Skip to main content

Pokémon GO - wszystkie Pokemony typu Normal

Cechy i mocne strony standardowych stworków.

Normalny typ Pokemonów to najbardziej „zwyczajne” stworki, często przypominające różne zwierzęta. Są dosyć uniwersalne, nie posiadają żadnych szczególnych cech, nie są wyjątkowo skuteczne przeciwko żadnemu innemu typowi, ale nie mają też wielu słabości. Są bardziej wrażliwe jedynie na ataki typu Fighting.

Normalne Pokemony cechują się wysokim poziomem obrony, średnia liczba ich punktów zdrowia jest wysoka. Mają też zazwyczaj lepsze statystyki obrony niż inne stworki. Najczęstsze ataki to różne rodzaje uderzeń, czyli nic specjalnie efektownego. Normalny typ to dobry wybór, gdy stajemy naprzeciw Pokemona, który jest efektywny przeciwko naszym innym stworkom.

Poniżej wymieniamy wszystkie normalne Pokemony obecne w Pokemon GO. Listę będziemy aktualizować wraz z wprowadzaniem przez deweloperów kolejnych stworków - co z pewnością nastąpi.

Obok Pokemonów wypisujemy między innymi ich ataki. Warto pamiętać, że ciosy w Pokemon GO dobierane są losowo i nie możemy ich zmieniać. Nie mamy więc wpływu na to, jaki atak specjalny będzie posiadać stworek po ewolucji. Gra jest dostępna w angielskiej wersji językowej, zachowujemy więc oryginalne nazwy ataków.

Powrót do spisu treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki


Gdzie szukać Pokemonów typu normal? Głównie miejsca ukrycia to budynki, place, skwery, ulice, aleje, deptaki, biblioteki, drogi, stadiony.

Zobacz: Pokémon GO - lista wszystkich Pokémonów


Pidgey

Pidgey to sprytny ptak z wyjątkowym instynktem i zmysłem orientacji w terenie. Potrafi powrócić do gniazda nawet z najbardziej odległych miejsc.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Latający (Flight)

Numer: 16

Wrażliwy na typy: Elektryczny (Electric), lodowy (Ice), skalny (Rock)

Ewolucja: Pidgey -> Pidgeotto -> Pidgeot

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Twister, Aerial Ace, Air Cutter

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 12


Pidgeotto

Terytorialny i agresywny ptak, wytrzymały i pełen energii do długich lotów. Często uważnie patroluje teren dookoła własnego gniazda, atakując bez wahania wszelkich intruzów.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Latający (Flight)

Numer: 17

Wrażliwy na typy: Elektryczny (Electric), lodowy (Ice), skalny (Rock)

Ewolucja: Pidgey -> Pidgeotto -> Pidgeot

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Wing Attack, Steel Wing

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Twister, Aerial Ace, Air Cutter

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Pidgeot

Piękny, okazały ptak, finalna forma ewolucji Pidgey'a. Dostojny i poważny, niezwykle szybki - potrafi latać z prędkością dźwięku. Zastrasza przeciwników swoimi wielkimi skrzydłami.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Latający (Flight)

Numer: 18

Wrażliwy na typy: Elektryczny (Electric), lodowy (Ice), skalny (Rock)

Ewolucja: Pidgey -> Pidgeotto -> Pidgeot

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Wing Attack, Steel Wing

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hurricane, Aerial Ace, Air Cutter

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Rattata

Sprytny, mały szkodnik. Może zadomowić się wszędzie, byle niedaleko znajdowało się tylko źródło pożywienia. Jest zwinna i szybka, potrafi mocno ugryźć.

Typ: Normalny (Normal)

Numer: 19

Wrażliwy na typ: Walczący (Fighting)

Ewolucja: Rattata -> Raticate

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dig, Hyper Fang, Body Slam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25


Raticate

Druga i ostateczna forma Rattaty. Jest większy i ma mocniejszy zgryz - jego zęby poradzą sobie nawet ze stalą. Podczas walki wydaje groźny pisk, by wystraszyć wroga.

