wybór do Master League dzięki swojej ekstremalnej wytrzymałości i presji, jaką wywiera na przeciwników, aby zniszczyć ich tarcze.

Niezwykle potężny atak Aeroblast czyni Pokemona świetnym atakującym, chociaż minusem jest bardzo ograniczony zestaw ruchów.

Lugia jest aktualnie uważana za najpotężniejszego Pokemona w mecie. Warto jednak zwrócić uwagę na drobną różnicę między wariantem zwykłym i Shadow Lugią. Wariant Shadow jest nieco gorszy w pojedynkach, przegrywając chociażby z Zekromem, Yveltalem i Excadrillem. Zwykła wersja przegra z Metagrossem, Mewtwo i Gyaradosem, a obie zostaną pokonane przez Dialgę i Giratinę Origin. Bez względu na to, którą z nich wybierzesz, upewnij się, że wiesz, kiedy dokonać wymiany.

Kyogre

Typ: Water
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Waterfall (Fast), Surf (Charged)
Kyogre jest słaby w starciu z: Electric, Grass

Kyogre to kolejny legendarny pokemon, który wyróżnia się już samą siłą i wytrzymałością - plusem jest też charakterystyczny ruch, Origin Pulse. Jak na Legendę jest dość powszechny, więc możliwe, że masz go już w kolekcji.

Chociaż jego wodny typ nie jest zbyt przydatny w obecnej mecie, znalazł się na tej liście głównie ze względu na niemal gwarantowaną wygraną z Metagrossem, Zacianem, Garchompem i Groudonem, a także Mewtwo i Gyaradosem. Przegra jednak z Zekromem, Dragonite, Rayquazą, Dialgą i Giratiną, co czyni go równie ryzykownym, co opłacalnym.

Groudon

Typ: Ground
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Mud Shot (Fast), Fire Punch (Legacy Charged), Precipice Blades (Legacy Charged)
Kyogre jest słaby w starciu z: Grass, Ice, Water

Dodanie charakterystycznego ruchu Groudona, Precipice Blades, naprawdę przysłużyło się temu Pokemonowi, pomagając mu pewnie pokonać niektórych przeciwników z mety, od Metagrossa i Dialgi po Mewtwo, Zaciana i Garchompa. Groudon jest teraz bardzo dobrym wyborem w Master League.

Minusem jesto to, że nie wygra z każdym. W walce ma niewielkie szanse z Dragonite, Gyaradosem, Lugią, Yveltalem i oczywiście jego odwiecznym nemezis, Kyogre.

Mamoswine

Typ: Ice / Ground
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Powder Snow (Fast), Bulldoze (Charged), Avalanche (Charged)
Mamoswine jest słaby w starciu z: Fighting, Fire, Grass, Steel, Water

Wiele często wybieranych przez trenerów Pokemonów jest słabych w starciu z typem ice i ground - a właśnie do tych typów należy Mamoswine, dlatego jest świetny do kontrowania.

Podwójny typ tego Pokemona oznacza, że ma też więcej słabości. Między innymi typ steel, jak Kyogre, na którego najpewniej natrafisz.

Ostatecznie jednak to bardzo dobra opcja - szczególnie że poprzednia ewolucja - Swinub - jest łatwa do zdobycia.

Dialga

Typ: Steel / Dragon
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Dragon Breath (Fast), Iron Head (Charged), Draco Meteor (Charged)
Dialga jest słaba w starciu z: Fighting, Ground

Niegdyś niekwestionowany królowa meta, Dialga była wszędzie w Master League i sytuacja wyglądała tak, że albo masz tego Pokemona, co go pokona, jak Groudon, Mewtwo, Metagross lub Garchomp.

Dialga nadal jest topowym wyborem, ale nie konieczna do zwycięstwa, więc nie martw się, jeśli jej nie masz.

Jeśli planujesz ją wykorzystać, upewnij się, że zainwestujesz swoje ciężko zarobione Candy w najlepszą możliwą Dialgę. Popularność tego Pokemona sprawia, że najpewniej natkniesz się na tego samego przeciwnika, więc o losie bitwy zdecyduje lepsze IV.

