Pokémon GO - wszystkie Pokemony typu Ghost i Rock
Opisy, ewolucje i ataki duchów oraz stworków skalnych.
Połączenie typów Ghost i Rock (duchów i skalnych stworków) na jednej stronie nie jest przypadkowe. W pierwszej generacji Pokemonów (czyli wśród 151 jednostek dostępnych w GO na początku) nie było ani jednego „czystego” przedstawiciela żadnego z tych typów. Rodzaj Ghost czy Rock zawsze są więc połączone z innymi typami.
Ataki typu Ghost są, co ciekawe, skuteczne przeciwko stworkom-duchom, a także przeciwko typowi psychicznemu. Duchy są wrażliwe - jak można się domyślić - na inne duchy, a także na ataki rodzaju mrocznego (Dark). Typ skalny ma dużo mocnych stron, ale i dużo słabości - przekonacie się o tym spoglądając na poniższy spis.
Pamiętajcie, że znaczenie w walce ma typ ataku, a nie typ Pokemona, gdy zadajemy obrażenia. Może się zdarzyć, że - przykładowo - Pokemon ognisty zaatakuje zwykłym uderzeniem, które nie jest liczone jako atak typu Fire.
Przypominamy, że opisując Pokemony, wymieniamy ich możliwe ataki. Należy jednak pamiętać, że ciosy w Pokemon GO dobierane są losowo i nie jesteśmy w stanie ich zmieniać. Nie mamy wpływu na to, jaki atak specjalny otrzyma stworek po ewolucji. Gra jest dostępna w angielskiej wersji językowej, zachowujemy więc oryginalne nazwy ataków.
Powrót do spisu treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki
Gdzie szukać:
Typ ducha (Ghost): okolice cmentarzy (nieprzyjemne, wiemy).
Typ skalny (Rock): okolice kamieniołomów, okolice miejskie, parkingi, okolice autostrad i duże skupiska komercyjnych budynków.
Zobacz: Pokémon GO - lista wszystkich Pokémonów
Gastly
Stworek składający się w 95 z trującego gazu, nie ma praktycznie żadnej formy, ale ukazuje się jako ciemna kula. Jest psotnikiem z natury, lubi straszyć dla zabawy.
Typ 1: duch (Ghost) / Typ 2: trujący (Poison)
Numer: 92
Wrażliwy na typ: Duch (Ghost), mroczny (Dark)
Silny przeciwko typom: Duch (Ghost), Psychic
Ewolucja: Gastly -> Haunter -> Gengar
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Lick, Sucker Punch
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ominous Wind, Dark Pulse, Sludge Bomb
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25
Haunter
Także posiadający ciało z gazu, potrafi przenikać przez ściany. Często staje się niewidzialny, by zakraść się za cel. Jego język może sparaliżować ofiarę.
Typ 1: duch (Ghost) / Typ 2: trujący (Poison)
Numer: 93
Wrażliwy na typ: Duch (Ghost), mroczny (Dark)
Silny przeciwko typom: Duch (Ghost), Psychic
Ewolucja: Gastly -> Haunter -> Gengar
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Shadow Claw, Lick
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Shadow Ball, Dark Pulse, Sludge Bomb
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100
Gengar
Ciemnofioletowy Pokemon poruszający się na dwóch nogach. Na jego twarzy zawsze widnieje złowrogi uśmiech. Jego ciało absorbuje ciepło, dlatego można wyczuć jego obecność.
Typ 1: duch (Ghost) / Typ 2: trujący (Poison)
Numer: 94
Wrażliwy na typ: Duch (Ghost), mroczny (Dark)
Silny przeciwko typom: Duch (Ghost), Psychic
Ewolucja: Gastly -> Haunter -> Gengar
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Sucker Punch, Shadow Claw
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Shadow Ball, Dark Pulse, Sludge Wave
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Geodude
Pokemon przypominający głaz z rękami, których używa, by wspinać się po górach. Jest z natury spokojny, ale może uderzyć, gdy się na niego nadepnie - myląc z kamieniem.
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: ziemny (Ground)
Numer: 74
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), wodny (Water), stalowy (Steel), lodowy (Ice)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice), latający (Flying)
Ewolucja: Geodude -> Graveler -> Golem
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Tackle
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Rock Slide, Rock Tomb, Dig
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25
Graveler
Duży Pokemon-głaz z czterema rękami. Ma też nogi, ale rzadko ich używa, gdyż jest w stanie lewitować. Posiada zdolność regeneracji po skruszeniu.
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: ziemny (Ground)
Numer: 75
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), wodny (Water), stalowy (Steel), lodowy (Ice)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice), latający (Flying)
Ewolucja: Geodude -> Graveler -> Golem
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dig, Stone Edge, Rock Slide
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100
Golem
Ostatnia forma Geodude przypomina połączenie żółwia, dinozaura i głazu. Może chodzić, używa rąk, ale jest też w stanie schować kończyny i toczyć się po ziemi.
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: ziemny (Ground)
Numer: 76
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), wodny (Water), stalowy (Steel), lodowy (Ice)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice), latający (Flying)
Ewolucja: Geodude -> Graveler -> Golem
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Stone Edge, Ancient Power, Earthquake
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Onix
Wielki, skalny wąż, składający się z kilku czy kilkunastu członów. Bardzo sprawnie i szybko może poruszać się pod ziemią. Jest agresywny i należy go unikać.
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: ziemny (Ground)
Numer: 95
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), wodny (Water), stalowy (Steel), lodowy (Ice)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice), latający (Flying)
Ewolucja: -
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Tackle
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Rock Slide, Stone Edge, Iron Head
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Omanyte
Pokemon, który może powstać ze skamieliny - nie występuje inaczej w środowisku naturalnym, gdyż jest gatunkiem wymarłym. Przypomina morskiego żółwia. .
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: wodny (Water)
Numer: 138
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), walczący (Fighting)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), latający (Flying)
Ewolucja: Omanyte -> Omastar
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Brine, Rock Tomb
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Omastar
Druga forma Omanyte'a jest nieco większa od poprzednika, posiada też mocne zęby. Jeżeli uda mu się ugryźć ofiarę, nigdy nie puści. Także uważany za gatunek wymarły.
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: wodny (Water)
Numer: 139
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), walczący (Fighting)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), latający (Flying)
Ewolucja: Omanyte -> Omastar
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Water Gun
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Hydro Pump, Rock Slide
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Kabuto
Kolejny na liście Pokemon prehistoryczny. Można go odtworzyć wyłącznie ze skamieliny. Nikt nie wie, jak wygląda jego ciało, gdyż przebywa wyłącznie w skorupie.
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: wodny (Water)
Numer: 140
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), walczący (Fighting)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), latający (Flying)
Ewolucja: Kabuto -> Kabutops
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Scratch, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Aqua Jet, Rock Tomb
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Kabutops
Druga forma Kabuto niemal zupełnie nie przypomina pierwowzoru. Wygląda jak skrzyżowanie brązowej modliszki z dinozaurem, posiada dwa ostrza, co czyni go bardzo niebezpiecznym w walce.
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: wodny (Water)
Numer: 141
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), walczący (Fighting)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), latający (Flying)
Ewolucja: Kabuto -> Kabutops
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Mud Shot, Fury Cutter
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Water Pulse, Stone Edge
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Aerodactyl
Pokemon przypominający pterodaktyla. Jego ciało przypomina kamień, jego skóra jest bardzo twarda. Jest gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Bywa agresywny.
Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: latający (Flying)
Numer: 142
Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), wodny (Water)
Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice)
Ewolucja: -
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Steel Wing, Bite
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Iron Head, Hyper Beam
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -