Polacy tworzą grę o dziwacznych średniowiecznych malowidłach. Premiera w tym roku
Będzie kolorowo i zabawnie.
Średniowieczne manuskrypty pełne są „zastanawiających” grafik, przedstawiających zwierzęta z bronią czy rośliny z ludzkimi cechami. Tę nietypową stylistykę postanowiło wziąć na warsztat polskie studio Yaza Games. Efekty ich pracy zobaczymy jeszcze w tym roku.
Jak informuje serwis PC Gamer, gra Inkulinati trafi do sprzedaży jeszcze tej zimy i będzie dostępna na Steamie, GOG-u oraz Xbox Game Pass. W grze wcielamy się w średniowiecznego ilustratora, który korzysta z magicznego tuszu, by ożywić swoje rysunki.
Stworzoną w ten sposób armię wykorzystujemy w turowych potyczkach przeciwko innym ilustratorom. Projekt został ogłoszony w 2019 roku, a inspiracją były dziwne rysunki, jakie można było znaleźć na kartach średniowiecznych ksiąg.
„Wyobraźcie sobie grupę średniowiecznych mnichów siedzących w klasztorze. Ręcznie przepisują księgi z piękną kursywą i fantazyjnymi obramowaniami. A potem zauważasz szalone rysunki na marginesach, gdzie psy i króliki toczą wojny albo zwierzęta grają na trąbkach swoimi tyłkami. Te zwariowane sceny nazywają się marginalia i kiedy pokazała nam je nasza główna artystka Dorota Halicka, to wiedzieliśmy, że musimy stworzyć grę na ich podstawie” - wyjaśnił w wywiadzie główny projektant Wojtek Janas.