Dialga to kolejna legenda z odpowiednimi ruchami, typem (Steel jest ogólnie bardzo przydatne w walce) i siłą, aby pokonać zdecydowaną większość Pokemonów, z którymi przyjdzie mu jej zmierzyć.

Spodziewaj się jednak dobrze zbudowanych drużyn z atakami Fighting lub Ground, które nadal będą stanowić zagrożenie dla Dialgi.

Giratina (najlepiej typ Altered, ale Origin też się sprawdzi)

Typ: Ghost / Dragon
Idealne IV: 15/15/15
Giratina - ataki Altered: Shadow Claw (Fast), Dragon Claw (Charged), Ancient Power (Charged)
Giratina - ataki Origin: Shadow Claw (Fast), Shadow Ball (Charged), Ominous Wind (Charged)
Giratina jest słaba w starciu z: Dark, Dragon, Ghost, Ice, Fairy

Giratina doskonale radzi sobie nie tylko w Ultra League, ale też Master League. W skrócie, jest po prostu niezwykle silna, wykorzystując potężne ataki typu ghost i dragon do niszczenia niemal wszystkich przeciwników. Najlepszy jest typ Altered, ale Origin też jest dobrym wyborem.

Giratina Altered w szczególności skorzystała ze zmian w balansie gry, bo zwiększenie mocy Ancient Power pozwala jej wygrać z Gyaradosem i Togekissem.

To Pokemon legendarny, i dopóki nie pojawi się z powrotem w Raidach lub tygodniowych Researchach, będzie trudny do zdobycia - chyba że w ramach wymiany.

Ponieważ Giratina jest bardzo popularnym wyborem wśród graczy, trenerzy mają na nią przygotowane kontry, więc nie używanie jej także jest dobrą strategią - dlatego nie martw się, jeśli jej nie masz.

Reshiram

Typ: Dragon / Fire
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Dragon Breath (Fast), Crunch (Charged), Overheat (Charged)
Reshiram jest słaby w starciu z: Dragon, Ground, Rock

Podobnie jak Zekrom, Reshiram jest doskonałą opcją w Master League, szybko rozprawiając się z Metagrossem, Yveltalem, Togekissem i Giratiną. Tak samo jak Zekrom jest jednak wrażliwy na atak Ice Beam od Mewtwo.

Warto również zauważyć, że podczas gdy Reshiram powinien teoretycznie pokonać Dialgę (fire kontra steel), wytrzymałość Dialgi często wygrywa. Reshiram przegrywa również z Garchompem i Dragonite, których zapewne spotkasz.

Zekrom

Typ: Dragon / Electric
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Dragon Breath (Fast), Crunch (Charged), Wild Charge (Charged)
Zekrom jest słaby w starciu z: Dragon, Fairy, Ground, Ice

Jeśli szukasz elektrycznego Pokemona, który pokona wszystkie latające stworki, Zekrom jest tym, na którego powinieneś zwrócić uwagę. Charge Beam może być kuszący, bo pozwala przyspieszyć walkę, ale dominacja typu Dragon oznacza, że Dragon Breath jest lepszym ruchem.

Crunch jest doskonałą opcją przeciwko typowi Psychic, np. Lugii i Metagrossowi.

Kyurem

Typ: Dragon/Ice
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Dragon Breath (Fast), Glaciate (Legacy Charged), Dragon Claw (Charged)
Kyurem jest słaby w starciu z: Dragon, Fairy, Fighting, Rock, Steel

Dodanie Glaciate, charakterystycznego ruchu Kyurema, jest kluczowe dla pozycji tego Pokemona w Master League, a więc mecie zdominowanej przez Pokemony słabe na ruchy typu Ice. Glaciate obniża atak przeciwnika o jeden stopień przy każdym trafieniu.

Kyurem to dynamiczny Pokemon, który może wywierać dużą presję szybkimi ruchami, jednocześnie trzymając typy Dragon w ryzach. Należy tylko pamiętać, że przy pięciu słabościach trzeba ostrożnie wybierać walki.

Możesz spodziewać się zwycięstw z Giratiną, Swampertem, Mewtwo, Gyaradosem i Garchompem. Najpewniej jednak przegrasz z Zacianem, Lugią, Dialgą, Dragonite'em i Excadrillą.

Florges

Typ: Fairy
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Fairy Wind (Fast), Disarming Voice (Charged), Moonblast (Charged)
Florges jest słaba w starciu z: Poison, Steel

Jeśli chcesz pójść na całość z typem Fairy, Florges jest najlepszym wyborem. Korzystając z trzech ruchów typu Fairy, absolutnie zniszczysz Dragonite'a i Garchompa, a także pokonasz takie pokemony jak Gyarados, Zacian i Giratina Origin. Jeśli typ przeciwnika nie podpasuje, zostaniesz jednak szybko pokonany. Metagross wygra z Florges niewiarygodnie szybko, podobnie jak Excadrill, Kyogre, Dialga i Mewtwo.

Zanim Florges uzyskała dostęp do Fairy Wind dzięki zmianom ruchów, Vine Whip byłby najlepszym rozwiązaniem. Ale nowy ruch oznacza, że Florges może teraz pokonać Lugię, Giratinę Origin i Zaciana.

Yveltal

Typ: Dark / Flying
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Snarl (Fast), Dark Pulse (Charged), Focus Blast (Community Day Exclusive Charged)
Yveltal jest słaby w starciu z: Electric, Fairy, Ice, Rock

Pojawienie się Yveltala na scenie pomogło wyprzeć Darkraia z mety. Jest o wiele bardziej dostępny, dzięki większej częstotliwości występowania w raidach, a także lepiej sprawdza się jako atakujący typ Dark.

Jego połączenie wytrzymałości i potencjału spamerskiego jest czymś, za co pokochaliśmy go w Go Battle League. Wspomniana kombinacja czyni go śmiertelnym zagrożeniem dla Mewtwo, Giratiny, Groudona, Dialgi i Garchompa - z których wszyscy znajdują się na tej liście.

Uważaj jednak na typ Fairy - Togekiss i Zacian szybko zniszczą Yveltala, podobnie jak Dragonite, który, jak się spodziewamy, szybko zdominuje metę.

Solgaleo

Typ: Psychic/ Steel
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Fire Spin (Fast), Psychic Fangs (Charged), Iron Head (Charged)
Solgaleo jest słaby w starciu z: Dark, Fire, Ghost and Ground

Choć wygląd może mylić, Solgaleo nie jest typem ognistym. Jest to niezwykle wytrzymały typ Psychic/Steel, który stosuje szybkie ruch i presję na tarczę dzięki spamerskim atakom.

Fire Spin jest zwyczajnie przyzwoitym, wszechstronnym ruchem. Psychic Fangs to stosunkowo tani atak, który gwarantuje, że obrona przeciwnika spadnie o jeden poziom. Iron Head oferuje niezły zasięg i alternatywę, gdy obrona przeciwnika spadnie już do zera.

Wymaksowany Solgaleo wygrywa z Zacianem, Dialgą, Dragonite'em, Excadrillem i Gyaradosem. Przegra jednak z Giratiną, Garchompem, Metagrossem, Lugią i Mewtwo.

Zacian

Type: Fairy
Idealne IV: 15/15/15
Rekomendowane ataki: Quick Attack (Fast), Close Combat (Charged), Play Rough (Charged)
Zacian jest słaby w starciu z: Poison, Steel

Zacian jest interesującym wyborem, ponieważ Quick Attack pozwala na szybkie ładowanie, ale jego ruch Play Rough wymaga dużo energii, choć trzeba przyznać, że uderza mocno.

Tańszy ruch, Close Combat, nakłada na Zaciana -2 Def, co oczywiście stwarza problemy. Jeśli wolisz użyć Wild Charge zamiast Close Combat, to w zasadzie to samo, tylko z innym typem - wszystko zależy od tego, na kogo się natkniesz.

Niezależnie od tego, jaki ruch wybierzesz, ten spamerski, wytrzymały Pokemon z pewnością ci się przysłuży, bo pokona Dragonite'a i Garchompa, a nawet Gyaradosa i Togekissa!

Następnie: Pokémon Go - Cresselia: kontrowanie, słabości i ataki

Spis treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Poprzednio: Pokémon Go - zadanie The Shadowy Threat Grows: nagrody, etapy

Zobacz także