Typ: Normalny (Normal)

Numer: 20

Wrażliwy na typ: Walczący (Fighting)

Ewolucja: Rattata -> Raticate

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dig, Hyper Fang, Hyper Beam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Spearow

Szybki ptak niewielkich rozmiarów. Podczas lotu musi machać skrzydłami mocniej i szybciej niż inne ptaki ze względu na swoją budowę. Jego pisk służy jako ostrzeżenie dla stada w przypadku zagrożenia.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Latający (Flight)

Numer: 21

Wrażliwy na typy: Elektryczny (Electric), lodowy (Ice), skalny (Rock)

Ewolucja: Spearow -> Fearow

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Peck

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Twister, Aerial Ace, Drill Peck

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Fearow

Druga i ostatnia forma Spearowa, znacznie różniąca się wyglądem od poprzedniej wersji. Bardzo wytrzymały, może lecieć nawet przez cały dzień. Pikując, poluje na ryby.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Latający (Flight)

Numer: 22

Wrażliwy na typy: Elektryczny (Electric), lodowy (Ice), skalny (Rock)

Ewolucja: Spearow -> Fearow

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Peck, Steel Wing

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Twister, Aerial Ace, Drill Run

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Jigglypuff

Różowy Pokemon wyglądający jak kula z uszami. Z natury spokojny, ale gdy musi się bronić, polega na hipnotyzującej mocy swojego wzroku oraz usypiającej agresorów piosence.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Bajkowy (Fairy)

Numer: 39

Wrażliwy na typ: Stalowy (Steel), trujący (Poison)

Ewolucja: Jigglypuff -> Wigglytuff

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Pound, Feint Attack

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Disarming Voice, Body Slam, Play Rough

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Wigglytuff

Wigglytuff posiada futro tak miłe w dotyku, że mało kto może powstrzymać się przed nieustannym głaskaniem Pokemona. Stworek może nadąć się i przemieszczać poprzez odbijanie się od podłoża.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Bajkowy (Fairy)

Numer: 40

Wrażliwy na typ: Stalowy (Steel), trujący (Poison)

Ewolucja: Jigglypuff -> Wigglytuff

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Pound, Feint Attack

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dazzling Gleam, Hyper Beam, Play Rough

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Meowth

Kotowaty stwór, przyciągają go obiekty błyszczące i świecące. Lubi towarzystwo i jest przyjacielski. To Pokemon o wysokim poziomie inteligencji - znany jest przypadek Meowth, który nauczył się mówić.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 52

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: Meowth -> Persian

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Scratch, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Night Slash, Dark Pulse, Body Slam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Persian

Persian bardziej niż Meowth przypomina zwykłego kota, jest jednak większy. Jest tażke wyjątkowo kapryśny, nieposłuszny i temperamentny. Mało kto potrafi go wychować.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 53

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: Meowth -> Persian

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Scratch, Feint Attack

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Night Slash, Power Gem, Play Rough

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Farfetch'd

Przypominający kaczkę Pokemon, który zawsze nosi ze sobą por lub gałąź szczypioru. Swojej własności potrafi zaciekle bronić, używa jej także podczas walki.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Latający (Flight)

Numer: 83

Wrażliwy na typy: Elektryczny (Electric), lodowy (Ice), skalny (Rock)

Ewolucja: -

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Fury Cutter

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aerial Ace, Air Cutter, Leaf Blade

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Doduo

Dwugłowy ptak przypominający czaplę. Jedna głowa zawsze wypatruje ewentualnego zagrożenia, więc druga może skupić się na szukaniu pożywienia. Nie lata zbyt dobrze, ale może szybko biegać.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Latający (Flight)

Numer: 84

Wrażliwy na typy: Elektryczny (Electric), lodowy (Ice), skalny (Rock)

Ewolucja: Doduo -> Dodrio

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Peck, Quick Attack

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Drill Peck, Aerial Ace, Swift

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Dodrio

Ewolucja Doduo posiada aż trzy głowy, a każda ma inny charakter i zachowuje się inaczej. Dodrio potrafi jednak szybko gromadzić dane z trzech mózgów by reagować na zagrożenie odpowiednio szybko i sprawnie.

