Skip to main content

Pokemon Go - typy Pokemonów, kontry: mocne i słabe strony

Na co wrażliwe są konkretne typy stworków?

Pokemon Go stawia w dużej mierze na walkę, a podczas potyczek znaczenie ma typ Pokemona oraz typy różnych ataków. Niektóre typy są szczególnie wrażliwe lub skuteczne przeciwko innym, dlatego wiedza o kontrach jest kluczowa przed przystąpieniem do starcia.

Miłośnicy serii Pokemon i gier z DS-a czy 3DS-a znają już dobrze tabelę typów, która zmieniała się na przestrzeni lat. Wykaz mocnych i słabych stron stworków może być jednak przytłaczający dla tych, którzy wcześniej nie interesowali się cyklem na konsole przenośne.

Poniżej znajdziecie prostą i czytelną tabelę, w której opisujemy, jaki rodzaj ataków jest najskuteczniejszy przeciw konkretnym typom stworków. Warto zaznaczyć - w przypadku Pokemona atakującego, znaczenie ma właśnie typ ciosu, a nie typ Pokemona.


Tabela typów, odporności i kontr w Pokemon Go

Oto wszystko, co musisz wiedzieć o słabościach i mocnych stronach Pokemonów w Pokemon Go. Gra jest w języku angielskim, więc pozostaiwamy oryginalne nazwy typów.

TypSilny przeciwko...Słaby przeciwko...Odporny na...Wrażliwy na...
Normal-Rock, Ghost, SteelGhostFighting
FightingNormal, Rock, Steel, Ice, DarkFlying, Poison, Psychic, Bug, Ghost, FairyRock, Bug, DarkFlying, Psychic, Fairy
FlyingFighting, Bug, GrassRock, Steel, ElectricFighting, Ground, GrassRock, Electric, Ice
PoisonGrass, FairyPoison, Ground, Rock, Ghost, SteelPoison, Grass, FairyGround, Psychic
GroundPoison, Rock, Steel, Fire, ElectricFlying, Bug, GrassPoison, Rock, ElectricWater, Grass, Ice
RockFlying, Bug, Fire, IceFighting, Ground, SteelNormal, Flying, Poison, FireFighting, Ground, Steel, Water, Grass
BugGrass, Psychic, DarkFighting, Flying, Poison, Ghost, Steel, Fire, FairyFighting, Ground, GrassFlying, Rock, Fire
GhostGhost, PsychicNormal, DarkNormal, Fighting, Poison, BugGhost, Dark
SteelRock, Ice, FairySteel, Fire, Water, ElectricNormal, Flying, Poison, Rock, Bug, Steel, Grass, Psychic, Ice, Dragon, FairyFighting, Ground, Fire
FireBug, Steel, Grass, IceRock, Fire, Water, DragonBug, Steel, Fire, Grass, IceGround, Rock, Water
WaterGround, Rock, FireWater, Grass, DragonSteel, Fire, Water, IceGrass, Electric
GrassGround, Rock, WaterFlying, Poison, Bug, Steel, Fire, Grass, DragonGround, Water, Grass, ElectricFlying, Poison, Bug, Fire, Ice
ElectricFlying, WaterGround, Grass, Electric, DragonFlying, Steel, ElectricGround
PsychicFighting, PoisonSteel, Psychic, DarkFighting, PsychicBug, Ghost, Dark
IceFlying, Ground, Grass, DragonSteel, Fire, Water, IceIceFighting, Rock, Steel, Fire
DragonDragonSteel, FairyFire, Water, Grass, ElectricIce, Dragon, Fairy
FairyFighting, Dragon, DarkPoison, Steel, FireFighting, Bug, Dragon, DarkPoison, Steel
DarkGhost, PsychicFighting, Dark, FairyGhost, Psychic, DarkFighting, Bug, Fairy

Fani gier z Pokemonami zauważyli już zapewne niektóre zmiany wprowadzone przez twórców GO. Nie wszystkie słabości i wrażliwości pokrywają się bowiem z tabelą dotyczącą produkcji z konsol przenośnych. Najważniejsze zmiany to usunięcie niektórych odporności.

  • Typ Ground nie jest już odporny na ataki Electric
  • Typ Flying nie jest odporny na ciosy Ground
  • Typ Ghost nie jest odporny na ataki Normal i Fighting
  • Typy Normal i Fighting nie są odporne na ataki Ghost
  • Typ Steel nie jest odporny na ataki Poison
  • Typ Psychic nie jest odporny na ciosy Dark
  • Typ Fairy traci odporność na ataki typu Dragon

Poniżej wypisaliśmy też mnożniki odnośnie ataków o statusach Not very effective, Super effective, Immunity i Doubly effective:

  • Not very effective - obrażenia 0.625x (zamiast 0.5x w głównej serii Pokemon)
  • Super effective - obrażenia 1.6x (zamiast 2x w głównej serii Pokemon)
  • Immunity - obrażenia 0.39x (zamiast obrażeń równych 0 w głównej serii Pokemon)
  • Doubly effective - obrażenia 2.56x (zamiast 4x w głównej serii Pokemon)

Spis treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Zobacz także