Typ 1: Normalny (Normal)
Typ 2 : Latający (Flight)

Numer: 85

Wrażliwy na typy: Elektryczny (Electric), lodowy (Ice), skalny (Rock)

Ewolucja: Doduo -> Dodrio

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Feint Attack, Steel Wing

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Drill Peck, Aerial Ace, Air Cutter

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji:


Lickitung

Różowy Pokemon z grubym ogonem, przeważnie niski. Charakterystyczny język służy do rozpoznawania otoczenia, łapania pożywienia, do czyszczenia. Lickitung może nim nawet podnieść człowieka.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 108

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: Lickitung -> Lickilicky (ewolucja obecnie niedostępna w grze)

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Lick, Zen Headbutt

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hyper Beam, Stomp, Power Whip

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Chansey

Różowy stworek o jajowatym kształcie ciała. Miły, uprzejmy, chętnie niesie pomoc. Składa jajka, które mają lecznicze właściwości - chętnie dzieli się nimi z innymi.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 113

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: Chansey -> Blissey / Happiny (ewolucje niedostępne w grze)

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Pound, Zen Headbutt

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Psychic, Psybeam, Dazzling Gleam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Kangaskhan

Duży Pokemon żyjący zazwyczaj w stadzie. Nosi potomstwo w torbie na brzuchu, niczym kangur. Cel polowań wielu kłusowników. Kangaskhan staje się niezwykle agresywny i niebezpieczny, gdy coś zagraża jej dziecku.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 115

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: -

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Wing Attack, Steel Wing

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Twister, Aerial Ace, Air Cutter

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Tauros

Dziki, agresywny Pokemon, który używa własnego ogona, by doprowadzić się do szału. Jego szarża jest niezwykle niebezpieczna i nie da się jej zatrzymać.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 128

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: -

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Tackle, Zen Headbutt

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Horn Attack, Iron Head, Earthquake

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Ditto

Ditto to jeden z najbardziej wyjątkowych Pokemonów, może bowiem przybrać kształt innych stworków. Jest wykorzystywany przez trenerów do reprodukcji Pokemonów.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 132

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: -

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): brak informacji

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): brak informacji

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Eevee

Przyjazny i niezbyt agresywny Pokemon, który może ewoluować w wiele różnych form - zależnie od użytego przedmiotu czy nawet pory dnia lub nocy. Z wyglądu przypomina lisa.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 133

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: Eevee -> Vaporeon, Jolteon, Flareon (dostępne w grze); Espeon, Umbreon, Leafeon, Glaceon, Sylveon (niedostępne w grze)

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dig, Swift, Body Slam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25


Porygon

Pokemon stworzony przy użyciu kodu programistycznego. Może używać kamuflażu i zmieniać kolor. Lubi przebywać w laboratoriach i pracowniach komputerowych.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 137

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: Porygon -> Porygon2 (niedostępny w grze)

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Psybeam, Signal Beam, Discharge

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Zobacz także:

Pokémon GO - wszystkie Pokemony typu Water


Snorlax

Wielki, powolny i z natury leniwy Pokemon, który najchętniej spędzałby cały czas na spaniu. Nie jest najedzony, dopóki nie spożyje ok. 400 kg pożywienia. Spokojny i łagodny.

Typ 1: Normalny (Normal)

Numer: 143

Wrażliwy na typy: Walczący (Fighting)

Ewolucja: -

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Zen Headbutt, Lick

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Body Slam, Hyper Beam, Earthquake

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Zobacz także